[Tisdagsrajd] Hellas -> Handen - 17/6

Aron

Inventarie
Det var supertrevligt att utnyttja den ljusa sommarkvällen till en lite längre runda förra tisdagen. Därför gör vi om det nu igen.

Samma start och mål som sist, men för att få lite variation håller vi oss denna gång strikt till Sörmlandsleden.

Det är ca 34 km. Bunkra upp med vatten, reservdelar och slang. Ta med en macka till pendeltåget hem och stoppa ned några bars/nötblandning till själva turen. Glöm inte SL-kort/remsa/kontanter.

Vi väntar in alla men kommer inte att stanna för att vila/fika.

Tempo: Up-beat

Samling: HBB 18:30

[Tisdagsrajd Light] kör kl 18 från HBB.

Annat tempo? Det blir samma fina tempo som vanligt. Russinpaket? Räknar du med att stöta på Scand?

Sprockets skrev:
-------------------------------------------------------
> kör kl 18 från HBB.
>
> Annat tempo? Det blir samma fina tempo som
> vanligt. Russinpaket? Räknar du med att stöta
> på Scand?

Lika bra att vara garderad.

aah, vore ju grymt nice att kränga på nya däck och hänga på denna eminenta tur.
får väl trösta mig med att min santoriniyoaglajdsemesterundanflykt räcker 2 veckor och verkar bli hyffsat sweet den oxå.. :)

Bourne skrev:
> aah, vore ju grymt nice att kränga på nya däck
> och hänga på denna eminenta tur.
> får väl trösta mig med att min
> santoriniyoaglajdsemesterundanflykt räcker 2
> veckor och verkar bli hyffsat sweet den oxå.. :)

Jag tolkar detta som att jag 'lagrar ditt gummi' ett tag till med andra ord? :)

glitch skrev:
> Bourne skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > aah, vore ju grymt nice att kränga på nya
> däck
> > och hänga på denna eminenta tur.
> > får väl trösta mig med att min
> > santoriniyoaglajdsemesterundanflykt räcker 2
> > veckor och verkar bli hyffsat sweet den oxå..
> :)
>
> Jag tolkar detta som att jag 'lagrar ditt gummi'
> ett tag till med andra ord? :)

det vore riktigt hyvens.
är tillbaka 30/6 så en tisdagsrepa 1/7 med nytt på skulle kunna vara kanon

Jag planerar att dyka upp och cykla lite i morgon. Det har varit alldeles för mycket förkylningar och jobbresor för mig på sista tiden så jag pallar tyvärr inte med en Hellas-Handen :(

Siktar in mig på "Tisdagsrajd Light" i stället. Får se om jag hinner till kl 18. Om inte blir det trevägskorsningen 18:30. Och skulle jag inte vara där heller så behöver ni inte vänta, då är jag troligen hemma och hostar och surar :-)

smira skrev:
> Tänkte hinna med 18-turen i morgon, om jag får
> ihop cykeln till dess :).

Den där skitcyklen kan du lika gärna ge till mig med en gång.

smira skrev:
> Tänkte hinna med 18-turen i morgon, om jag får
> ihop cykeln till dess :).

Glitch skall ju med (?) så det lär bli gott om mekpauser om du inte hinner riktigt klart. :)
Och fint väder utlovas.

Picture39.png ht=235

Jag hänger kanske på 18-turen. Har precis lättat och uppgraderat fultysken med nya bromsar, samtidigt som jag skaffat en tyngre kruka att ha på skallen, så nu vill vi ut i bushen. (Prov- och intrimningsturen kör jag imorgon förmiddag.)

Aron skrev:
> Tempo: Up-beat
> Samling: HBB 18:30

I wish. Förra tisdagsrajden var 34 km ren njutning (förutom 360-saltomortalen i början), men i morgon kan jag inte. My loss.

Jilster charmade mig, jag tar sista chansen att dunka sönder något vitalt på Yetin innan Gesunda och följer med på den långa varianten istället. Ses 18:30.

Får se om jag och min bror hänger med på någon av turerna. Skulle vara trevligt att cykla till Handen eftersom vu bor i västerhaninge och då blir det att cykla hem. Nackdelen är bara att vi ska cykla till hellas tidigare på dan. så det kan bli västerhaninge hellas västerhaninge i morgon. Annars blir det nog light riden om man inte orkar cykla hem oxå. Men det ger sig hur man känner sig i morgon.

Om jag lyckas tajma 18:30 vid Hellas på vägen hem från jobbet så hakar jag på en bit. Hoppar nog av längs vägen eftersom jag bor i Tyresö.

Tyvärr missade jag båda turerna var lite för trött efter min vända. Hoppas det hade torkat upp i tyresta när ni kom ditt. Var snorhalt tidigare efter regnet där.
Men jag och min bror fick ialf ihop 6.6b mil idag. Cyklade hem från björkhagen till VH dock längs cykelvägarna.

Sådärja, skönt att få lufta Spoten i skogen igen! Och det här med Tisdagsride light är lite falsk marknadsföring, Sprockets drog iväg i riktigt bra tempo och sicklaskiftet erövrades endast med ett stopp. Jag som trodde att jag skulle få starta lite lugnt... ;-)

Ja ja, när väl kroppen var igång igen och hjärnar fick se stenar och rötter så gick det riktigt bra att cykla. Vi träffade till och med på HH-gänget när de blåste förbi oss på leden i typ 580. Antar att de precis kommit fram till Handen och käkar sina mackor på perongen nu :-)

Det hela slutade med att vi slarvade bort Sprockets någon stans kring Björkhagen och jag och (sorry, har tyvärr glömt ditt namn...) pressade varsin bugare på MAX för att återställa energibalansen.

20km blev det för oss, helt ok för tisdagscykling!

Det är bara "light" i jämförelse med Aron.

Ynka 277 meter klättring. Bah! Nästa vecka blir backintervaller. Jag skall öva i Gesunda - inget liftkort för mig!
Picture40.png ht=509

Sprockets skrev:
> Ynka 277 meter klättring. Bah! Nästa vecka blir
> backintervaller. Jag skall öva i Gesunda - inget
> liftkort för mig!

Jag dyker upp på lördag och kontrollerar att du verkligen kommer att cykla upp för berget. Om inte så skall jag skvallra till Happy! ;)

Hoho, skogen bjöd på fantastiska upplevelser igår. Småslirigt på sina ställen men överlag väldigt torrt och fint. Tyvärr blev det lite felkörningar och missförstånd men överlag mosade vi på ruskigt bra. Lyckade också i ett zen-liknande tillstånd av total fokus och tuggade i mig rötter som en svulten kinesisk gruvarbetare hinkar ris. Ruggigt mysigt. Jilster var mindre nöjd ty han skakades om värre än en whisky sour på sin lilla HT.

Claes imponerade stort som vanligt med sina överdimensionerade lår som snigelspiidar honom uppför de jävligaste backarna och Aron fortsatte göra sitt bästa för att smula sönder Coverten till aludamm.
Jilster hade fel klossar, Johrn stora solglasögon även efter solen gått ner (på en kille som Johrn skiner solen alltid), Team Sportson hetsade tätgruppen in i det sista innan krampen slog till, Bigbernt studsade förnöjt runt på sin tyska Bratwurst med hjul, jag böjde ännu ett växelöra osv.
Allt var precis som vanligt med andra ord.

Vid Tyresta by hade dock klockan blivit rätt sent och de flesta var egentligen nöjda så vi trampade asfalt till pendeln.
Däckade förnöjt i sängen och leende dröjde sig kvar ända tills jag grenslade fixien i morse och skulle trampa till jobbet. Då protesterade nämligen låren högljutt mot att de skulle ansträngas mer :-)

Runt 18:45 idag onsdag utgår en liten specialare från Hammarbybacken under arbetsnamnet "Hellas-Handen non-stop" eller "Utan fotisättning till handen"

JLarsson skrev:
> Runt 18:45 idag onsdag utgår en liten specialare
> från Hammarbybacken under arbetsnamnet
> "Hellas-Handen non-stop" eller "Utan fotisättning
> till handen"

fanimej på tiden att du började med trials, Larsson.

Nissen skrev:
Och det här med Tisdagsride light är lite
> falsk marknadsföring, Sprockets drog iväg i
> riktigt bra tempo och sicklaskiftet erövrades
> endast med ett stopp. Jag som trodde att jag
> skulle få starta lite lugnt... ;-)

Ja, det är väldans vad Sprockets fått fart på sista tiden... Är det din nya gpsmanick som inspirerar? Min grodhoj har varit på service från fredags tills idag, annars skulle jag som vanligt dykt upp!

>
> Ja ja, när väl kroppen var igång igen och
> hjärnar fick se stenar och rötter så gick det
> riktigt bra att cykla. Vi träffade till och med
> på HH-gänget när de blåste förbi oss på
> leden i typ 580. Antar att de precis kommit fram
> till Handen och käkar sina mackor på perongen nu
> :-)
>
> Det hela slutade med att vi slarvade bort
> Sprockets någon stans kring Björkhagen och jag
> och (sorry, har tyvärr glömt ditt namn...)
> pressade varsin bugare på MAX för att
> återställa energibalansen.
>
> 20km blev det för oss, helt ok för
> tisdagscykling!

cykelelin skrev:
> Ja, det är väldans vad Sprockets fått fart på
> sista tiden... Är det din nya gpsmanick som
> inspirerar?

Snarare det faktum att han är ett smygsvetto vilket vi alla vetat länge. :)

glitch skrev:
> cykelelin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja, det är väldans vad Sprockets fått fart
> på
> > sista tiden... Är det din nya gpsmanick som
> > inspirerar?
>
> Snarare det faktum att han är ett smygsvetto
> vilket vi alla vetat länge. :)

Dags att han kommer ut?

Glitch! Nu ska du nog inte bestämma att jag var onöjd. Tvärt om, roligt som satan att halka runt på rötter. Tack för igår. Mkt trevlig runda med bra flow. Ville inte stanna bara sööra.

Vad var den nu klossarna hette som man skulle ha?

Pat

Passa dig, glitch! Man går inte omkring och kallar folk för svetto ostraffat. ;)

Förklaringen måste vara att jag numera cyklar 10 mil mindre i veckan ToR jobbet. Från 25 km/dag till 6 km/dag.

Jilster: Menade inte att du var onöjd heller gullet, märk nu inte ord :)

Sprockets: Lyckans ost! Jag vill också ha 'trevligt' pendlingsavstånd igen. Dock förvånansvärt pigg igår trots 4 mil pendling tor både måndag och tisdag innan den där Handenriden.
Fast det är klart, får man cykla med såna sötnosar så blir ju all trötthet snabbt som bortblåset :-)
Formtoppning inför Gesunda nu då.

Little Stereo (på jobbet) skrev:
> Hur många blev ni på gårdagens tisdagsrajd,
> såg när ni drog iväg uppåt mot
> kolonilotterna/Sicklaskiftet på väg hem igår
> -ni såg ut som ett långt pärlband när ni
> rullade iväg :-) T

Vi som körde HH var 8 pers. Hur många de andra var på 'lightriden' vet jag inte men de verkade vara rätt många när vi korsade vägar.

Vi var väl ungefär lika många. Några kom till, några föll bort efterhand...

Det kändes förresten som mitt pedalbyte (till SPD-pedaler med korg - Shimano 647) var ett lyft. Stabilare när jag stod upp än de "små" SPD jag hade tidigare. Det blir bra i kommande tisdagars uppförsbackar.

Jag och min bratwurst har inte återhämtat sig förrän idag ;)

Var en härlig ride, och med Sportson peppning i tyresta så klarade jag mig undan att hoppa av mitt i skogen. Kul med den variation som leden bjuder på, stora och små stigar, hällar, spänger och rötter (Jag blev av med lite spångest på de 0.5-1m breda spängerna, spångesten återkommer nog snart...). Den här sträckningen skall jag föröka mig på i helgen igen med lite mer fika pauser.

BigBernt skrev:
> Jag och min bratwurst har inte återhämtat sig
> förrän idag ;)

[Snip]

> Den här
> sträckningen skall jag föröka mig på i helgen
> igen med lite mer fika pauser.

Tur för dig att bratwursten har återhämtat sig, så att du kan föröka dig i skogen i helgen. Om du inte skulle ägna dig åt sådant i skogen, så skulle jag gärna haka på.

Tillbaka
Topp