Tips på nya pedaler

kievY

Aktiv medlem
Tips på nya pedaler
Hej, idag på dagens runda slog jag i vänster pedalen så klickmekanismen på ena sidan blev böjd/sne och går inte att klicka i. Andra sidan fungerar bra. Tänkte titta på det närmare imorgon om det går att böja till men tvivlar då det ser rätt snett ut.

Nuvarande pedaler är m520 och har varit nöjd med de. Tittat lite på nätet och blev sugen på m530 pga korgen runt samt större yta att ha foten på. Antar att mekanismen är lika.

Men tänkte kolla här om ni har något annat råd på andra pedaler eller om jag är på rätt spår.

Tips på nya pedaler
Pedaler verkar vara väldigt personligt vad man föredrar. Men överväg eventuellt time atac, det kör jag och många med mig och är jättenöjda med. Framförallt fungerar de bättre än SPD i kladdigt före och på vintern. I ditt fall vore MX-serien antagligen bäst, jag har MX2 och är toknöjd! Samma mekanism som sina dyrare bröder och kostar runt 3-400kr.

Tips på nya pedaler
Jag har korgade shimano spd pedalaler på två cyklar. Fungerar bra även om 785orna på ht-29an börjar se väldigt ledsna ut efter 3+ år.

M8020 heter uppföljaren och de skall vara minst lika bra. Sen om pedaler är värda 650 pix är en annan fråga. Kanske är det bättre med billiga pedaler och art byta oftare?

Tips på nya pedaler
Hej,
Jag kör 530 och är nöjd. Men korgen nuddar aldrig sulan, så du får ingen större anläggningsyta. Korgen är "bara" till för att skydda pedalen.

Jonas

Tips på nya pedaler
Blev ett par M530. Dels fick jag de för 280 nu på Black friday samt kände att skulle jag köpa nya kunde jag lika bra ha andra än M520. Kollade igår på pedalen jag slog i en sten, en metallbit saknas samt att axeln blev lite skev av smällen så den snurrar dåligt. De klarade sig ändå i ett år i lera, snö och massa slag mot stenar/rötter. Så förhoppningsvis klarar sig m530 liknande om korgen skyddar bra.

Tillbaka
Topp