Tips på bra handskar?

danli

Medlem
Tips på bra handskar?
Köpte för något år sedan ett par Diadora-handskar på XXL som var skulle klara "vinterväder". Bra att ha vid pendling till jobbet tänkte jag.
Handskarna är nog aningens tighta och jag skulle förmodligen ha behövt en storlek större...
Det stora problemet är att jag tycker det blir skitkallt när jag cyklar på och det är runt nollan eller kallare. Blir ordentligt kall om fingrarna och framförallt tummarna. Händer ganska ofta att jag knappt har någon känsel på toppen av tummen när jag kommer fram till jobbet :-(

Tips på bra handskar för cykling i när det är kallt?

Tips på bra handskar?
Har också köpt ett par diadora, en aning för små jag också. Helt värdelösa, fryser om det är under +10 ungefär. Har ett par från gripgrabber, funkat utan problem hela vintern och höll bra en skid-vecka i sälen också. Varma och sköna. Lobster är för varma för mig om det inte är nedåt -10.

Tips på bra handskar?
Trägårdsvantar från NettoJulaBiltemaRusta.
Inte speciellt bra men man får så många för en hundring så man kan ha nya hela tiden, och är det kalt så tar man två eller tre lager...

Tips på bra handskar?
Under -9 kör jag med Lobster från GripGrab och ibland kompletterar jag med innerhandske (liner) i merinoull. Kan cykla i timmar utan att frysa.

När det går från 0an och ner till -9 så har jag ett par Endura Strike II Hi-vis som är dom bästa jag haft på flera år.
https://www.cykelkraft.se/handskar-...cryTkJssZ5JctYSvuVy6Q_QEBX4n8FWYaAnR4EALw_wcB

Brukar alltid ha ett par liners i bakfickan ifall jag börjar frysa.

Tips på bra handskar?
Miracle sa:
Är ganska frusen å det funkar ändå med Tegera 297 ner till ca -5 grader. Är det kallare så blir det lobsterhandske.

frid!

+1 på Tegera. Kör 295, när de är slut så blir det nog 292. Köp något stora så kan du ha en tunn ylleliner med när det är riktigt kallt. 297 är nog tjockare.

Tips på bra handskar?
Löpar handskar från stadium kör jag med, sånna med tummvantesdel i reflextyg över vanliga fingrar.
Reflextyget är vindtätt.
Dunder när de e grisigt o gråkallt,håller värmen okej även om dom blir blöta.

Tillbaka
Topp