[Tisdagsrajd] Hellas - 12/8

Aron

Inventarie
Semestern är slut...

Samling Hammarbybacken kl. 18.30. Tempo: Upbeat

Utgår från att tråden kompletteras med eventuella övriga turer denna afton.

Korprajd kl 18. Det vanliga tempot (högt tempo utan pauser).

Medtag snorkel eller flytväst.
Picture1.png ht=237

Hade gärna hängt på om inte mitt högra knä varit överbelastat och svullet pga lite för hård start efter ett långt cykel uppehåll.
Men som helt ny i stan så undra man ju om det är många som hojar i trakterna kring Nacka?

Flyttade upp för två veckor sedan så jag skulle behöva lite folk som guidar mig runt i skogarna, när mitt knä vill alltså.
Vilken klubb ska man gå med i om man kommer bo runt Sickla?

Det är rätt många som cyklar i Nackaskogarna. Häng med nån tisdagkväll när knät är bättre så får du en "guidad tur". Det brukar bli 3 turer med olika tempo, ju senare desto snabbare.

17:30 från HBB.

Deltagare:
Jerry
MAH
Johan A ifall han hinner
tengblad?
rising
Mickelino
fredde.se
bruse ifall det inte regnar
Atlas om han inte redan sticker ut kl fem
wesper

Färdplan för imorgon blir:

HBB - Kolonilotterna - Mördarbacken - I&V - fortsätt på stigen på andra sidan grusvägen där I&V slutar - passera en Tee på golfbanan - fram till grusväg - VÄ på grusvägen mot Dow Jones - vid Dow Jones HÖ in på Gömda - Lite grusväg - Lite Sörmlandsled - till höger vid bron över kanalen - hålla högt bland stigarna bort till Brostugan - Över kanalen - John Bauer (HÖ vid stenmuren, VÄ vid steget, sedan så) - Höger när vi kommer fram till bron igen och uppför backen - rotmatta delux:-) - Lite transport bort till - Ulvsjöslingan motsols en bit - tunneln under Ältavägen och in på gula upp till brand området (ta till _höger_ en bit uppe på berghällen när man kommer upp på toppen) - Russian BBQ en bit - Gröna Spåret i riktning mot Nacka masterna - Övergångstället - uppför backen vid kyrkogården - till HÖ vid traktormakt och sedan VÄ in på Champs Elyssee - över stenbron och uppför Mördarbacken - åsse avslutningen på SSWC06 - HBB - Max (för dem som vill, alltid trevligt:-)

/Jerry

Edit: Färdplan

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer om jag hinner. Hinner jag till 1730 blir det nog den turen då jag inte alls känner mig pigg nog för 1830. Fast hinner jag inte till 1730 blir det 1830 ändå om jag hinner till den.

18.30 inte helt omöjligt faktiskt.
Med tjocka moln i skyn blir det mörkt redan vid 8 numera.
Inte långt kvar till pannlampssäsongen!

erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte långt kvar till pannlampssäsongen!

Håll tyst!

Sweet, man kanske skulle senarelägga 17:30 turen till, säg, 21:00 och simsalabim kan vi köra med pannlampan på högsta effekt:-D

bruse skrev:
> erik h skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inte långt kvar till pannlampssäsongen!
>
> Håll tyst!

MAH skrev:
> Jag kommer med 17.30

Najs, happupremiär i Nackaskogarna va?
Ha kul!

erik h skrev:
> Inte långt kvar till pannlampssäsongen!

Den närmar sig med 20 minuter per vecka.

Japp aldrig cyklat där förut. Måste ju bjuda fler på mina sköna SPD fall. Herregud när ska jag vänja mig.....;-)?

Pannlampetur! Najs! Dags att ladda batteriet med andra ord.

Japp, 17:30 turen är happy easy ride (väldigt mycket så just nu:-) vilket innebär att vi stannar och väntar in varandra (särskilt mig då va:-) på lämpliga ställen.

Turen går på samma sorts stigar som 18:30 turen och ungefär lika långt vilket gör att vi håller på ungefär en timme längre vilket innebär att vi landar på Max ungefär samtidigt, dvs runt 21 - alltså ca 3,5 timmar brötande på teknisk stig:-)

Färdplan för imorgon blir:

HBB - Kolonilotterna - Mördarbacken - I&V - Röda - Gömda - Lite grusväg - Lite Sörmlandsled - till höger vid bron över kanalen - hålla högt bland stigarna bort till Brostugan - Över kanalen - John Bauer (HÖ vid stenmuren, VÄ vid steget, sedan så) - Höger när vi kommer fram till bron igen och uppför backen - rotmatta delux:-) - Lite transport bort till - Ulvsjöslingan motsols en bit - tunneln under Ältavägen och in på gula upp till brand området (ta till _höger_ en bit uppe på berghällen när man kommer upp på toppen) - Russian BBQ en bit - Gröna Spåret i riktning mot Nacka masterna - Övergångstället - uppför backen vid kyrkogården - till HÖ vid traktormakt och sedan VÄ in på Champs Elyssee - över stenbron och uppför Mördarbacken - åsse avslutningen på SSWC06 - HBB - Max (för dem som vill, alltid trevligt:-)

Jerry skrev:
> Färdplan för imorgon blir:
>
> HBB - Max (för dem som vill, alltid trevligt:-)

Bra. Jag ringer om jag inte hinner. Pallar inte mer än det tempot just nu känner jag (av flera anledningar).

Hoppas kunna göra morgondagens tur utan pannlampa men sedan vette katten:-D

MAH skrev:
<->
> Pannlampetur! Najs! Dags att ladda batteriet med
> andra ord.

Det här låter ju som en fantastiskt runda. Svårt att hålla sig från att köra, men kör jag nu så läker nog mitt knä aldrig ihop. Så jag hoppas på fler sådana här rundor om någon vecka. Och då kanske till och med med pannlampa, sugen på att prova ´den nyinköpta Silvan. Har inte ens laddat batteriet än.

Allt för att slippa ha solen i ögonen på gula:-)

bruse skrev:
> Haha Jerry! Egentligen är din vägbeskrivning
> exakt, fast ändå lite "ta höger vid tallen"...
> skönt.

Kanske lite för exakt. Röda och Gömda är nya namn för mig iaf. Sen antar jag att ni hoppar på John Bauer efter den breda träbron?
Nåja, får se om jag hinner till 17.30, annars irrar jag väl omkring efter din beskrivning.

Röda är något som jag hittade på i farten. Det är den lilla stigsnutt som börjar tvärsöver grusvägen där I&V slutar och passerar Tee på golfbanan vid ängen, samt slutar på grusvägen som vi svänger vänster på i riktning mot Dow Jones.

När vi kommer fram till Dow Jones (insteg till vänster om grusvägen) tar vi istället av till höger in på Gömda som efter ungefär 50 meter fortsätter till vänster. Efter en liten stund kommer man fram till en kulle där stigarna möts i en T-korsning, där man tar till vänster igen. Man forsätter så en liten bit till längs med kullen för att sedan komma fram till grusvägen igen.

Vi har cyklat där med Aron en ett gäng gånger i vintras.

Johan A skrev:
> Kanske lite för exakt. Röda och Gömda är nya
> namn för mig iaf. Sen antar jag att ni hoppar på
> John Bauer efter den breda träbron?
> Nåja, får se om jag hinner till 17.30, annars
> irrar jag väl omkring efter din beskrivning.

Japp, över bron vid Brotorp uppför backen och sedan in på John Bauer var det tänkt.

Johan A skrev:
> Sen antar jag att ni hoppar på
> John Bauer efter den breda träbron?
> Nåja, får se om jag hinner till 17.30, annars
> irrar jag väl omkring efter din beskrivning.

Jaja, det är för att jag väsnas här i tråden, får se hur det går imorgon=o)

Sprockets skrev:
> Vilken koll du har Jerry! Jag skulle aldrig
> orka/kunna sätta ihop en så detaljerad
> färdplan.

Ursäkta misstaget. Såg antagligen någon rödprick på något träd när vi passerade över grusvägen.

Stigen är inte ny, vi har varit där förr; fortsätt bara rakt över grusvägen där I&V tar slut och följ stigen. Vi får väl komma fram till vilken stig det är imorgon.

bruse skrev:
> Bra med nya stigar, men döp dom inte till redan
> existerande namn. Precis runt där finns det en
> rödmärkt stig. Både Dammtorpssjön runt och
> Röda slingan är rödmarkerade.
>
> Oavsett, ska bli kul med nytt Jerry! Om det inte
> regnar...

Mickelino skrev:
> Det är klart att att man är på! 17.30

Meh, det enda som är klart här är att du vet att du innerst inne är ett born ärkesvetto med freerideambitioner!
Låt nu Martina esspedeevurpa i godan ro på Jerry-turen, så kan du köra backintervaller till toppen i en timme som uppvärmning i väntan på att få åka åttor runt dom andra svettona på Arons ride!

Tids nog (redan på klubbstugan kanske?) så kommer du ju ändå att få se bildbevis på hur dom hade det :)

Jag tar mig förmodligen till 17.30 turen om jag inte drar ut redan kl 17, allt under principen "ju senare desto snabbare" är fantastiskt långsam just nu. Pisskondis helt enkelt. men djävulen kanske far i mig...

mamme1 skrev:
> Låt nu Martina esspedeevurpa i godan ro på Jerry-turen, så kan du köra backintervaller till toppen i en timme som uppvärmning i väntan på att få åka åttor runt dom andra svettona på Arons ride!

Meh hallå! Försöker du lura iväg min karl på andra äventyr? Hmmmm
Vem ska då trösta knyttet och sätta på plåster? Blåsa och pussa lite?
Skämt åsido så åker han nog på den turen han vill åka.....
tricycle.gif ht=35

Senast redigerad av en moderator:
Det vara bara mitt förtäckta sätt att säga "eyy, Micke, kanske Martina äntligen släpper handbromsen om hon måste jaga runt med folk som är trevliga och tillmötesgående, men inte fullt lika beskyddande som du" men det kan jag ju absolut inte skriva i klartext, bättre då att trigga "machon-i-Micke" och få samma resultat utan att framstå som en mansgris...

Note to self: Att tala är silver, att tiga är guld, eller nåt?

Haha! Tror nog inte att jag kan svara upp konditionsmässigt mot ditt förtroende! :-) Efter 2 veckors semester med god mat o vin så är det perfekt med en "Jerryride"! Sen vet jag att Martina klarar sig bra i skogen, men säg inget, då kanske hon kör ifrån mig! ;-) Ska bli kul i morgon, häng på vetja!

Jerry skrev:
> Ursäkta misstaget. Såg antagligen någon
> rödprick på något träd när vi passerade över
> grusvägen.
>
> Stigen är inte ny, vi har varit där förr;
> fortsätt bara rakt över grusvägen där I&V tar
> slut och följ stigen.

Ned mot ruinerna efter Söderby gård och den öppna rakan ned mot vattnet? Den vägen som VM-gick? Dåså! Du får hitta på ett bra namn.

Tillbaka
Topp