Tips på handskar för långsmala händer

eeldensjo

Medlem
Finns det någon som har tips på handskar till mina händer som är avlånga. Brukar ha storlek 10 längdmässigt men de blir ofta för vida.

Sökes: Helhandskar, tajt passform för landsvägscykling, temp 5-15 grader celsius ungefär

Kom med förslag :)

Jag kan inget om cykelhandskar, men vad gäller handskar överlag så borde ett par Lillsport Slim funka. Gå upp en storlek mot vad du brukar ha så borde en Slim sitta perfekt.

Inte gjord för cykling utan längdskidåkning, men duger för cykel också.

Lillsport Legend Gold

Bästa och skönaste handsken. I grunden för lite smalare händer, men finns även i "slim".

Är det herrhandskar som du har? Kolla isf på damhandskar istället, dom brukar vara mer långsmala i passformen är herrmodellerna. Sist köpte jag en Endura handske i herr Small, och sambon köpte en Endura i Dam Large, och dom är ungefär lika breda i passformen, men damhandsken har längre fingrar än vad herrmodellen har.

Ja använder ingen handskar på lvg när det är varmare än 10 grad och korta mellan 5 och 10 grad. Men jag har händer som är extremt långa, men relativt inte så breda. Kör Specialized helfinger handskar på MTB. Min erfarenhet är att dom är lite breda för mig, men inte mycket som vanliga handskar av andra tillverkare. Vet inte om andra är överens att dom är smalare.

Vet inte vilken typ av handskar du söker och om du behöver gels pads eller liknande. Jag är mycket nöjd med Specialized Trail Thermal, som jag använder på stig vid minusgrader, men jag har mycket varma händer.

Kolla handskavdelningen på Swedol, Hornbach eller liknande. Många arbetshandskar är utmärkta friluftshandskar. Och kostar en bråkdel.

Prova POC . Känns smala på mig. Arbetshandskar är sällan smala eller välpassande.
MX-butiker har ofta stort sortiment o bättre priser än cykelhandlare.

Tillbaka
Topp