Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Finns det nån fultysk som bygger lätta och prisvärda hjul?
Industrinine vore kul att testa men kan vara lite knepiga vid service antar jag..
Crossmax är ju fina hjul(har ett par enduro som träningshjul) men gillar inte de röda naven och sl är tyvärr i silver vilket jag inte vill ha
I9 ä väll inte så svåra att serva själv. vill man inte ha deras specialekrar, kan de köpas för vanliga ekrar, naviet isig servas med 3 st insexor.
men dessa har rätt lätta hjul för okay priser: http://www.xx-light-bikes.de/shop/
vet att de haft 1300-1400 hjul me tune nav för runt 5000 kr.
är det låg vikt o tubeless man vill åt så äre notubes fälgar man ska välja, race, 355 eller olympic. race ä snuskigt lätta, men man får komma ihåg att de helst ska ekras med nav där ekrarna ä så lika som möjligt i längd, alltså går dtswiss 240 bort på dem, men tune ska nog funka, me race fälgarna får man heller inte pumpa upp däcken till mer än 2,3 bar (varför man nu skulle vilja det). 355 o olympic har inte sånna begränsningar.
Dom här gör också bra hjul till ett riktigt bra pris: http://www.bikediscount.com/(S(l5tddg2xgpvsce4500cynl55))/ItemDetail.aspx?iid=3186&ig3=Laufradsätze&ig2=DT-Swiss%20Laufradsätze&ig1=MTB%20Disk%20Laufradsätze&desc1=DT-Swiss+240S+Laufradsatz+XR4.2D+Revolution+CL
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> det där va fina o prisvära hjul med bra delar.
Jo, klart bra pris tycker jag, och precis de fälgar och nav som jag hade bestämt mig för, ekrarna känner jag inte till om de är bra, skulle egentligen ha DT Aerolite men det blir nog bra med de här.
Det lönar sig att inte ha för bråttom utan leta bra priser.
Hur är hållbarheten på huginaven?
28ekrat går väl an om man bara använder hjulen på tävling annars är min erferenhet att dom brukar dinga till sig betydligt snabbare än 32ekrade
jag skulle säga att det r ett mycket hållbart nav som brukar hålla länge. visst, ibland måste man ju serva det, men så äre ju med alla nav. och när det ska servas, är det mycket enkelt att serva.
Mi som har servat 240s-bodyn, har ni gjort det utan specialverktyg och med DT's speciella fett, eller klarar man det med "vanliga" verktyg och kan man dessutom använda icke-originalfett?
Jag har två par hjul med DT240c-nav som fungerar perfekt, men det kan vara dags för en service av bodyn nu.
det ända man inte kan ta bort me vanliga verktyg, är väll kuggringen eller va den kallas, den behövs ta bort för att nå lagret på drivsidan, alltså på bodyns sida, om man vill byta lagret där.
annars äre nästan så att man inte behöver nå verktyg alls eftersom man bara drar av bodyn, o inte behöver lossa nån mutter först
Ted_B skrev:
-------------------------------------------------------
> De här har jag köpt, vikten är 1400g utan
> snabbkopplingar. Aeroekrar, ser välbyggda ut,
> dock ej provkörda ännu, frakten 18euro:
>
> http://shop.cnc-bike.de/product_info.php?cPath=320
> _133_510&products_id=2456&osCsid=n9luehi440q4e95al
> 19u817gv5
De där va ganska mummiga faktiskt! Någon som vill köpa mina SLR-hjul?!?!?
ja under 1200 gram har ja sett lefty hjul som tydligen håller bra. de där frm hjulens fälgar är notubes olympic tror ja, med notubes 7000/race fälgar kan amn nog komma ner en 100 gram.
dock har amn hört lite dåliga saker om frm´s nav, men finns ju andra i samma viktklass som håller bra.
I och för sig 1220 gram om man ska ha för skiva. 1140 gram var med fälgbromsnav.
Annars kan man bygga själv och komma ner till 1091 gram inkl nav för skivbroms om man använder Extralite nav, No Tubes ZTR Race fälgar och lättaste titanekrarna. Enligt den norske byggaren funkar det för 80 kg norrman: http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=38492