[Tisdagsrajd] 15/7

[Tisdagsrajd] 15/7
Hit & dit. Fram & tillbaka.

Picture19.png ht=333

Upp och ner. Full fart och stopp.
Picture20.png ht=516

[Tisdagsrajd] 15/7
18:30-turen var riktigt smutt. Nu får det bli en paus med hojjandet för lite riktig semester.
Var det 17:30-turen vi stötte på innan masterna?

[Tisdagsrajd] 15/7
17:30 - kul och annorlunda stigval! Bra tempo, bra svårighetsgra! Tack!

Jag åkte på en klockren snakebite framåt halvnio, och nu upptäckte jag att min mobil är kvar nånstans i skogen (nu åter!). Jag skyller punkan på Bruce som alltid är på och släpper ut luft ur mina däck. Ä vaf... jag skyller telefonen på Bruce också! :-)

E: tidsangivelse, telefonen åter

Senast redigerad av en moderator:
[Tisdagsrajd] 15/7
P7152218_2.jpg ht=544

Le pause du mek. Ganska nöjd att jag än så länge är helt punkteringsfri med FA på fälgarna!

P7152220_2.jpg ht=544

Ovetandes och alldeles orädda gav de sig djupare in i den mörka skogen..

P7152225_2.jpg ht=532

Im lovin it?

[Tisdagsrajd] 15/7
Tack alla för en trevlig 17:30 tur.

När vi kom fram till första masterna så bröt vi för kvällen. Totalt var vi ute i 3:45 och cyklade 2,5 mil.

Ska botanisera lite bland stigarna inför nästa tisdag och se ifall det inte går att få ihop en bra blanding.

Rising: Kul att du gillade stigarna. Blev inte riktigt som jag tänkt mig när jag plötsligt fick för mig att improvisera stigvalet lite grand men vi landade på Russian BBQ som det var tänkt tillslut. Djefla otur med nallen - ligger den kvar där du fixade punkan?

Vi stötte ihop med 18:30-gänget en bit ifrån Nackamasterna och vi mötte 18:00-gänget på gröna.

Kul med sådan uppslutning på Max efteråt:-)

Nu väntar jag på mer bilder:-D

rising skrev:
-------------------------------------------------------
> 17:30 - kul och annorlunda stigval! Bra tempo, bra
> svårighetsgra! Tack!
>
> Jag åkte på en klockren snakebite framåt
> halvnio, och nu upptäckte jag att min mobil är
> kvar nånstans i skogen. Jag skyller punkan på
> Bruce som alltid är på och släpper ut luft ur
> mina däck. Ä vaf... jag skyller telefonen på
> Bruce också! :-)
>
> E: tidsangivelse

[Tisdagsrajd] 15/7
Tackar för en bra och givande kväll.

Slänger upp lite bilder och rutt från (17:30) turen.

Orkar inte skiva några kommentarer så bilderna får tala för sig själva.

/* Jörgen */

Tisdagsrajd157.jpg ht=633

P7150046.JPG ht=544

P7150053.JPG ht=544

P7150054.JPG ht=544

P7150061.JPG ht=544

P7150065.JPG ht=544

P7150081.JPG ht=544

P7150087.JPG ht=544

P7150091.JPG ht=544

P7150093.JPG ht=544

[Tisdagsrajd] 15/7
OK, har ju ett par egna bilder, kom jag på. Håll till godo.
DSC00025.JPG ht=544

Mekpaus i närheten av Bagarmossen

DSC00026.JPG ht=544

Ostis visar hur man bäst förolämpar apor?

DSC00027.JPG ht=544

Avslutning utanför "klubbstugan"

DSC00028.JPG ht=544

Vi cyklade tills vi blev gröna i nian?

[Tisdagsrajd] 15/7
Jerry skrev:
> Djefla otur med nallen - ligger den kvar
> där du fixade punkan?
>

Där eller möjligen på grusvägen/leden innan den korta stigen/branten mot skjutbanan. Jag hade mobilen i fickan eftersom jag precis plåtat lite, och så fick jag för mig att öva mig på på bunny-jumps. Kan ha tappat den där alltså. SE T610. Bakgrundsbild på två ovanligt söta och begåvade barn som sitter i ett träd.

[Tisdagsrajd] 15/7
Tackar Jerry för en intressant 17:30-tur i Hellas. Jag måste säga att jag trodde att GPS-tracket skulle se lite mer slumpmässigt ut men vi var tydligen inte så himla fel ute trots allt :-) Sammanfattningsvis i alla fall bra stigval!

Ett exempel på ett av våra intressanta side-tracks :-)
dsc04038.jpg ht=725

[Tisdagsrajd] 15/7
Men shit vad kul det var att cykla i skogen, tror att jag måste börja med det!!

Tack Jerry för nya bra (och konstiga :D) stigar!
Tack alla ni andra för glatt & trevligt sällskap!
Kvällens kung: Osterman som cyklade t.o.r Upplands-Väsby för att iklädd lycra bli myggbiten i nästan 4 timmar!

Per: Rackarns osis, tog du dig hem med "tröskverket"?
Rising: Shit vad surt, hoppas att den återfinns!

[Tisdagsrajd] 15/7
Tack Jerry (och alla andra) för en riktigt trevlig tur!

Kände mig rätt seg i kroppen på väg till jobbet i morse så det var givande på flera sätt =)

[Tisdagsrajd] 15/7
Det bästa med 18:30 var Espresson innan hos Jilster. :)
Blev så till mig av pre-ridebjudningen att jag moffade i mig stor sallad, yoghurt, cola och Espresso vilket ledde till att jag hade fullt upp med att hålla nere kräcklan första timmen. Sen när det gick över insåg jag att min drivlina på Ht'n är helkeff och bara rappade. Tacka gud för knäskydden annars hade jag nog inte kunnat gå idag ty knä i styre i uppförsbacke tenderar att vara hyggligt smärtsamt.
Ful singlifiering medelst buntband provades men det hjälpte inte heller så till slut blev det lite väl mycket svordomar från mitt håll men men så kan det vara.
Übermullig tur i övrigt dock.
Föresten borde Johan A bjuda på en semla eftersom jag tog kvastjobbet åt honom :-)

[Tisdagsrajd] 15/7
Det verkar som Jerrys lugnare tur var välbehövligt och efterlängtat. Jag har en känsla av att det skulle behövas en lugnare tur lite senare för de som inte hinner till 17.30.
Nu blev det väldigt långt "gummiband" på 18-turen fastän jag höll ner tempot. Detta resulterade i att "svansen" försvann vid två tillfälle. Först 3 pers, sedan 2 till.

Jag kanske skulle kört "korptema" fullt ut, men jag kände mig snäll igår, speciellt som det var några nybörjare med.

Så om 'någon' vill leda en lugnare tur kring 18:15 så är jag säker på att det skulle bli många som kom.
Vi var 15 på 18-turen, Jerrys tur var ungefär lika många. Det är svårt att få flyt med så många, speciellt när det skiljer så mycket i hastighet.

Nåja, det här är ju den vanliga diskussioen... Vi kör hårt nästa tisdag, och om 'någon' vill leda en lugnare tur runt 18-18:30 så tror jag det blir uppskattat.

[Tisdagsrajd] 15/7
glitch skrev:
> Det bästa med 18:30 var Espresson innan hos
> Jilster. :)

He he! Mera preride mys a la förfest ;-)

[Tisdagsrajd] 15/7
Tack alla för en trevligt ride. Jag var en av två i andra delen av bortappade svansen, men det var maskineriet som gav sig, inte kroppen!! Tack till killen-som-jag-inte-vet-vad-du-heter för slangen.

Vi lyckades rulla på första delen av svansen som var på jakt efter en borttappade gps...surt. Hoppas det löser sig med försäkring.....

Nästa vecka ska jag fannnnn hålla tempot och inte bli lämnade till korpen!.....:o)

[Tisdagsrajd] 15/7
Det var jag som sumpade GPS:en... Slog dessutom huvudet i en sten, kanske därför vi började cykla åt fel håll... Tycker det var helt ok att bli tagen av korpen igår, vi hadde en rätt bra tur vi med!

Tack alla för hjälpen med att leta.

[Tisdagsrajd] 15/7
Tack alla för en trevlig tur. Det märks ju tydligt att lite gipps på handen inte styoppar en mtb,are..:)

Vi i 18:00 turen fick dessutom mat när vi kom till filosofens grav.:)

Min egna lilla tur stannade dock inte förens 22 efter nätsan 6 timmar på hojjen,...jag är lite mör idag.

Tack du i blå tröjja och titan(?)-HT som tömde din camelbak i min flaska innan jag for hemåt.:)

[Tisdagsrajd] 15/7
Ville skrev:
> Tack du i blå tröjja och titan(?)-HT som tömde
> din camelbak i min flaska innan jag for hemåt.:)

Haha, och vi som skojade hemma hos Jilster innan att den nya Ville-grejen för att cykla lätt är att inte ens ta med sig vatten på riderna utan bara tomma flaskar som man sen tappar över i från folks Camelbaks. :-)

[Tisdagsrajd] 15/7
Jag tar allt vatten som folk tappar efter sig!!!

Näää, vattenet jag hade med mig var det som fylldes från sollentuna, Sen belv det inte läge att fylla innan turen bröjade. Och på slutet när christer hade typ 2 minuter hem och jag hade 2,5 mil hem så gjorde jag honom den tjänsten att lätta på hans väska...han blev mycket tacksamm!..=D

Christer,..kör du alltid 18:00 turen?...Du har ju lätt ben för att trampa ifrån deflesta på 18:30 turen. Men det vet du kanske?..:)

[Tisdagsrajd] 15/7
Ville skrev:
> Christer,..kör du alltid 18:00 turen?...Du har ju
> lätt ben för att trampa ifrån deflesta på
> 18:30 turen. Men det vet du kanske?..:)

Han vill väl hellre kränka kl 18 än att bli kränkt 18:30 :)

[Tisdagsrajd] 15/7
Bra guidat Sprocket, alltid lika skönt att bli vallad runt i skogen utan att behöva fundera över var man är eller var man ska. Kände mig lite halvseg igår, i stor sett hela turen, men det är alltid lite skönt att straffa kroppen. Idag ska det förbannade gipset väck. Hoppas man är tillbaka i gammal form snart.

[Tisdagsrajd] 15/7
Sprockets skrev:
> Peo frågade faktiskt i lördags varför jag inte
> körde 18:30-turerna. Men det är ju roligare att
> vara snabb 18 än långsam 18:30. :) [...] Det är själva
> cyklingen som går långsamt.

Ha! I lördags gick det fan undan.

[Tisdagsrajd] 15/7
Sprockets skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Christer,..kör du alltid 18:00 turen?...Du har
> ju
> > lätt ben för att trampa ifrån deflesta på
> > 18:30 turen. Men det vet du kanske?..:)
>
>
> Han vill väl hellre kränka kl 18 än att bli
> kränkt 18:30 :)

HAHA..det är ju såklart...fast jag tror inte han skulle bli så kränkt.:)

Nu har jag bara kört 18:30 turen en gångh och 18:00 turen en gång. Men generellt tycker jag inte farten är så stor skillnad. Det är lite mer vänta på 18:00 turen. Men dom snababre i båda grupperna är nog ganska samma lika.

[Tisdagsrajd] 15/7
Nu skall man väl inte dra så många slutsatser av gårdagens 18-tur. Det var betydligt mer väntan än det brukar vara. Till stor del pga antalet, men också pga fartskillnader. Vi brukar ha bättre flyt.

Antalet deltagare är ju en orsak till att det körs flera turer. 25 pers på 18:30-turen (eller hur många det nu var vid nått tillfälle...) resulterade i att de första var vid masterna innan de sista hunnit ut ur Sicklaskiftet. Eller nåt sånt. ;)

[Tisdagsrajd] 15/7
Sprockets skrev:
> Nu skall man väl inte dra så många slutsatser
> av gårdagens 18-tur. Det var betydligt mer
> väntan än det brukar vara. Till stor del pga
> antalet, men också pga fartskillnader. Vi brukar
> ha bättre flyt.

Jag tror det är mer eller mindre omöjligt att hålla hyfsat jämt tempo när antalet börjar krypa upp mot 10 pers el flera. Såvida det inte är en tajt grupp som ofta cyklar tillsammans.

[Tisdagsrajd] 15/7
Jajävlar,..jag måste fixa ny lampa....suck!

Vore kul med lite fler turer utanför hella oxå. Folk tror ju lätt att det är enda stället som går att hojja på.

Men det är ltie så i sthlm, man kan ju inte ropa ut varje tur amn kör på. Kan ju kommaprecis hur månag som helst.

[Tisdagsrajd] 15/7
Min tisdagshistoria är inte så lång, och det var roliga människor på 18-turen så, lika bra att stanna med ett vinnande koncept.
Kanske vågar mig på en 18.30-tur en vacker dag.

Och Ville, hur kommer det sig att du inte kör en 18.45-tur. Vansinnestempo med sadelförbud och vätskebrist?
Kände mig en smula kränkt faktiskt... ;)

[Tisdagsrajd] 15/7
Sprockets skrev:
> Om 2 månader börjar man behöva pannlampa. Redan då lär antalet deltagare minska drastiskt.

Vi kanske blir ännu fler på 17:30-turen?

[Tisdagsrajd] 15/7
ja just det,..min 19 tur glömde jag..var det någon som körde den?...var det bra guidning?!..=D

Detdär med sadelförbud skall jag nog börja med. Ta med en såg på alla turer..

Tillbaka
Topp