[Tisdagsrajd] Hellas - 2/12

Om inget oförutsett händer så dyker jag upp!

Har fanken inte cyklat sedan Onkel Otto. Hoppas jag kommer ihåg hur man gör :-)

Nissen skrev:
-------------------------------------------------------
> Om inget oförutsett händer så dyker jag upp!
>
> Har fanken inte cyklat sedan Onkel Otto. Hoppas
> jag kommer ihåg hur man gör :-)

Det hoppas jag med ty jag kom uppenbarligen inte ihåg hur man gjorde efter 88 dagars uppehåll :o)

Edit. HBB menas med hammarby-backen right? jag har inte pannlampa så jag hoppas att någon annan har det. Väl mött imorgon

tomcaten skrev:
> Edit. HBB menas med hammarby-backen right? jag har
> inte pannlampa så jag hoppas att någon annan har
> det. Väl mött imorgon

På riktigt?

night-vision-googles-goggles-dipol-d2mv.jpg ht=279

?

Ska bli spännande att höra hur tomcats äventyr slutar. Själv hade jag inte vågat köra utan egen lampa. :)

Edit: Ja, HBB = Hammarbybacken (nedanför liften)

Senast redigerad av en moderator:
file=81651

Det där måste ju vara det ultimata i "panlampsväg"!

Glöm allt vad LED och HID heter, skit i spridningsvinkel och lumens. Se Hellas i oändligt många nyanser av grönt... ;-)

Undra var man kan köpa en?

Kul tur. Eller den kunde ha varit det om jag brytt mig om att kolla mina bromsklossar lite oftare. Nu bestod utfärden i att cykla nedför baksidan av Hammarbybacken något fortare än vad som kändes tryggt. Skruva isär allt och konstatera att det inte fanns ett spår av bromsbeläggen kvar. Cykla tillbaks uppför backen igen med sammanbitna tänder. Och nu sitter jag hemma och tjurar.

Blött som fan! Våta fötter var verkligen blöt - spången låg delvis under vatten. Och det kan vara jobbigt att cykla uppför forsarna! :D

tomcat dök aldrig upp, ubu fick punka så geggan stod som en geyser ur hans UST-däck. Och regnet och dimman gjorde att allt ljus bara "försvann".

Fast kul var det!

Fascinerande att flera av stigarna blivit små forsar… Ja det var väldigt blött idag och jag var allmänt stelbent hade väldigt sopigt grepp "uppströms". Blev lite kapad tur idag med ust-punkan och allt, det verkar som ust-gegga funkar dåligt under vatten. Men ungefär tillbaka vid HBB hade faktiskt tätnat.

glitch skrev:
> Sitter fortfarande kvar på jobbet så ni kan
> räkna ut resten själv.

Du har väl ändå inget bakhjul väl...

Jag vet inte om det var all time low i kväll, men efter att Aron mekat broms i 20 minuter så fick även Steve kalla fötter och ville inte lera ner hojen. Han drog helt enkelt hem.

Så, vi blev bara tre tappra (jag, johrn och chl) som hojade en löjligt kort och lugn tur. Bra det, för min form är tydligen helt kass efter en månads total uppehåll i sportaktiviteter. Kul och vara på hojen igen i alla fall!

Och på Max dök Johan A upp som utlovat och drack en läsk och snackade lite skit. Cykelskit alltså.

Aron skrev:
> Cykla tillbaks uppför backen igen med
> sammanbitna tänder. Och nu sitter jag hemma och
> tjurar.

Jorå, minen blev bistrare och bistrare ju längre det mekades med bromsbeläggen för att försöka hitta en fungerande kombination. Tyvärr så är det svårt när alla, och då menar jag alla, beläggen är nedslitna till metallen, och förbi... :-)

glitch skrev:
> Sitter fortfarande kvar på jobbet så ni kan
> räkna ut resten själv.

+1
om någon fortfarande är kvar därute kanske jag kan joina om en stund..

Tillbaka
Topp