Tips på vägval mellan Horn-Linköping

Hej!
Jag planerar att snart cykla från Horn till Linköping. Jag kommer att cykla på en MTB, så jag åker gärna lite blandat med både asfalt och grusväg. Även kortare distanser på MTB-leder går bra. Har ni några bra tips på vilka vägar jag ska välja? Eller vilka vägar jag inte ska åka? Min plan just nu är att åka följande sträcka: Horn-Råsöbro-Oppeby-Opphem-Boda-Bestorp-Bjärka Säby-Hovetorp slussar och sen lite MTB leder sista sträckan. Ge gärna tips om ni har bättre förslag på sträcka. Tack på förhand!

Det kan vara mycket trafik mellan Bestorp och Hovetorp och vidare mot i alla fall Sturefors (sen finns separata cykelbana), så det kan också vara lämplig att köra MTB-sträcka på. Annars brukar det vara bättre trafik på asfaltsvägarna på västra sidan om Rängen, alltså förbi Vårdsnäs, Västerby och Stafsäter. Jag har dålig koll på grusvägar och MTB.

Det kan vara mycket trafik mellan Bestorp och Hovetorp och vidare mot i alla fall Sturefors (sen finns separata cykelbana), så det kan också vara lämplig att köra MTB-sträcka på. Annars brukar det vara bättre trafik på asfaltsvägarna på västra sidan om Rängen, alltså förbi Vårdsnäs, Västerby och Stafsäter. Jag har dålig koll på grusvägar och MTB.
Tack för bra tips! Då satsar jag på att köra väster om Rängen istället.

Om man önskar mer grus (vilket man förstås gör) hade jag rekommenderat att fortsätta 134an till Söderö och sen antingen trixa sig upp via Briteborg, Bjärka-Säby och sen grusväg parallelt med länsväg E687 till Hovetorp (och om man gillar sämre bilväg cykla via Flånstorp) eller cykla mot Grebo och sen Sturefors, Landeryd, Hjulsbro.

Tillbaka
Topp