Tips på rolig MTB-cykling i Uppland önskas

Fischer37

Medlem
Hej!

Jag och en polare ska ta en runda i helgen. Tar gärna emot tips på fina stigar på ca 5 mil. Får gärna vara lite kuperat med roliga utförslöpor och inslag av mer teknisk cykling. Är de mögligt med lite mix av tekniskt och flow så är de ett plus. Gärna Uppland eller någon timme bort från Stockholm.
Finns det någon del av Upplandsleden som bjuder på detta? Eller någon större skog?

Tack på förhand!

Tror ni kommer få svårt att få ihop vettig cykling om ni vill cykla 5 mil. Hellas erbjuder väl lite längre sträckningar med en del utförs men det får sthlmarna svara på hur man kan lägga upp. Annars är det ju tokplatt. Upplandsleden tror jag inte kommer bli så kul, är väl delar som är roliga men blir nog bli en hel del transport. Hellre då att cykla en runda i Lunsen i Uppsala (som är en del av upplandsleden) men det blir inte heller någon 5 milssträcka.

Tror ni kommer få svårt att få ihop vettig cykling om ni vill cykla 5 mil. Hellas erbjuder väl lite längre sträckningar med en del utförs men det får sthlmarna svara på hur man kan lägga upp. Annars är det ju tokplatt. Upplandsleden tror jag inte kommer bli så kul, är väl delar som är roliga men blir nog bli en hel del transport. Hellre då att cykla en runda i Lunsen i Uppsala (som är en del av upplandsleden) men det blir inte heller någon 5 milssträcka.
Jo misstänker de. Kikade lite på Sörmansleden söder om Stockholm. Men knepigt när man inte har koll. Är Lunsen nice annars?

Jo misstänker de. Kikade lite på Sörmansleden söder om Stockholm. Men knepigt när man inte har koll. Är Lunsen nice annars?

Lunsen är bra men platt. Mer tekniskt än flowigt. Finns tydliga markerade leder (det är de man få cykla på i reservatet).

Tillbaka
Topp