Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Min sambo skall åka halv Vättern och vi är ute efter en racer till henne, har dålig koll på landsvägscyklar så önskar tips.
Vilken stl behövs? 172cm över havet mäter hon.
Är man 172 lång borde väl någon sorts mindre medium eller större small vara rimligt beroende på önskad sittställning. Finns inte heller någon egentlig anledning att bara prova damcyklar. De är anpassade efter någon sorts påhittad genomsnittsdam men om inte din sambo ser ut precis så i proportionerna har hon ingen glädje av det. Att prova ut en i butik är nog inte fel om man inte har någon sorts referens att jämföra med. Alternativt köpa något i stil med Canyon som erbjuder storleksbyte förutsatt att man följt deras rekommendation.
Gjorde samma resa för några veckor sen åt en kompis, men med lite snålare budget.
Mina alternativ var att antingen köpa en några år gammal Ultegrautrustad hoj, en med 105 på rea från interwebben eller en med Tiagra på rea från LBS.
Till slut blev det en
från Bikeplace för 8000.
Du borde kunna kliva upp ett hack.
Vad har förresten hänt med 999€ cyklarna? Jag har för mig att man kunde få Ultegragrupp med sjysst ram och lite beiga hjul för de pengarna några år sen. Nu är det Tiagra som gäller i den klassen.
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Köpte en medium/small (52) merida på XXL till
> tjejen med typ Sora. Hon är jättenöjd.
Nya Sora ser dessutom ut att vara misstänkt likt gamla Tiagra.
Canyon roadlite stl 53? https://www.canyon.com/_se/roadbikes/bike.html?b=3191#tab-reiter2
Vad har hon för grenmått?
Roadlite är en komfortracer, dvs det är relativt kort avstånd fram till styret, lämplig om man har kort överkropp och/eller är mer komfort- än tävlingsinriktad.
Mina 50c. En Ridley Fenix 7005 105 Special Edition 2013 för ca 8500:-
Jag har inte cyklat på denna modell men väl på en Ridley de senaste tre åren och tycker att det är en fantastiskt trevlig cykel. Den har en väldigt god komfort.
Nu sitter det F7:or på denna och det är väl kanske inte det sexigaste av hjul precis. Men de duger att cykla på. Men om det är något man ska uppgradera så är det hjulen. I övrigt så tycker jag att den ser väldigt prisvärd ut med 105 grupp.
De har även en Battaglin S11 105 2013 för ca 7500:- och samma sak här. F7:or. I övrigt så är dessa två väldigt samma samma. Dock är denna ca 1000:- billigare.