Tips: Synsams oakley rea..

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
Ser att det dyker upp nya oakleys på K&S regelbundet nu...

Själv fyndade jag jawbones och 2 flightjacket för 400:-/st, så nu har jag alla 3 linser jag ville ha.

Edit: insåg att den hör hemma in i dagens fynd tråden...

Senast ändrad:
I vissa butiker och priserna är verkligen olika. Tror butiken måste vara en Synsam sportbutik för att ens ha i sortimentet.

Utgående och svårsålda modeller (flight jacket, jawbreaker) går på rea. I min stad kostade flight jacket 999 och Ali expressfärgade(kolfiberlooken från 2016) jawbreaker 699.

Jag köpte själv ett par flight jacket men dom är ju så fantastiskt fula! ? Sålde mina med förlust här på köp och sälj direkt.

Relaterat, Synoptik sägs (enligt Götgatsbutiken) ska sluta med Oakley (finns lite kvar butiker men inga skyltar etc) och ger 50% eller mer om man frågar/föreslår. Fick ett par EV Zero Blades för 699 i veckan.

Pfaff sa:
att det går lika bra med annat märke.

Om kvalitet och utseende är det viktiga, säkert. Dock gör Oakley ganska speciella linser som särskilt i sportsammanhang inte har direkta motsvarigheter hos andra, vad jag vet (finns säkert liknande om man gräver lite). Man filtrerar bort väl valda våglängder istället för att bara färga glaset/plasten på vanligt vis.

Razzr sa:
När vi ändå pratar oakley vad tror ni om cykling i prizm deep water polarized ?

Kanske funkar vid fullt solsken och LVG, men jag tror de är åt helsike för mörka för MTB. Jag kör ibland Prizm dark golf när solen skiner och de är på gränsen till för mörka när man är inne i vegetationen, och då har de 20% ljusgenomsläpp jämfört med DWP:s 12%.

Sen är jag inte helt säker på att det är vettigt med polariserande glas för cykling och liknande. Det gör att man inte lika lätt ser om det är blött (och halt) fläckvis, till exempel. Plus att djupseendet blir en aning sämre av nån anledning.

Tack...! tack vare den här tråden.. så gick jag till en Synsam butik idag.
Samlar på Oakleys. (Nån defekt har jag ju minst sagt)

Köpte tre par till en kompis och sex par till mig själv.

Senast ändrad:
NicoG sa:
Relaterat, Synoptik sägs (enligt Götgatsbutiken) ska sluta med Oakley (finns lite kvar butiker men inga skyltar etc) och ger 50% eller mer om man frågar/föreslår. Fick ett par EV Zero Blades för 699 i veckan.

I butiken jag handlade i tog de 399 för evzero, tyvärr enbart med Dailey linsen.

Makten sa:
Pfaff sa:
att det går lika bra med annat märke.

Om kvalitet och utseende är det viktiga, säkert. Dock gör Oakley ganska speciella linser som särskilt i sportsammanhang inte har direkta motsvarigheter hos andra, vad jag vet (finns säkert liknande om man gräver lite). Man filtrerar bort väl valda våglängder istället för att bara färga glaset/plasten på vanligt vis.

Formen på hela bågen samt glaset kan göra en väldigt stor skillnad mot vinden också. Fel glasögon och man får en virvelvind rätt in i pupillen ?

Leffe sa:
Formen på hela bågen samt glaset kan göra en väldigt stor skillnad mot vinden också. Fel glasögon och man får en virvelvind rätt in i pupillen ?

Ja, absolut! Hade tidigare ett par EVzero Pitch som jag valde för att de är hyfsat diskreta, men de funkade dåligt m.a.p. på vind i ögat. EVzero Path som är mycket lika funkar däremot hur bra som helst, antagligen tack vare den lilla "läppen" nedåt som täcker bättre mellan kind och näsa. Jag kör med kontaktlinser och minsta lilla vind i ögonen får dem att torka ut och trilla ur, så för mig är det superviktigt med vindskydd.

Sen ska man försöka väga utestängandet av vind i ögat mot att glajjerna heller inte ska imma igen. Fasen inte lätt!

Jag köpte ett par jawbreaker prizm trail carbon look för 699 i Kungälv. Får se om de passar frugans ansikte (födelsedagspresent, tur hon inte läser här..), annars returnerar jag dem..
Om någon hittat en butik i göteborgs-området som har rean på de lite mindre och nättare modellerna mottager jag gärna tips om det skulle falla sig så att jawbreaker inte passar henne. (Sen hade jag ju själv kunnat tänka mig ett par i reserv om de inte kostar mer än 400..)

Sernevi sa:
Jag köpte ett par jawbreaker prizm trail carbon look för 699 i Kungälv. Får se om de passar frugans ansikte (födelsedagspresent, tur hon inte läser här..), annars returnerar jag dem..
Om någon hittat en butik i göteborgs-området som har rean på de lite mindre och nättare modellerna mottager jag gärna tips om det skulle falla sig så att jawbreaker inte passar henne. (Sen hade jag ju själv kunnat tänka mig ett par i reserv om de inte kostar mer än 400..)

Fanns det fler par med Prizm Trail i Kungälv?

Allroad sa:
Hela tråden luktar fakenews. Ingen som skriver vilken affär de handlat i...

Haha kan skriva ut det imorgon ;)

Jag har beslutat mig för att plocka upp ett par till 199 kronors imorgon, skriver jag ut butiken nu kanske de inte finns kvar (trots att efterfrågan på den här modellen lär vara ytterst minimal)
Den med svart båge är Prizm Road lins, känns ju motiverande för ett köp.

IMG-20190927-WA0008.jpeg

IMG-20190927-WA0006.jpeg

Senast ändrad:
Allroad sa:
Hela tråden luktar fakenews. Ingen som skriver vilken affär de handlat i...

Köpte ett par Radar Path med trail-lins för 399kr och ett par mer civila varianter med prizm-lins för 399kr. Hansacompagniet i malmö. Fanns andra billiga glasögon med men jag tog de oakley som fanns. Fanns inga skyltar eller nåt som gjorde att man såg att det var billigt.

Luzen sa:
Sernevi sa:

Fanns det fler par med Prizm Trail i Kungälv?

Vet faktiskt inte. Jag ringde dem och frågade. Kan säga till i nästa vecka om det är så att jag lämnar tillbaka dem..

Köpte nyss ett par svarta Flak 2.0 XL Prizm Trail för 699 kr i Nacka Forum. Jag såg att det fanns ett par vita av samma modell fast med Prizm Road för samma pris, men kollade inte så noga i övrigt.

En ganska ful modell egentligen, men den sitter förbaskat bra.

[edit] Insåg att det rörde sig om XL-varianten.

Senast ändrad:
Jag hittade tidigare Oakleys hos Synsam St Eriksgatan Stockholm.
Det var dock väldigt tomt nu, även "mitt" par som jag skulle hämta hem var borta.

Fanns några kvar, typ dessa och några flight jacket för 699:-
20190930_104931.jpg

Var också där (Synsam St Eriksplan) på lunchen och köpte ett par Flight Jackets och ett par Holebrooks - men det var verkligen lite random vilka modeller/par som det var rea på (de flesta var ju ordinarie pris).

Expediten berättade att detta skulle gälla på alla butiker (men att alla inte hade en dedikerad sportavdelning som den Synsam vid St Eriks). Han berättade även om någon (Happyit) som varit inne förra veckan och köpt 4-5 par till sig själv och lika många ”till sina kompisar” ?

/ Calle

EE186975-FE9E-48AB-812E-0B3BCB31413D.jpeg

De där prizm low light är jag lite nyfiken på för allmän höstcykling och eventuellt med pannlampa, för att slippa få skit i ögonen. Hur är de egentligen?

Sorry för att jag hade sån misstro innan.

Lyckades knipa det enda paret som var nedsatt på Synsam Lidingö. 399 bagis är överkomligt!

Bilagor

• 20190930_151617.jpg
    20190930_151617.jpg
    216.2 KB · Besök: 176
Rattnalle sa:
De där prizm low light är jag lite nyfiken på för allmän höstcykling och eventuellt med pannlampa, för att slippa få skit i ögonen. Hur är de egentligen?

Det var precis min tanke - men jag har inte hunnit testa så jag får återkomma med en recension :-)

Besökt följande butiker:

Liljeholmen kändes inte vid detta i lördags.
Hornstull hade något enstaka par jawbreaker carbon prizm trail tror jag (vet ej pris då jag inte kollade noga) i lördags.
Lidingö hade inte direkt nedsatta solglasögon, var någon jawbreaker som kostade 999kr idag.
Nybrogatan hade noll, nada nedsatt idag.
Norrmalmstorg hade alla oakley som går att få tag på men ingenting alls nedsatt (orkade inte fråga) idag, flashig butik dock som sålde skitfula gucci för 8879kr...
Gallerian hade ett par orangea flight jacket med prizm road lins (har jag för mig) för 699kr idag.
Hornsgatan - hade noll att erbjuda idag (typ 3 Sport glasögon totalt).

Tillbaka
Topp