[Tisdagsrajd] - Hellas - 5/7

I'm a tuesdayrider.

Tappade bort mina gröna Answer-handskar i Hammarby Sjöstad på söndagen. Om någon tisdagsrajdare eller annan figurerande person hittat dem, please bring them. Hittelön!

Ikväll kommer jag gå sönder... Jag vet inte hur jag känner mig men lite oväxlat gubbtempo kan jag nog erbjuda.. Om det blir varmt kan det regna, annars kommer jag smälta..

Det där gubbtempot du pratar om är någon gammal perverterad självbild du har Johan, det är numera svettotempo du håller. Jag kommer med för att bromsa upp det hela ikväll.

Min frambroms har kastat in handduken... Den behöver blöda, så jag lät den åka in till akuten.
Med lite tur är den återställd på väg hem från jobbet.

Jag bor i fel stad men vill cykla i rätt ikväll. Är det nån som ska till sthlm från uppsala till tisdagsturen ikväll och har plats för en + hoj?

(Tipsa inte om UL för dom är dumma i huvet.)

/M

Jag kommer nog göra debut i i skogarna ikväll :) Hoppas med andra ord på nån nybörjarvänlig grupp, gubbtempo (på riktigt :) ) låter väl bra tycker jag. Får hoppas att cykeln håller också, jag är grymt sugen på en ny men om det blir en mtb eller inte beror på hur skoj det är!

Svanström skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer nog göra debut i i skogarna ikväll :)
> Hoppas med andra ord på nån nybörjarvänlig
> grupp, gubbtempo (på riktigt :) ) låter väl bra
> tycker jag.

Om det inte blir någon "nybörjargrupp" är det bara att köra med mig så anpassar jag farten, dock inte uppför då jag måste ha fart för att ens komma uppför backarna. Men väl där väntas du in. Någon verkar ha smugit ner en rohypnol eller nåt i lunchen så jag längtar ut och få andas lite frisk luft.

martinpetter skrev:
> Är det nån som ska till sthlm från uppsala till
> tisdagsturen ikväll och har plats för en + hoj?

läser uppsalacyklisterna denna tråden?

Jag har fått ett infekterat insektsbett (kanske Borrelia?) och måste nu ta penicillin för ett tag. Jag mår bra annars men ska vänta lite tills såret/bett ser bättre ut.

Så ingen Tisdagsrajd for mig idag :-(

Juan I skrev:
> Jag har fått ett infekterat insektsbett (kanske
> Borrelia?) och måste nu ta penicillin för ett
> tag. Jag mår bra annars men ska vänta lite tills
> såret/bett ser bättre ut.
>
> Så ingen Tisdagsrajd for mig idag :-(

Hur mår växeln?

Växeln är död.

Jag bytte den med en jag hade på min gamla cykel (cykeln var gammal men växeln var nästan ny). Nackdelen är att det är en XT och inte en XTR, men jag är inte så "picky".

skrotfot skrev:
> After Bike på KS suger. Fast jag lever, tack för
> all hjälp.

Neej, vad har du gjort? Hoppas det inte är ngt allvarligt?

Skönt att det verkat gått bra trots allt.
Läkaren snackade med oss innan han drog
och han trodde inte att det var
något allvarligt.

Skönt å höra Skrotfot. Finns det ingen vacker personal som tar hand om dig?
Riktig vurpa men som sagt läkaren verkade inte tro att det skulle vara något allvarligt. Vi håller tummarna för det.

bruce skrev:
> skrotfot skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fraktur, röntgen nr 2.
>
> Brrr, trist.
Kan bara hålla med. Men ett stort krya på dig.

Jilster skrev:
> Såg en ambulans heli flyga ut ut Hellas. Va det en slump?

Slump. Skrotis fick åka plingplongtaxi till plåsterhuset. Vi hade kommit in ca 150m på stigen (vad den nu kallas) som går söder om Dammtorpssjön, från grusvägen som går ner mot parkeringen vid Ältavägen. Det var ett litet "gupp" som man kan rulla över om man inte kommer för långt ut till vänster, vilket Skrotfot gjorde, där man kan fastna med framhjulet och tippa framåt.

Surt som sjutton, det här var inte riktigt vad du tänkte dig när du pratade om en lugn tur vid HBB antar jag. Hoppas du blir bra, både ordentligt och snabbt!

Skrotfot gjorde en OTB i en drop och landade på huvudet. Tack och lov var vi på hyfsat tillgängliga stigar för ambulanspersonalen och nära kykogården vid Dammtorpssjön.

skrotfot skrev:
> Fraktur, röntgen nr 2.

Trist, krya på dig!

Senaste infon. Skrotis är kvar på KS. Ingen operation men han ska ha ngt som kallas Halo-krage i 3 månader
Största dilemmat är att ligga still.

Tillbaka
Topp