Tips på prissättning

Tips på prissättning
Hej

Det är så att jag ska sälja min racer, den är ihopplockad av en cykelhandlare i tumba och enligt honom skulle det allt som allt ha kostat omkring 12000 kr att köpa alla delar separat till cykeln.

Det jag nu undrar är vad är ett lämpligt pris att sätta på cykeln? Den är ju trots allt 3 år gammal nu

Det är en avanti aluminumram och en framgafell i carbon som köptes för 1 år sedan.
Vevpartiet är Shimano 105 (en något äldre varjant av 105an) och resterande delar är shimano Tiagra alltså, reglage, bakväxel etc.
Det sitter lookpedaler på den.
Fäljarna som sitter på kommer jag inte ihåg vad dom heter, men det är högprofilfäljer och dom heter något i stil med linux LX om det är till hjälp

Cykeln passar de som är omkring 180-190 skulle jag tro

Det jag nu undrar är om ett pris på 4000-5000 är rimligt eller om man ska sätta priset ännu högre?

Tips på prissättning
behöver veta vad som är lämpligt utgångspris, för å se om det är värt att dra nya vajrar och eventuellt sätta dit ett par sprillans look pedaler.

Jag ska alltså inte sälja cykeln ännu, har fått förfrågan om att sälja den för runt 4000 kr men det känns nästan lite lågt, det är därför jag frågar vad som är ett rimligt utgångspris

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp