Tips på ny body!
Kassetten på cykeln har ätit sig in i bodyn så den ska bytas ut, är tanken. Långt till våren så hjulet har legat orört i källaren.
Slog till på lite småsaker på black friday och kom på att jag behövde en ny body. Helt oerfaren och utan research gjorde jag det lätt för mig och klickade jag hem en från ultegra-serien. Jag har det på drivlinan idag och det är ju prisvärt och bra grejer.
However.
Den var ju inte i närheten av att passa.
Den gamla bodyn är rund och den nya är spårad.
Gamla:
Nya:
Jag är verkligen inte en gramnörd men de två bodyna sida vid sida var ju min nya svarta Shimano som en stor sten i jämförelse. Har inte vägt dem men vi pratar nog trippla vikten för den nya.
Vad ska jag söka efter för ny body som passar både min gamla cykel och min smala plånbok?
Såhär ser infästningen ut på hjulet:
Hojjen är för övrigt 10-delad med Shimanoprylar.
Slog till på lite småsaker på black friday och kom på att jag behövde en ny body. Helt oerfaren och utan research gjorde jag det lätt för mig och klickade jag hem en från ultegra-serien. Jag har det på drivlinan idag och det är ju prisvärt och bra grejer.
However.
Den var ju inte i närheten av att passa.
Den gamla bodyn är rund och den nya är spårad.
Gamla:
Nya:
Jag är verkligen inte en gramnörd men de två bodyna sida vid sida var ju min nya svarta Shimano som en stor sten i jämförelse. Har inte vägt dem men vi pratar nog trippla vikten för den nya.
Vad ska jag söka efter för ny body som passar både min gamla cykel och min smala plånbok?
Såhär ser infästningen ut på hjulet:
Hojjen är för övrigt 10-delad med Shimanoprylar.