Snedtramparen
Medlem
tips på landsvägssko för breda fötter
som jag skriver, jag tar gärna emot tips på landsvägsskor för breda fötter
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bont är inte bara breda utan har en form som liknar fotens. Stortån brukar ju inte sitta i mitten... Och är i viss mån formbara efter uppvärmning i ugn.
Bont verkar bra, men jag tycker det är förvånansvärt ofta i princip nya Bont skor ute på K&S - då blir man lite skeptisk eftersom de ju är allt annat än billiga så man tycker att köparen borde gjort bra research innan så det inte blir fel.
har både bont i wide och lake i wide. Bont har ju en ”badkarsdesign” på sin sula. Den går att baka. Men får man inte till den är den inte förlåtande då det ju inte viker sig på sidan så som en mjuk läst. Dessutom riktigt styva.Bont verkar bra, men jag tycker det är förvånansvärt ofta i princip nya Bont skor ute på K&S - då blir man lite skeptisk eftersom de ju är allt annat än billiga så man tycker att köparen borde gjort bra research innan så det inte blir fel.
Sidi har sina "Mega" varianter. Då får du en bredare och rymligare sko. Jag kör dem på racern och det funkar fint på mina ankfötter
har både bont i wide och lake i wide. Bont har ju en ”badkarsdesign” på sin sula. Den går att baka. Men får man inte till den är den inte förlåtande då det ju inte viker sig på sidan så som en mjuk läst. Dessutom riktigt styva.
Lakes wide är riktigt bra. Första skon jag kunnat ha i min egen storlek och inte en större för att få plats på bredden. De finare är dessutom i riktigt skin så de går att lästa ut och blir ännu bättre efter lite användande. Lite bökigare att torka om de blivit blöta (skin tycker inte om skotork). Ska även nämnas att lake har typ två olika tåboxar, den ena är bredare än andra, så där kan det ligga i att man kan uppleva problem med tår. Har ett par 232 som är bredare tåbox.
ska sägas att lake är mtb skor och bont lvg skor. Fått till bont skorna perfekt bakade, skönaste skorna jag har. På mtb kan de nog dock kanske bli för styva.
Hm, vad heter lästen på dina 232? Provade ett par Lake på cycling och de kändes grymma på bredden men min stortå tryckte lite emot på sidan. Så det hade varit intressant att veta vad deras rymligaste heter, tror det är den som heter competition.
Du kan alltid skicka tillbaka. Jag hade en Mail konversation med lakes huvudkontor i Holland och köpte av dem. Grym service. Men var Oxå mest för att få då sålde wide modellerna i Europa. Idag tror jag de är vanligare
Edit: här verkar det stå lite om extra widehttps://lakecycling.com/pages/sizing-charts säger dock inget om tåboxen form.
Vad kostar frakten? Respektive är det fria returer? Hittar inget på deras site tyvärr.
Intressant varför valde du just dom?Tog du ”rätt”storlek eller en storlek större?jag har kikat påSlår ett slag för Lake jag också. Hade hemska problem att hitta skor förra året. Provade 10 par innan jag hittade Lake. Gjorde en mall av min fot enligt deras hemsida och för att vara på den säkra sidan mailade jag dom om råd. Slutade med ett par CX237 för min del.
Intressant varför valde du just dom?Tog du ”rätt”storlek eller en storlek större?jag har kikat på
Lake MX176 Wide men har inte vågat slå till än;)
Ok,men vilken storlek tog du? tog du en storlek upp mot vad du har ?Mx176 är inte så breda trots wide tillägget.
De cx237 (numera 238) jag köpte är bredare. Så det är bra om du kan prova (brukar vara svårt). För mig passade inte 176.edit - stod lvg i rubriken, men mx176 är en mtb sko ju. Jag provade alltså CX176, inte MX. Gissar att lästen är lika dock.
Ok,men vilken storlek tog du? tog du en storlek upp mot vad du har ?
såg att det är dubbla spännen på den med i stället för att ena är kardborre,det måste vara skönt att kunna reglera trycket lätt även i fram.
Ok,men vilken storlek tog du? tog du en storlek upp mot vad du har ?