Tips om vevlager + vev? Trött på Sram-lager och GXP.
Jag bytte nyligen vevlager på min Scott Spark 720+ till ett Nukeproof Horizon GXP men hade som jag skrivit om i en annan tråd lite problem som visade sig bero på feltillverkat vevlager. Nu har jag precis fått pengarna tillbaka för lagret men på rundan idag visade det sig att det inte gått bättre än att under de ändå ganska få mil som jag cyklat med det kassa lagret så har det suttit tillräckligt illa i sidled för att skruven (8 mm hex, ni vet vilken jag menar) som fäster vänsterveven i axeln givit upp och rensat gängorna på axeln då överlappet tydligen varit för litet.
Nu måste jag alltså byta både vev och vevlager och har då chansen att komma bort från Sram-lager och GXP som jag egentligen aldrig gillat. Det här med vevar och vevlager är lite av en djungel så jag tar gärna mot tips på kombinationer som ni gillar och vet fungerar bra. Jag är helt öppen för fabrikat och teknologi men lägger helst inte lägga mer än ca 3000 kr på vev och lager om det inte finns något som är lite dyrare men ni verkligen tycker är värt det. Det sitter GX på idag och det är alltid trevligt att byta upp sig.
Randvillkor: PF41 92 mm boost, singelklinga NW (jag kör 1x11), 30 eller 32 kvittar egentligen
Nu måste jag alltså byta både vev och vevlager och har då chansen att komma bort från Sram-lager och GXP som jag egentligen aldrig gillat. Det här med vevar och vevlager är lite av en djungel så jag tar gärna mot tips på kombinationer som ni gillar och vet fungerar bra. Jag är helt öppen för fabrikat och teknologi men lägger helst inte lägga mer än ca 3000 kr på vev och lager om det inte finns något som är lite dyrare men ni verkligen tycker är värt det. Det sitter GX på idag och det är alltid trevligt att byta upp sig.
Randvillkor: PF41 92 mm boost, singelklinga NW (jag kör 1x11), 30 eller 32 kvittar egentligen