Tips på cykling i Norge?

Tips på cykling i Norge?
Tänkte bila genom Norge hem till Götet från Åre. Inplanerade stopp är Skeikampen samt Hafjell, eventuellt stanna till i Oslo. Har ni några tips på ställen man inte bör missa? Letar främst efter fin single track med lite lagom bök...gärna med mycket nerför och lite uppför :)

Tips på cykling i Norge?
Jag arbetar i Oslo i sommar och har varit uppe vid Frognerseteren och cyklat ett par gånger i veckan nu. Helt fantastiskt! Tunnelbana/pendel upp till toppen för den som vill och sen massvis med vägval ner till midstuen. Rekommenderar starkt att testa! Inte många städer som kan skryta med DH i anslutning till tunnelbane-nätet!

//Flingan

Tips på cykling i Norge?
Jag har inte hunnit cykla alla leder än, det finns som sagt många. Verkar vara väldigt varierad svårhet från riktigt jävligt med mycket sprängsten och rötter till lite lättare slätare stigar där till och med en nybörjare som jag vågar släppa på. Jag är aldeles för ny i gamet för att lämna en ordentlig review men jag har svårt att tro att du blir besviken. Skulle kunna tänka mig att de riktigt duktiga skulle sakna längre brantare partier men nog finns det svår åkning där. Kombinationen att åka DH på dan för att sedan spendera kvällen i en huvudstad är hur som helst grym. Är nästan lite sugen på att bli norrman för den här stan är verkligen fin!

//Flingan

Tillbaka
Topp