17.30 ett mysigt tempo. Ingen risk att tappa bort någon bakåt sas. För långsamt för min helstela SS cykel med utväxling 34/17. Jag fastnade på allting som stack upp på stigen och var tvungen att cykla före och förvirra gruppen... En rekreationstur eller nybörjartur skulle jag kalla det. Men som vanligt kan man utmana sig själv väldigt enkelt genom att ta alla spänger/drop och klackar man hittar längs vägen, eller pressa sig upp för den där backen som man kanske går uppför för att inte sinka en snabbare grupp.
18.00 korpriden, det går fort på ganska kända stigar. Du förväntas hänga på stigväljaren Oscar (sprockets) och det stannas inte för hopräkning i stigen utan kanske för andningspaus mellan dem. Hänger du inte med kan det lätt hända att du blir korpmat (aka får cykla vidare på egen hand).
18.30 Tisdagsride de luxe, det går fort men finns en kvast i ledet. Konditionen bör vara bra liksom tekniken. Klarar du inte riktigt tempot så kommer du känna det i lungorna. Förvänta dig lätt blodsmak i munnen, våta fötter, lite bära cykel och överraskande stigval. Ibland hoppas man att någon skall punka så att det blir lite andningspaus. Men det kanske bara är jag som gör det, brukar starta ganska långt fram och rätt snart vara bland de sista...
Min gissning är att det kommer ske en viss konsolidation i takt med att vädret ställer högre kran än nu. Den som lever får se.
Jag har själv cyklat högst sporadiskt under sommaren så det kan hända att mina definitioner är lite off, men då blir jag säkert rättad av bättre vetande :)
fredde_b skrev:
-------------------------------------------------------
> har inte varit med tidigare men efter att ha läst
> tråden blir man ju pepp på att följa med nästa
> tisdag, hur fort går det ungefär i de olika
> grupperna? har svårt att komma ifrån jobbet för
> att hinna till 17:30 men man vill ju inte ta
> snabbaste gruppen om man inte kan hänga med..
>
> /fredrik