Tips på nybörjarspår runt Skatås/Delsjön GBG

Naikon

Medlem
Tjena! Är ny på mtb och har tidigare mest kört LVG. Har nu införskaffat mig en FS och håller på att utforska Skatås :-)

Första gången jag var ute hamnade jag på ett jättetrixigt spår och var tvungen att vända om.
Andra gången hade jag lite mer tur och hamnade på ett väldigt trevligt spår som jag körde om två gånger :-) Blev dock lite kort...

Tänkte kolla om ni har några tips på bra nybörjarrundor? Skatås/Delsjö/Kåsjö-området känns så gigantiskt så man vet knappt vart man ska börja! Länkar till kartor typ OSM eller Trailforks vore ju schysst!

Det finns inte särskilt mycket som är jättesnällt men kör du på angiven svårighetsgrad på Trailforks så borde du komma ganska rätt.

En hyfsat snäll men ganska kort slinga som saknas på Trailforks är en slinga som går från parkeringen vid Härlanda Tjärn, hörnet bort från tjärnen, och upp mot där MTB-banan kommer ner (Trailforksnamnet är visst Downhill från masten, alla dessa dubbla namn på saker). Det finns ett par parallella spår så det går att köra ToR utan att köra samma.

Tillbaka
Topp