[Tisdagsrajd] Haninge - Nybörjartur 12/10

Globalistic

Aktiv medlem
Jag bjuder in till en nybörjartur eller en lite lugnare tur i haninge.

Tiden är 18.00 vid Åbyplan i Västerhaninge
Vi rullar iväg strax efter 18 och kommer köra en och en halv timme. Ypperligt tillfälle att få råd och tips om skogskörning samt lära känna nya cyklister i närområdet.

Det kommer bli kyligt ikväll så tänk på klädsen.

Vi kommer köra blandad terräng och väntar in eftersläntare.

Fikapaus i skogen halvvägs och pannlampa är ett måste då du annars inte kommer se något i skogen. Solen går ner strax innan 18.00 idag.

Vill du cykla i haninge men är snabbare. Kom förbi ändå. Du kanske hittar andra snabba som vill köra ikväll?

Välkommen!

Aiight. Vi brukar köra varje tisdag å gästspela då å då på tisdagsrajderna i HHB. Men välkommen åter. Nästa vecka dundrar vi på igen som vanligt. Dock kanske i ett högre tempo :)

Låter intressant! Vart kör ni, upp mot paradiset? Blir det lite mer tempo någon annan ggång så ska de nog finnas tid att va me!

Ja det lät juh kul. Själv bor jag i tungelsta så jag hänger gärna med nästa gång.
Brukar köra Tisdagsrajden från HBB men det här låter super då jag fått en son precis.

Ses nästa vecka kanske.

/Andreas

Idag körde vi runt i Tungelsta vid "masten" som lyser rött. Annars har vi några "slingror" som går vid Ica till Tungelsta. Samt Ica till någon sjö. Samt Sörmlandsleden till Rudan via gröna och milspåret. Även Särlandsleden mot Vendelsö å några spår runt gravplatsen vid Jobrdo mot Dalarö.

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Idag körde vi runt i Tungelsta vid "masten" som
> lyser rött. Annars har vi några "slingror" som
> går vid Ica till Tungelsta. Samt Ica till någon
> sjö. Samt Sörmlandsleden till Rudan via gröna
> och milspåret. Även Särlandsleden mot Vendelsö
> å några spår runt gravplatsen vid Jobrdo mot
> Dalarö.
Har du några gps slingor på de rundorna uppladade på gpsies eller liknande ?
Hittar ju vid tornberget/paradiset men de där har jag nog missat. Masten har jag väl vart vid nån gång iofs.

Här är en tur:
Bild3.png ht=453

Här är dagens tur då vi tränande klättring och utförsåkning. Sedan körde vi lite intervaller på grusvägen på vägen hem innan fotbollen:
Bild4.png ht=412

Här är en snabbslinga som är teknisk och går att köra flera varv:
Bild7.png ht=395

Denna är rolig också. En bit av sörmlandsleden å sedan runt i Rudan.
Bild9.png ht=427

Sedan har jag några rundor runt Sörlandsleden också mot Björkhagen. Men det är lääpligare på helger. Även mot paradiset.

Tillbaka
Topp