[Tisdagsrajd] - Hellas - 29/6

Några action bilder då,

h100629-ix-17.jpg ht=544

h100629-ix-18.jpg ht=544

h100629-ix-19.jpg ht=544

h100629-ix-20.jpg ht=544

h100629-ix-25.jpg ht=635

h100629-ix-32.jpg ht=695

h100629-ix-35.jpg ht=544

h100629-ix-36.jpg ht=544

h100629-ix-41.jpg ht=701

h100629-ix-43.jpg ht=725

h100629-ix-44.jpg ht=725

h100629-ix-45.jpg ht=612

Punktering... ja, det var en miss, men utan den hade jag ju vart tvungen att släppa på tempot för att inte kränka dig helt! :)
-Det var en brilliant kväll!

Var sugen på en liten expedition idag så jag gav mig på Hellas-Handen med vetskapen att ajg skulle behöva gena lite för att hinna med. Tappade bort resten av gruppen ganska tidigt och hamnade på någon blå stig istället. Efter det så genade jag friskt på etapp 1 och 2. Målet för dagen var mestadels etapp 3. Väl vid Ahab så hörde jag lite vrål djupt inne i skogen och kände att jag inte var så långt efter. Mycket riktigt så kom jag ikapp lite senare när någon hade punkat. Sen kämpade jag på så gott jag kunde även om jag inte har riktigt samma tempo som resten av gruppen, men med lite pauser och någon punka till i gruppen så överlevde jag.

Grymt kul kväll!

En pinne som satt som sten, fick släppa ut luften för att få loss den. Ca 254 myggbett senare hade jag pumpat upp däcket igen.
pinne.jpg ht=725

Min genväg/omväg.
http://www.opentrailmap.net/viewtraining.php?id=47

/* Jörgen */

Vilken fantastisk kväll! Vi smiskade stigarna så hårt vi orkade. Och sedan kom de igen och gav oss storstryk. Snabbt, stökigt och suveränt. Det känns som att jag är löjligt bortskämd med fabulös stigcykling den här sommaren.

Kan tillägga att Dolk och Christer satte den sjukt branta och knepiga backen vid ledningsgatan. Det är riktigt imponerande!

De flesta av oss bestämde sig för att cykla tillbaks till stan. Med Dolk som ett lokomotiv av Scinkanzenklass så trampade vi utan storklinga ur fullständigt. Tror aldrig jag hållit så hög kadens så länge, ändå såg jag kolonen segla iväg i skymningen. Vi var till slut fyra st som fick se oss besegrade av våra bash-guards och trampa hem i lite mer civiliserad fart.

Det finns bildbevis på att Rippa stod och laddade med godis på parkeringen. Vad tog du vägen sen? Hoppas vi inte tappade dig någonstans.

IMG_0846.jpg ht=549

Ahab

Aron skrev:
-------------------------------------------------------

> Det finns bildbevis på att Rippa stod och laddade
> med godis på parkeringen. Vad tog du vägen sen?
> Hoppas vi inte tappade dig någonstans.

Njae, jag stod och velade lite på parkeringen. Hade dessutom glömt remsa o pengar till pendeln, och kände mig sådär sugen på att rulla hem själv efteråt. Hakade på Boe & Co istället. Blev en utsökt runda med avslutande bad vid Hellasgården. Det måste varit närmare 23 grader i vattnet. Sjukt skönt.

Kul oxå att vi hade en newbie (oskar?) med i gänget som cyklat hellas typ 5 ggr och satte det här droppet utan att tveka. Sådant gillas!!!

dropp7ql.jpg ht=472

så här körde vi i långsamgruppen, de flesta stigarna "åt fel håll", personligen tyckte jag att gula åt det andra hållet var spännande eftersom man helt plötsligt inte hittade lika lätt. Lite trialåkande krävdes med så jag måste nog byta baknav nu.

Namn.jpg ht=405

Skit rolig runda på stigarna! Tack Johan för "stigvisandet" Nu tar jag semester utomlands i en månad men syns första tisdagen i augusti igen! Förhoppningsvis utan hardtail då :D

TACK o HEJ!

Aron skrev:
> Kan tillägga att Dolk och Christer satte den
> sjukt branta och knepiga backen vid ledningsgatan.
> Det är riktigt imponerande!

Bildbevis

dolk.jpg ht=450

christer.jpg ht=450

De ser ut som jag missade en utmärkt runda till Handen!

I switch to english now...
I was all cranked up for the Hellas-Handen ride but was a bit late, so after finding a parking place in Hammarbysjöstad I quickly unloaded my bike and was rushing to the HBB metting point (it was 18:29) when, fiddling with my water tube with one hand and holding the handlebar with the other hand I dropped a sidewalk, lost balance and fell on the pavement. The problem is that there were lots of stones on the pavement coming from the construction works.

I fell on my left helbow which hit some sharp stone, making a deep cut. I started bleeding like hell, the blood pulsing out of my vein. Quite scary stuff.

Hopefully some other happy MTBikers came by and helped stop the bleeding. I unfortunately don't know their names, but want to thank them again. It was two guys and a girl.

Then the ambulance came and brought me to the hospital where I spent most of the evening (and missed Spain winning against Portugal). Nothing broken but some serious cuts.

Since I know you're all waiting fro some pictures :-) here is one I took at the hospital while waiting, and waiting, and waiting...

Deepcut_HBB.JPG ht=544

Auch, hörde att nån rasat på parkeringen av några ute i skogen. Krya på dig!

Vi körde en egen mini-grupp och körde också en del klassiska stigar baklänges, är riktigt kul att de blir så stor variation av att bara byta håll.

så här blev vår runda:
tisdagsrajd.jpg ht=435

Juan I skrev:
> De ser ut som jag missade en utmärkt runda till
> Handen!
>
> I switch to english now...
> I was all cranked up for the Hellas-Handen ride
> but was a bit late, so after finding a parking
> place in Hammarbysjöstad I quickly unloaded my
> bike and was rushing to the HBB metting point (it
> was 18:29) when, fiddling with my water tube with
> one hand and holding the handlebar with the other
> hand I dropped a sidewalk, lost balance and fell
> on the pavement. The problem is that there were
> lots of stones on the pavement coming from the
> construction works.
>
> I fell on my left helbow which hit some sharp
> stone, making a deep cut. I started bleeding like
> hell, the blood pulsing out of my vein. Quite
> scary stuff.
>
> Hopefully some other happy MTBikers came by and
> helped stop the bleeding. I unfortunately don't
> know their names, but want to thank them again. It
> was two guys and a girl.
>
> Then the ambulance came and brought me to the
> hospital where I spent most of the evening (and
> missed Spain winning against Portugal). Nothing
> broken but some serious cuts.
>
> Since I know you're all waiting fro some pictures
> :-) here is one I took at the hospital while
> waiting, and waiting, and waiting...
>
>

Auch, unlucky. But the question that pops in my head is, did they bring your bike in the ambulance?

Hej Juan! It was me and Oskar and then Peter E came :) Glad you're sort of okey anyway! You were bleeding quite a lot when we came... How's your other hand, anything broken in that one?

Oscar most excellently helped stop the bleeding, Roxy made sure the ambulance found us and I put your bike back in your car. Glad to hear you didn’t break anything. Amazing amount of blood for such a relatively small wound.

Peter E skrev:
> Oscar most excellently helped stop the bleeding,
> Roxy made sure the ambulance found us and I put
> your bike back in your car. Glad to hear you
> didn’t break anything. Amazing amount of blood
> for such a relatively small wound.

Sounds like a perfect example of good team work ;-)

Great thanks to Oscar, Roxy and Peter!

I indeed repainted part of the street (and my cloths) in red. The bike was safely stored in my car. I actually took a Taxi to Hammarbysjöstad when I was released from the hospital and drove my car home (to avoid getting a parking fine on top of it).

As for the other hand, it was just a bad bruise with no major consequence other than it will be hard to do any major effort with it in the next couple of days.

The most annoying is: no more biking for the next 10 days or so :-(

Juan, it looks like you started to shave your arm and cut to deep, I can see on the pic that your elbow is shaved around the wound. Remember, it's only the legs that some cyclists shave. What I mean is that it looks bad and I'm sorry to here that you got hurt. We missed you on the H-H tour and as you already know, it was really great. And my wife had made rabarberpaj for me when I got home, fantastic night.

glitch skrev:
> Men hur gick det med tidsplanen för HH-gänget?=)

X = Tidpunkt då vi ploppade ut ur skogen (21:24) - två punkor (0:27) - tuffare stigval (0:13) + asfalt till pendeln (0:17)

Vi kom alltså fram till Handen 21:01. I teorin.

STIZZE skrev:
> Vem är det som kör på den snygga rushen som jag
> ser på bilderna?

det är väl Freddan det? Men undertecknad kör också Rush ;)

IMG_1476.jpg ht=451

/Martinpetter

martinpetter skrev:
>> STIZZE skrev:
>> --------------------------------------------------
>> Vem är det som kör på den snygga rushen som
>> jag ser på bilderna?
>
> det är väl Freddan det? Men undertecknad kör
> också Rush ;)
>
> /Martinpetter

Mycket fin den där med, men den har ju en arm för mycket på framgaffeln.. =) Hur bred var styret som kom med rushen förresten?

42Hz skrev:
> Äh, vad är en kväll i Hellas?!

Du är så välkommen så. Ta med dig Alf och Tobbe med.

Hej på er!
Jag vill bara tacka för en fantastisk HH-tur, som jag inte var beredd på....
Hade inte följt med i trådarna innan, och missade infon på plats, utan tänkte bara haka på första grupp som åkte.. Då första gången för i år jag kunde vara med.... Det blev en överraskning! Men mycket positiv sådan.. Fick även lära mig nya vägar på tillbakavägen... tack Crister!!
Väl mött nästa gång!
//Jonas

JoFo skrev:
> Hej på er!
> Jag vill bara tacka för en fantastisk HH-tur, som
> jag inte var beredd på....
> Hade inte följt med i trådarna innan, och
> missade infon på plats, utan tänkte bara haka
> på första grupp som åkte.. Då första gången
> för i år jag kunde vara med.... Det blev en
> överraskning! Men mycket positiv sådan.. Fick
> även lära mig nya vägar på tillbakavägen...
> tack Crister!!
> Väl mött nästa gång!
> //Jonas

Ingen dålig rivstart du fick på årets tisdagsturer. Orkade du ta dig förbi sjöstan på vägen hem?
/Rickard

Rickard!
Det blev Max efter... med Lyxshake... det tyckte jag jag var värd.. Hade dock svårt att somna sedan...
Men det var det värt!!!! Tack igen!!
Kommer vara i Åre nästa vecka för lite cykling... är det någon annan som är där?
//Jonas

Tillbaka
Topp