[Tisdagsrajd] - Hellas 5/8

No worries.

Du får stanna och vänta in mig med jämna mellanrum och jag hittar något sånär:-D

Fuffkin skrev:
-------------------------------------------------------
> hand ned för 17:30 turen, om det slutar regna
> dyker jag upp till 18:30 och får väl hoppas att
> jag hänger med i tempot....

Det kommer ju vara lite halare än vanligt vilket även det kommer hålla ner tempot..så det är nog lungt.

Någon som vet vart man smartast ställer bilen om man är för snål för att betala parkeringsavgiften. Brukar ställa mig uppe där cruxet bor men eftersom han inte skal med tänkte jag sikta på något närmre....några förslag?

Får man stå vid MAX?....

Ville skrev:
> Det kommer ju vara lite halare än vanligt vilket
> även det kommer hålla ner tempot..så det är
> nog lungt.
>
>
> Någon som vet vart man smartast ställer bilen om
> man är för snål för att betala
> parkeringsavgiften. Brukar ställa mig uppe där
> cruxet bor men eftersom han inte skal med tänkte
> jag sikta på något närmre....några förslag?
>
>
>
> Får man stå vid MAX?....

Parkera vid fotbollsplanen i närheten där Jilster bor och rulla ned till samlingsplatsen via kolonilotterna. Ett annat alternativ är kundparkeringen vid Sickla köpcentrum och åka till samlingsplatsen via Fredells (kom ihåg parkeringsbricka/-klocka eller vad det heter.

jo, hade hoppats på att slippa långa backen efetr MAX men då kasnek man skal ta vid köpcentrumet då....får se vad jag känenr för när jag är där:)

Ich bin ein Berliner!

Kommer alltsa icke, regnar det hos er? Det är hösten.
Har själv cyklat omkring ca 300 km hittils pa 3-växlad cruiser i Berlin. Tvärr knappt nagra backar.

Men jag förväntar mig eventuella eftersläntrare kl 18 rapporteras för Happyfientlig och kontrarevolutionär verksamhet.

Road_Runner skrev:
> Cykla dit skit i bilen :-) funderar på att ta på
> mig våtdräkten o komma jag määä

Vet iote om jag hinner det idag bara.

Är det ingen 18-rajd förresten, bara Kanadicken?

Jag far nog citera Claus Schenk Graf von Stauffenberg:
"Es ist Zeit daß jetzt etwas getan wird"

Jag hänger med 18:30 über gänget.

Då skipper vi allt rödtejp och beurokrati som är involverad med att initierar en avgångstid till.

Snorkeln är färdig, ska bara hitta min dyk-finns....

Här stressar man, bråkar som tusan på jobbet och jagar poståkeriet med blåslampa för att få tag i däck som är lämpligare för det här vädret å vad händer? Det visar sig att jag inte hade bråttom alls?! ;-)

Jag kommer 1830, blir jag inte kränkt blir jag besviken...
Blir jag för kränkt skyller jag på en stukad handled och avbryter. ;-)

Tydligen hade jag en massa osorterad musli hemma. Får ta itu med det först.
Synd att man missar en så trevlig cykeldag.

Slänger ni på dubbdäck eller räknar ni kallt med att halka omkull ett trettiotal gånger?

En fråga till....Jag bor i en liten etta med två cyklar. Just det, min tjej bor också där. Hon gillar inte smuts och cyklar på samma vis som jag gör. Har ni några förslag på:

1. Bra argument för att man ska få ta med en happy-smutsig bike in i lyan?
2. Bra ideer på hur man kan hänga upp en cykel så att den tar så lite plats som möjligt...

Kommer inte cykla stig förrän jag skaffat knäskydd och jag kan böja benet igen efter min Gotlandsvurpa för en dryg vecka sedan. Gillar för övrigt inte regn heller. Alla verkar ha blivit korpmat idag eftersom ingen har rapporterat något. Så går det när man slår ihop turerna. ;-)

Tror inga blev korpmat idag då jag misstänker det gick lugnare än vanligt kom hem 22:30 utan att ha fått i mig en burgare :-(
Tackar för fin stigvisning.
Ska jag bara be om ursäkt för att ni fick vänta på mig när mitt öra blev snett :-) tur att fixar ville var där och gjorde nåt så det blev bra.

Här är min sträcka idag lite över 6 mil.

HappyHellas.jpg ht=725

Road_Runner skrev:

> tur att
> fixar ville var där och gjorde nåt så det blev
> bra.

Frågan är dock vad jag gjorde..=D

Tack för trevlig tur. Det var finfint i skogen, tempot var kanske itne något tisdgastempo men det var ivf mycket trevligt.

Alla var väldigt snälla och väntade in, jag hade räknat med att bli obönhörligt lämnad att klara mig själv ute bland surhålen utan en aning om var jag var.

Men inte blev jag lämnad åt korparna! Jag känner mig nästan lite kränkt.

rising skrev:
> Alla var väldigt snälla och väntade in, jag
> hade räknat med att bli obönhörligt lämnad att
> klara mig själv ute bland surhålen utan en aning
> om var jag var.
>
> Men inte blev jag lämnad åt korparna! Jag
> känner mig nästan lite kränkt.

Du får nog ta det där korptjötandet med sprockets.
Det tillhör undantagen att man lämnar folk utan ngn koll på i vilket skick dom är eller vart dom befinner sig.

Tack för igårkväll.

Jag var inte riktigt i form igår så jag bestämde mig för att släppa klungan och cykla lite på egenhand i Sicklaskiftet. Riktigt mysigt. Knappt andfådd jollade jag runt på en massa kul små stigar som jag säkert cyklat på förut utan att veta om det ... :-)

Efter en timme började jag bli lagom uppvärmd och det började rulla på ganska ok.

Trevlig avsluttning på Max som vanligt.

Blött var det igår i alla fall!

Bra att få ett litet träningsläger inför hösten. Det gick förvånandsvärt bra att rulla på det blöta och halkiga. Jag trodde faktiskt att det skulle vara svårare :-)

Kul att höra lite Åreljug från Jerry på afterbiken också. Man blir ju inte mindre sugen på DH-hoj direkt...

En liten försmak inför hösten.
Upptäckte att shorts och vattentäta skor inte håller fötterna torra.
Efter två pölar var skorna fulla och konstigt nog rann det inte ut nåt.

Jösses vilken tur Road_Runner jag hade fuskat och tagit pendeln från
södra.

/Tobias

Tillbaka
Topp