Tips på ny stolpe?

gram

Medlem
Tips på ny stolpe?
Ska köpa ny sadelstolpe.
Den måste vara lång, 400mm tänkte jag.
Och 27,0 mm diameter (tror jag, kan vara 27,2 också..) Hur vet man det egentligen? Stolpen som sitter i nu är 27,0 mm, men den glappar lite.

Är carbon bättre än alu?
Är titan ännu bättre?

th004_1.jpg

Tips på ny stolpe?
Om stolpen måste vara så lång som 40 cm är nog en Thomson Elite ett bra val. De är inte så farligt dyra heller, om man jämför med bra kolfiber och titanstolpar.

Tips på ny stolpe?
Utöver att alustolpar oftast är "tyngst" så anses de vara minst förlåtande d.v.s vibrationer och stötar fortplantar sig genom dem, kolfiber är det material som mest dödar dito. Titanisterna hävdar att deras material har en skön levande känsla utöver att det är lätt och snyggt. Sen finns det även andra aspiranter te.x Scandium -ungefär som alu fast lite lättare.

Tips på ny stolpe?
Bättre på vad? Thomson är bäst på styrkan och finishen. Men om det är komfort du är ute efter så kanske en kolfiberstolpe kan vara något.

/Leo

Tips på ny stolpe?
lätt
vibrationsdämpande
400mm
helst vit
det här är det närmaste jag kommit hittills..
2 fel på den bara :)
längden 350mm
vikten 268g
nn_Sattelstuetze_weis_1.jpg

Tips på ny stolpe?
gram skrev:
-------------------------------------------------------
...
> 2 fel på den bara :)
> längden 350mm
> vikten 268g

Med mina 95cm i innerbensmått har jag alltid trot att jag enbart varit hänvisad till 400mm´s stolpar tills jag fick tag i en sådan här http://www.cyclecomponents.com/cgi-...&visa=31-60&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID= (för ett myckt bättre pris än vad som anges på sidan). Längden anger bara stolpens totala längd, inte den faktiska längden vid "minimum insert" -den kan variera mycket.

Tips på ny stolpe?
nu har jag shoppat. det blev en KCNC på 350mm
Tyska ebay är riktig bra ju. 69 euro kostade de 140 grammen.

Material : Scandium T-7451
Gewicht : 140gramm
Titanklemmbolzen
Titan-Anker-Klemmung

9f_2.JPG

Tillbaka
Topp