Tips på prisvärd XC?

• Trådstartare Trådstartare SGS
  • Start datum Start datum

SGS

Aktiv medlem
Tips på prisvärd XC?
Funderar på att börja tävla lite smått nästa år. Blir ingen elitsatsning direkt, men vill ju självklart ändå inte känna att materialet begränsar för mycket.

Hur ser det ut med 2019 års modeller?

Prisklass är diskutabelt, men säg att mellan 10-20k verkar rimligt.

Tips på prisvärd XC?
SGS sa:
Funderar på att börja tävla lite smått nästa år. Blir ingen elitsatsning direkt, men vill ju självklart ändå inte känna att materialet begränsar för mycket.
Din längd ock vikt?

Tips på prisvärd XC?
SUP XP 969 Carbon ser väldigt trevlig ut. Nu bestämde jag mig för att testa lite mer trail stuk med sentier (till sist..) men den här hade varit kul att jämföra med.

Senast ändrad:
Tips på prisvärd XC?
Sixten Fors sa:
SGS sa:
Din längd ock vikt?

Längd 182cm
78kg trivselvikt
Förhållandevis lång överkropp.

Tack för tipsen hittills. Ska jämföra de föreslagna modellerna mer i detalj så gott jag kan vid tillfälle.

Spontant ser ju SUP 939 galet prisvärd ut. Egentligen även SUP 969 med tanke på cykelns vikt. Men RM Blizz är nog snyggast.

Tips på prisvärd XC?
Sixten Fors sa:
Är på jakt efter en fulldämpad cykel ffa för stig och mindre grusvägar samt troligen cykelvasan. Har tittat på Scott Spark 900 RC eller vanliga Spark men den där såg ju riktigt intressant ut. Klart bättre specad än Scott i samma prisklass. Den har väl hyfsat modern geometri om jag förstått det rätt (vill ffa inte ha för brant gaffelvinkel). Men den ser inte ut att ha remote för att låsa dämparna. Kan man eftermontera sånt?

Tips på prisvärd XC?
LaPierre Edge 527? Och vad skulle ni ge för en beggad sån med dropper (förutsatt bra skick)?

06C5A8A4-FD1E-46A2-95DE-B1A4B61EFB70.jpeg

Tips på prisvärd XC?
Det ante mig. Han vill ha åtta för den, gav elva men har satt på en dropper post för två lax. Kostar tio ny, utan droppern. Halvtrist deal ändå va?

Samtidigt är mitt alternativ att köpa en ny Trek X Cal 8 för nio lax (ingår shorts från Endura och en flaskhållare...).

Tillbaka
Topp