Tips på svala knäskydd

JoBang

Ny medlem
Tips på svala knäskydd
Har akut behov att införskaffa mig ett par nya knäskydd. Kör nu med six six one rare har funkat helt ok men nu får jag värme utslag varje gång jag använder dom dessutom börjar dom sjunga på sista versen. Så frågan lyder har ni några tips på bra och svala knäskydd. Har kollat lite på alpinestars parigon (tror att dom heter så).

Tips på svala knäskydd
Jag tycker personligen att Dainese Trail Skins är välventilerande. Har inte haft några problem med överhettning vid knäpartiet eller dylikt trots varma dagar.

Tips på svala knäskydd
In order of preference
3-Dianese TrailSkin
2-7idp covert
1-Bliss Minimalist

The Bliss are by far the coolest least intrusive pads but the 7idp cover offer the most protection (can be bespoke to trail condition with 3 layers) and the Trailskin offer the best side protection

Tips på svala knäskydd
Oomph skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker personligen att Dainese Trail Skins är
> välventilerande. Har inte haft några problem med
> överhettning vid knäpartiet eller dylikt trots
> varma dagar.

+1

Bra skit. Men inte för de modigaste, tuffaste, snabbaste. De ÄR trots allt ganska tunna...

Tips på svala knäskydd
Stigtramparn skrev:
> IXS Flow!

Jättesvala skulle jag inte kalla dem men mina har aldrig skavt eller skapat något som helst obehag. De provvurpor jag gjort har slutat bra.

Men mina är slut nu efter två år med tvätt efter varje tur. Skyddet inuti har spruckit mellan två av ventilationshålen. Inte så att jag tror att det egentligen påverkar skyddsförmågan så mycket men ett par nya står på iköpslistan, förmodligen likadana.

Tips på svala knäskydd

Bilagor

• WP_20150813_12_33_57_Pro.jpg
    WP_20150813_12_33_57_Pro.jpg
    167.8 KB · Besök: 50
Tips på svala knäskydd
Kay:
Köpte POC VPD 2.0 tidigare i sommar sitter riktigt nice och skaver inte. Känns knappt att dom är där. Dock kan dom bli lite varma när det är soligt och sommarvärme.

Tips på svala knäskydd
Emax skrev:
> Kay:
> Köpte POC VPD 2.0 tidigare i sommar sitter
> riktigt nice och skaver inte. Känns knappt att
> dom är där. Dock kan dom bli lite varma när det
> är soligt och sommarvärme.

Okej! Ja dom såg faktiskt sköna ut. Och att dom blir för varma blir nog inget problem. Det börjar ju bli lite kyligare nu morgonen (tränar innan jobbet går upp 05:00 och cyklar ca 3 timmar) så det kommer nog inte bli för varmt om några veckor i alla fall. Blir nog o köpa ett par.

Tips på svala knäskydd
Emax skrev:
> Kay:
> Köpte POC VPD 2.0 tidigare i sommar sitter
> riktigt nice och skaver inte. Känns knappt att
> dom är där. Dock kan dom bli lite varma när det
> är soligt och sommarvärme.

Min erfarenhet av POCs knäskydd är raka motsatsen: jag får skav på insidan, strax ovanför knävecket där det går en söm. Eventuell skav märker man tyvärr inte bara genom att dra på sig skydden i butiken, man måste testa ta tramptag med skydden på. Kör själv Dainese Trail Skins och är mycket nöjd.

Tillbaka
Topp