tips på skogsstigar på orust? e jag tilräklig bra för börja tävla

demon200097

Ny medlem
som sakt jag har flyttat till Orust för 3 veckor sedan jag undrar om ni har några bra stigar som ni kan tipsa om och undrar även när vet man om man e mogen tiräkligt bra för att börja tävla e sungen på det jag e 16 år

Det finns en vandringsled som börjar vid en parkeringsplats några km öster om Morlanda kyrka, tror den heter "Svens Altare", inte så lång men ganska kuperad. Informationsskyltar informerar om gamla saker längs vägen. Har provat med behållning. Sedan finns det tydligen "Orust Tvärs" och Orust "Pilgrimsled", ej provat men står på listan tills i sommar. Annars passar ju Orust bra för att oplanerat kryssa runt på småvägar, från de vackra kustnära i väster till grusvägar in på ön. En annan höjdare i området är rundturen Flatö, Morlanda, Kungsviken, Henån, Vindö, Sundsandvik, Eriksberg, Dragsmark, Flatö. Passar både lvg och Mtb (asfalt), tom serpor på gamla vägen över Vindö.

Angående tävling: ta kontakt med Uddevalla CK och var med på några av deras träningar för mtb, då kommer du att få mkt bra info och öven kunna samåka till tävlingar.

jag pallade inte fixa med hemsida mer det går uopp o ner att jag vill fixa med hemsidor

posion

tack för all den infon

Tillbaka
Topp