Tips på bra pulsmätare

Fraspio

Ny medlem
Tips på bra pulsmätare
Som namnet säger så söker jag en pulsmätare, andra funktioner så som kadens etc är så klart välkommet.

Vad har ni för tips? Motivera gärna lite mer än med ett modellnamn!:-)

Tips på bra pulsmätare
Sigma 2209 har jag, en av dom billigar som jag hittade som kadens och puls mätare ingick i paketet. Helt nöjd med den, ska köpa en extra givarsats så jag kan använda den på den andra cykeln också...

Tips på bra pulsmätare
Ska man bara cykla så tycker jag Garmin Edge 500 är kalas om än lite dyr. Dock så har den lite buggar som kan irritera lite. Rapporteringen på Garmins sida är lite sådär också.

Håller man på med olika konditionsidrotter så funkar Polars RC5 bra tycker. Funkar till cykeln och ska som jag förstått det även gå att använda vid simning. Polar verkar ha bättre koll på träningslära och jag uppfattar deras analysfunktion som betydligt mer avancerad.

/Freddo

Tips på bra pulsmätare
Nog för att det är lågt ränteläge men man borde väl kunna hitta en pulsmätare som är halva priset mot en Garmin 500?

Jag har en sån, men det är pga GPS.

Tips på bra pulsmätare
Pryltokig som man är så fastnar man för Garmin, vad är de stora skillnaderna mellan 500 705 och 800? förutom kartfunktionerna i de senare modellerna

Tips på bra pulsmätare
McOla skrev:
-------------------------------------------------------
> Edge 200

Har inte stöd fö ANT+ och därmed heller inte pulsmätning.

Tips på bra pulsmätare
Garmin Forerunner 305. Dock utan stor skärm, så hur man har cyklat får man kolla när man laddat över det till t.ex. Garminconnect.

Jag tycker att jag har allt jag behöver i den pulsgpsklockan. Den funkar för löpning, cykling, simning (har simmat flera gånger då den är vattentät till 1 m om jag minns rätt.)

Billig också. Det finns såklart andra med likande prestanda, men de har jag inte testat.

Tips på bra pulsmätare
Evans Cycles säljer just nu Bryton 20 för 700 kr inkl frakt till Sverige.
Extra fästen till fler cyklar kan köpas för dryga 100-lappen (2 fästen)

http://www.evanscycles.com/products/bryton/rider-20e-gps-ec035456

Den är kompatibel med ANT+ så du kan koppla alla ANT+ kompatibla pulsbälten till den.

Som lök på laxen har Evans en rabattkod just nu "EX10" som ger ytterligare 10% rabatt.
630 spänn inkl frakt alltså!

Tips på bra pulsmätare
kanske inte vad du är ute efter, men själv har jag en Polar H7. Kräver dock att du har en smartphone.
Jag har med min iaf, då den står för musiken.

http://www.polar.com/sv/produkter/accessoarer/H7_pulssensor

Polar har en riktigt trevlig APP också, så efter varje träningspass får jag med hjälp av GSP:en en karta över var jag sprungit/cyklat. Kan då se puls och tider för varje kilometer jag avverkat.

Sen får man lite grafer och annan statistik på köpet.
Helt okej för runt 600-700 kr.

Tillbaka
Topp