... Ja? Självklart får de erbjuda bättre villkor? Hänger inte riktigt med på vad du menar. Din fråga var om man inte får någon slags garanti från butiken, mitt svar var ja? Vid fel på varan har företaget skyldighet att rätta till det eller erbjuda att häva köpet (grovt förenklat). Det är företaget som ansvarar för fel på varan vid leverans (
https://www.hallakonsument.se/lagar/konsumentkoplagen/) . Utan att lägga för mycket tid så skulle jag väl säga att vad som är fel på varan när den är begagnad får anses vara sådant som avviker från angivet skick eller det skick man kan förvänta sig med avseende på varans pris (brukar vara den klassiska skrivningen för begagnat om jag inte minns fel), dvs om företaget säger sig ha fixat något och det visar sig att de inte har det så har du som konsument vissa rättigheter.
Jag är inte säker på om du faktiskt frågade i ursprungsmeddelandet eller om du bara avslutade meningen med ett halvironiskt frågetecken?