[Tisdagsrajd] - Hellas - 1/10

Aron

Inventarie
En kotte är en fröställning hos i första hand barrträd, motsvarigheten till blommor och blomställningar hos blomväxter och strobilus hos fräkenväxter. De flesta barrträd har skilda han- och honkottar. Hankottarna är mindre och inte förvedade. De producerar pollen vilka med vinden förs till honkottar med mogna ägg. Efter befruktningen utvecklas embryon i frön i honkottarna, och dessa släpps ut när de har mognat. Tomma kottar faller sedan till marken och dör. Många djur livnär sig i stor utsträckning på kottfrön under vintern, som ekorre, stenknäck och korsnäbb.

HBB - 18:30

Senast ändrad:
Jag hänger gärna på och jagar kottar på tisdag, helst på en eller två av SS-sträckorna runt Ulvsjön då jag missade helgens tramptag där...

// Larsa

Jag är också sugen att köra Ulvsjöslingan, för det är väl den som är märkt med blått? Helt fantastiskt rolig, men frågan är hur kul den är med lampa...

rayDreamer skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är också sugen att köra Ulvsjöslingan,
> för det är väl den som är märkt med blått?
> Helt fantastiskt rolig, men frågan är hur kul
> den är med lampa...

Allt är kul med lampa

Jag är på. Det blir även premiärtur för min Evo med 8-delat. En del gick tydligen vilse under helgens rally. Den långa vandringen mot SS har börjat.

peo skrev:
> Allt är kul med lampa

och med ny bult i baksvingen?

Ubu skrev:
> och med ny bult i baksvingen?

Tyvärr inte. Jag behöver nytt stag inkl bult (chainstay) och skulle få en länk till ett beställningsformulär, men "The sales team", som nu har tagit över från Jerome på Customer service, har inte lyckats få till det sedan förra måndagen. Samtidigt vill jag inte tjata mer än varannan dag. Man vet ju hur fransmän är, plötsligt blir de förorättade och så tar det ett halvår. Fan också.

Cyklist nr.10 i Arons gäng som försvann i skogen fick växelhaveri och hittade inte ikapp i mörkret sen. Kan dock meddela att han(jag) lyckades ta sig hem!

Skiren skrev:
> Cyklist nr.10 i Arons gäng som försvann i skogen
> fick växelhaveri och hittade inte ikapp i
> mörkret sen. Kan dock meddela att han(jag)
> lyckades ta sig hem!

Skönt att höra att inget allvarligare hänt, vi undrade vart du tog vägen.

Tack för att du hör av dig. Vi letade bakåt ett tag men du var försvunnen.

Fin kväll för övrigt med 40+ deltagare och kanongrepp överallt.

Tack för trevligt sällskap i 8-mannagruppen.4 debutanter på tisdagsrajden som fick en propagandakväll över Sicklaskiftet, en combo på Indianer o Vita + Champs Elyse. Över till Hellassidan och Gröna till A-trail. På gröna igen och ut till grusvägen, skjutbanan och transport tillbaka till Sickla och Fem svåra hemåt.
Inga vurpor, alla lampor räckte, inga skador men historiens segaste punka. En innerslang som integrerat sig med f.d. gucka och ytterdäck. Tre man slet för att få isär det och deltagarna är nu rutinerade nog att dra skinnet av en boaorm.
Torrt och fint, svalt. After Bike på Göteborg prick 21.
Ser fram emot nästa tisdag.

Senast ändrad:
Grumt fin cykling ikväll.

Vi var tillbaka kvart - tjugo över nio vid HBB.

Tack alla för en väldans trevlig tur.

edit: blev tyvärr ingen GPS-plott över kvällens runda då min smartfån bestämde sig för att slå av efter 2,5 km:-(

Senast ändrad:
Kul kväll igår i 8manna gruppen, fick använda pannlampan från början till slutet, kände inte riktigt igen mig ute i mörkret :)

Skönt att du tagit över mekarkronan Ubu. Fin kväll för övrigt!
Hoppas du med Röda Cannondale Prophet svingen hittade hem efter A-trail. Det blev lite hets och kommunikationsmiss någonstans.

Ubu skrev:
> Andra tisdags riden i rad med mekstrul för min
> del nu… Tublessgeggapunka, vilken dejavu
> upplevelse det var.

Jag är CHOCKERAD!!

LasseB skrev:
> Skönt att du tagit över mekarkronan Ubu.

Min just nu, kan bli din igen:

stafettpinne.jpg

LasseB skrev:
------------------------------------------------
> Hoppas du med Röda Cannondale Prophet svingen
> hittade hem efter A-trail. Det blev lite hets och
> kommunikationsmiss någonstans.

Hejsan. Viktro fick fispunka på ett tubeless hjul just som vi fick möte med en annan grupp på A-trail. Då uppstod någon form av confuzione-infiltrationsproblem och vår grupp fortsatte utan oss.. snyft.... vi var naturligtvis tvingade att stanna och fixa punkan. Det var en herre till involverad, så vi var faktiskt tre som blev kvar där... Hursomhelst inga problem alls och vi tre körde vidare sedan.

Jag insåg att det var ventilen som jävlades. Efter att ha pumpat fyra ggr på väg hem... verkar fixat nu. Tack till Viktor2 och Obbola Ik som väntade.

Tillbaka
Topp