Visa bilaga 686961Det finns hur många vägar som helst! Bor själv i den andra orten som måste passeras (Lomma), men hittar fortfarande nya vägar att cykla på (innebär dock grus numera) här!
Tycker om att cykla på Söderåsen, kan vara färgad eftersom jag har bott här i 10 år. Som någon nämnde, ta tåget till starten eller tåget hem är något som jag nyttjar på lördagarna. Tidigare kunde tåget från Simrishamn tillbaks till Malmö vara en fälla (pga inställningar), men numera är det en egen linje till Ystad. Tidigare var det tydligen den längsta linjen (från Helsingborg till Simrishamn) och mycket kunde hända på vägen, eller rättar sagt spåren! Annars kan Ystad vara en bra plats att antingen starta på eller avsluta på. Tågen går en gång i halvtimmen här. Söderåsen är Åstorp och linjen söderut bra! Under dagtid är det väldigt få resenärer hela vägen ner till Lund. Går en gång i timmen söderut.
Många tågvärdar (även lokförare) cyklar själva, så det blir en trevlig pratstund med dessa under färden! Eller som i lördags när min cykel fick vara ensam och "vanliga" cyklar packades bredvid varandra.
Visa bilaga 686962
Eller varför inte nordöst om Hörby? Massor av trevliga vägar med lite trafik!