[Tisdagsrajd] Hellas - 19/8 - 1:års jubileum!

Ja det var en kul tur ikväll. Kul att prova pannlampa för första gången:-)

Jag blev också grymt Imponerad över fikat som helt plötsligt dukades fram på Gula.

Johan A är Semmelkungen:
P1000803.jpg ht=725

hembakta semmelbullar, mandelmassa, grädde, kaffe och mjölk!

Bruse har svårt att hålla fingrarna i styr:
P1000806.jpg ht=544

Muah ha ha ha, stelbent 34/17 slår till igen. Missade maxkalaset men var helt slut efter en avslutande Dow Jones. Grannen bjöd på pasta och 3 starköl, kommer jag sova gott nu efter en het dusch? Tror det...

Frosseriet sprider sig!
Semlor och kaffe halvägs följt av glass i klubstugan kan det bli bättre?
Tackar för en mycket trevlig tur.
Det flöt riktigt bra med tanke på att 18 startade 18:30.

/Tobias

Ja, tack för semlor Johan, det där hade man ju aldrig gissat. Och bäst som vi står där och svullar trillar ett av de tidigare gängen in också. Helt proppat med folk i skogen.

Japp, det var en kul dag att premiärköra tisdagsrajden och som bonus återse lite gamla ansikten också. Tack för glassen, den satt som en smäck.

Senast redigerad av en moderator:
Det var riktigt många som ville fira födelsedagsbarnet. Vi var 18 personer på den sena turen.

Lite bilder från kalaset:

IMG_1671.jpg ht=725

Benskydd och lycra är det hetaste man kan ha i höst

IMG_1674.jpg ht=725

Supersnabb kille

IMG_1679.jpg ht=544

Totalt fokus

IMG_1681.jpg ht=725

Sprockets, Jerry och jag hade i förväg gjort upp om att vi skulle sammanstråla grupperna för gemensam fika på Gula. Väl där drar semelkungen Johan A upp hembakade semlor och kaffe till alla. Kungligt!

IMG_1683.jpg ht=544

17.30 gänget anländer till mötesplatsen på sedvanligt tisdagsvis.

Den sista överraskningen kom på Max där restaurangen bjöd alla deltagare på glass!

Gdamn att man missade det där!

P.S.
Ingen som har lust att åka med upp till Åre näst nästa helg? Har en hel bil att fylla upp. :)

Ja, tack för semlan Johan. Och suveränt ordnat med glassen Aron!

När jag aningen försenad anlände till HBB så stod det 14 pers och väntade. Och extra roligt var att det var några nya cyklister som inte varit med tidigare (Hoppas att ni fick mersmak för stigcykling i Hellas!) blandat med folk som jag cyklat med tidigare i andra sammanhang och naturligtvis folk som varit med på tidigare 17:30-rurer.

Eftersom jag inte har någon GPS får ni hålla till godo med följande beskrivning av var vi cyklade:
HBB - Bruses Backe - Kolonilotterna - till höger över vägen ner till lilla Sickla - vänstra stigen mot insteget till I&V - Parkbänks exit på I&V - liten snutt på VM-banan åt vänster i riktning mot Ältavägen - Övergångstället - Stigar mot Hästhagen - De snälla stigarna upp till masterna - Gröna (en punktering som tog en stund att fixa + att Bruse och några till försökte smita från fikat på och behövde hämtas in;-) - Russian BBQ - fikapaus på Gula med utsikt över sjön:-) - Gula - branta backen - HÖ mot grusvägen vid Snörom och VÄ mot Ältavägen - Tresnåret - Förbi tennisbanorna - transport till Fem Svåra (nu började det regna med lite hagel och vi var tre st med tända pannlampor, mulligt:-) - HBB - Max

Sjukt bra rajd ikväll! Kul med fikat, och synen när 17:30-gänget väller ut ur skogsbrynet i skymningen var smått overklig. Surt att behöva avbryta i förtid, måste skaffa pannlampa tills nästa gång. Tack alla för en grym kväll!

Å jäklar vilket ettårsjubileum det blev då!

Värsta stora gänget samlades för 18:30-turen
IMG_4902.JPG ht=485

Aron var dagen till ära utspökad i bästa Robocop-anda. Vi väntar med spänning på om det blev någon film eller inte...
IMG_4900.JPG ht=645

Sen cyklade vi som furier och svetten flödade och mjölksyran sved. När vi svängt in på Gula mötte vi helt plötsligt 18-gänget med Sprockets i spetsen
IMG_4906.JPG ht=485

Sen i slutet på gula blev det som ni förstått ett jättekalas utan dess like när Johan A drar upp ett helt semmelbageri ur ryggsäcken (klicka på länken så får ni se).

Mycket folk var det...
IMG_4928.JPG ht=645

Jerry är jätteglad över sin semla
IMG_4933.JPG ht=645

Sen väl på MAX så kom överraskning nummer två från Aron. Han hade fixat glass till oss alla och som ni sett på bilderna ovan kom de ut med den till oss på fin fin bricka. Snacka om pricken över i:et :-)

Till er som inte kunde komma i kväll har vi en alldelse speciell bild. Tyvärr hjälper det inte att slicka på skärmen... ;-)
IMG_4945.JPG ht=485

Tack för en trevlig tur. Kul att få slå på lampan också. Fattas väl bara rejält höstmörken för att det skall bli den där riktigt mulliga känslan! Ses nästa tisdag.

Jäklar, semlor och glassfrossa, och den turen missade jag - hade definitivt varit värt ett par timmars svärande över v-bromsar som inte tar i dunkel sensommarskog.

Sweet!! Hoppas alla hade en härlig tur!
Jag satt hemma och kurerade min hals från dagisbaciller.
Til och med min Marin ser lite ledsen ut idag, om det beror på den uteblivna turen eller det faktum att bakdäcket är slut och behöver bytas vet jag inte.

/Lite lagom bitter Henrik (Henlin)

ps, tror ni min glass står kvar på Max om jag går dit på lunchen idag, ds
ps2, Johan, har du semlor kvar??, ds2

Ja det här var ju mysigt så det förslår fast jag hade prickat i min formbott igår. Länge sedan jag var så slut. Om det beror på att jag cyklade med växlar och fjädrar eller om det berodde på sömnbrist eller något annat vete tusan.
Det tog väl en timma innan jag vande mig vid allt gung men sen gick det bättre.
Grumt med glass på Max men det bästa var nästan att veta att när jag var nyduschad var glitch fortfarande på cykeln och frös, hehehe.
Lite trist att glömma lampan så jag, Per, Lyndon, Daniel och någon annan engelsktalande gentleman fick tokcykla tillbaks på grusvägarna, men nästa vecka så...
Om vi tyckte att vi var många skulle ni se gänget från CK Valhall som svischade förbi på Ältavägen, typ 400 pers.

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, tack för semlan Johan. Och suveränt ordnat
> med glassen Aron!

tack för en trevlig kväll. Var riktigt hög stämning på 1730-turen, mycket skoj å flams. Nånstans mellan fikat, skratten, mekandet - jag tappade min bash, den bara trillade av - så cyklades det en del också.

> Eftersom jag inte har någon GPS får ni hålla
> till godo med följande beskrivning av var vi
> cyklade:

Karta kommer ikväll!

Ja jösses, vilken tisdag!
Slutar aldrig imponeras av de här herrarna. Vilket arrangemang!
Känns verkligen som tisdagscyklingen är igång nu på riktigt när man fick dra på sig pannlampan igen.

Ses nästa vecka :)

mandel skrev:
> Det flöt riktigt bra med tanke på att 18
> startade 18:30.

20 var vi.

Märklig känsla när duggregnet närmast ser ut som snöblask när det passerar framför lampan - men det är varmt och man står i kortärmat.

Efter fikat hängde vi tre i 18-turen på 18:30-gänget. Lika bra det, annars skulle jag ganska snabbt bli ensam på den turen eftersom bara jag hade pannlampa.
Picture3.png ht=617

bruse skrev:
stämning på 1730-turen, mycket skoj å flams.
> Nånstans mellan fikat, skratten, mekandet - jag
> tappade min bash, den bara trillade av - så
> cyklades det en del också.

Man skall skruva fast bashen, inte bara klämma dit den :)

har inte varit med tidigare men efter att ha läst tråden blir man ju pepp på att följa med nästa tisdag, hur fort går det ungefär i de olika grupperna? har svårt att komma ifrån jobbet för att hinna till 17:30 men man vill ju inte ta snabbaste gruppen om man inte kan hänga med..

/fredrik

Atlas skrev:
> Man skall skruva fast bashen, inte bara klämma
> dit den :)

Du visade bankningsmetoden.

fredde_b skrev:
> har inte varit med tidigare men efter att ha läst
> tråden blir man ju pepp på att följa med nästa
> tisdag, hur fort går det ungefär i de olika
> grupperna? har svårt att komma ifrån jobbet för
> att hinna till 17:30 men man vill ju inte ta
> snabbaste gruppen om man inte kan hänga med..

Ju senare desto fortare är tumregeln. Men exakt hur fort är lite svårt att beskriva i ord. Om du orkar hänga med eller inte beror ju på hur mycket du cyklat tidigare och så.

Jag vet, det var inget riktigt bra svar...men är du ovan/otränad kan nog 18/18:30 vara i snabbaste laget.

17.30 ett mysigt tempo. Ingen risk att tappa bort någon bakåt sas. För långsamt för min helstela SS cykel med utväxling 34/17. Jag fastnade på allting som stack upp på stigen och var tvungen att cykla före och förvirra gruppen... En rekreationstur eller nybörjartur skulle jag kalla det. Men som vanligt kan man utmana sig själv väldigt enkelt genom att ta alla spänger/drop och klackar man hittar längs vägen, eller pressa sig upp för den där backen som man kanske går uppför för att inte sinka en snabbare grupp.

18.00 korpriden, det går fort på ganska kända stigar. Du förväntas hänga på stigväljaren Oscar (sprockets) och det stannas inte för hopräkning i stigen utan kanske för andningspaus mellan dem. Hänger du inte med kan det lätt hända att du blir korpmat (aka får cykla vidare på egen hand).

18.30 Tisdagsride de luxe, det går fort men finns en kvast i ledet. Konditionen bör vara bra liksom tekniken. Klarar du inte riktigt tempot så kommer du känna det i lungorna. Förvänta dig lätt blodsmak i munnen, våta fötter, lite bära cykel och överraskande stigval. Ibland hoppas man att någon skall punka så att det blir lite andningspaus. Men det kanske bara är jag som gör det, brukar starta ganska långt fram och rätt snart vara bland de sista...

Min gissning är att det kommer ske en viss konsolidation i takt med att vädret ställer högre kran än nu. Den som lever får se.

Jag har själv cyklat högst sporadiskt under sommaren så det kan hända att mina definitioner är lite off, men då blir jag säkert rättad av bättre vetande :)

fredde_b skrev:
> har inte varit med tidigare men efter att ha läst
> tråden blir man ju pepp på att följa med nästa
> tisdag, hur fort går det ungefär i de olika
> grupperna? har svårt att komma ifrån jobbet för
> att hinna till 17:30 men man vill ju inte ta
> snabbaste gruppen om man inte kan hänga med..
>
> /fredrik

cykelelin skrev:
> Åh, man skulle varit med! Det får bli nästa
> tisdag när jag köpt mig en pannlampa, avis är
> förnamnet.

Du ska inte låna en Caballero?

bruse skrev:
> cykelelin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Åh, man skulle varit med! Det får bli nästa
> > tisdag när jag köpt mig en pannlampa, avis
> är
> > förnamnet.
>
> Du ska inte låna en Caballero?

Hittar den själv i mörkret?

bruse skrev:
> cykelelin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Åh, man skulle varit med! Det får bli nästa
> > tisdag när jag köpt mig en pannlampa, avis
> är
> > förnamnet.
>
> Du ska inte låna en Caballero?

Jorå, den lånar jag gärna!

Fan, jag måste snarast ekonomiskt möjligt skaffa mig en Tisdagshojj, det duger antagligen inte med cyklokross till sånt därnt :)!

Tack alla för en otroligt trevlig och inspirerande rajd. Det var Happypremiär för min del och även om jag varit ute o tråcklat i Hellas i 5-6 år så var det många nya stigar och passager som gav härlig mersmak. 17.30 turen var för min del alldeles utmärkt då jag hellre hojjar kul, tekniskt och leker på vägen än snabbt o lungblodigt. Eloge till Jerry som komponerade en bra blandning av uppför och utför. Förhoppningsvis kan detta bli ett återkommande tisdagsnöje för min del.

saltgurkan skrev:
> Fan, jag måste snarast ekonomiskt möjligt skaffa
> mig en Tisdagshojj, det duger antagligen inte med
> cyklokross till sånt därnt :)!

Det var en på 18:30-turen som cyklade cross. Även på Gula över sjön.

Sprockets skrev:
> Det var en på 18:30-turen som cyklade cross.
> Även på Gula över sjön.

fast det var väl att döma av bilden bjby, och då räknas det inte :)

Kan bara stämma in i hyllningskören. Fick avvika tidigare p.g.a att man är 'opannlampig'. Fick dock en 'spännande' ride hem då jag var tvungen att cykla igenom Bagarmossens mer beryktade delar. Kändes klart obehagligt med de långa 'our hood'-blickar jag fick från alla ungdomsgäng. Eller också börjar jag bli för gammal....

Hur som helst, som skulpturen sa: Detta var kul-tur.

Nu den stora frågan: När lägger Aron upp filmsekvenserna???

pAcmAn skrev:
> Nu den stora frågan: När lägger Aron upp
> filmsekvenserna???

Huvudmotivet i mina filmsnuttar bestod av ett bakhjul och diverse rötter. Alltså inget jag orkar ödsla redigeringstid på. Hoppas på bättre insiktning nästa gång.

För övrigt tappade jag min cykeldator i tisdags. Det är en Cateye Mitty 8. Håller tummarna för att någon hittar den.

Åeh va gulliga ni är! Jag som gillar glass! Tack Nissen.

Jag var ju bara på ett av världens bästa ställen och cykla. Stackars mig ;-)

RR kommer!

Puss på er.

Tillbaka
Topp