Tips på cykelklubb i Stockholm

babajuju

Medlem
Hej!

Jag har nu cyklat landsväg ensam ett par år och börjar bli sugen på lite sällskap på turerna. Är det någon som har några tips på bra cykelklubbar med regelbundna träningar i Stockholm? Bor i Hägersten så gärna tips på några som startar i de krokarna, om det finns några.

Tack på förhand!

Spårvägen kör från Källbrinks IP söndagar och från en del andra platser (just nu Hornstull tror jag det var) torsdagar.
Fredrikshof finns ju lite överallt, kör bl a från Farsta.

I Hofvet är vi inte så många som tävlar. Spåret är väl också rätt motionsinriktade. Valhall eller de "nya" småklubbarna är nog bättre om man vill satsa.

Tack för hjälpen! Jag har kollat den där listan över klubbar, men den säger ju inte så mycket mer än att de finns, så kul att få ett hum om deras olika inriktningar. Vilka är de här småklubbarna? Jag är verkligen ingen hårdsatsande elitcyklist, men är peppad på att köra lite tävlingar plus att jag tänker att det kanske är lättare att klämma in träningar där jag blir avhängd och dör efter en stund och på så sätt inte hinner fika så mycket.

Kör peleton på onsdag o fredag morgon
Och Valhall på torsdagar .
Då får du känna på lite fart .
Längre pass på söndag med Valhall och lite lagom lungt med hovet från Farsta på onsdagar .
En lämplig träningsvecka :)

hm sa:
Kör peleton på onsdag o fredag morgon
Och Valhall på torsdagar .
Då får du känna på lite fart .
Längre pass på söndag med Valhall och lite lagom lungt med hovet från Farsta på onsdagar .
En lämplig träningsvecka :)
Valhall på torsdag och så Fredagspeloton, det är en dubbel som svider det bra i benen och man kan ta helg med gott samvete...

O det låter onekligen som en lagom träningsdos! Tänka sig, fick man ett träningsprogram också. Visste väl att det var en bra idé att be om tips här :)

Tillbaka
Topp