[Tisdagsrajd Spetiziale!] - Hellas - 26/6

Tx20 är riktigt bra. Tyvärr känns den där flärpen frampå lite utsatt, dessutom kommer det lätt in skit där som repar kameran.

Själv funderar jag på en Olympus Tough TG-1, men den är lite väl dyr (3990) men har ljusstark optik och lite annat smask.

Trevlig jubileumsrajd som innehöll:

Slangbyte på slanglöst.
Bakväxelinfluensa.
Vilsekörning i skogen.
Telefonsuport för borttappade med bla. instruktionen : " sedan kommer du till ett träd och en häll".
Hemliga stigar.
Imponerande luftfärder.
Lerinpackning.
Skäggig man med slang.
Göteborska.
Göteborg.

Ännu en toppenrajd alltså.
Tack och bock!

Det lerigaste jag upplevt. (punkt)

Men, jag gissar att lerinpackningen bara är en av anledningarna att man känner sig så nöjd efteråt. Tack för sällskapet i den långsammare gruppen!

Blev ni insläppta på Göteborg efteråt?! Jag blev sen och körde själv, kände mig tvungen att spola av mig själv med slangen när jag kom hem för att inte dra in all lera i lägenheten :)

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> paxel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Enda vettiga åkbilden, min kamera är kass.
> > Nån som har tips på bra vattentät
> > pocketkamera?
>
> Panasonic DMC-FT3
+1, riktigt bra skit! Har haft den liggande på bassängbotten och filmat teknikövningar vid simning, t.o.m det funkar med utmärkt resultat.

paxel skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett par gruppfoton på en hög obekväma och
> otillgängliga platser från inte så snabba
> gruppen.
> Tack för trevligt sällskap, kall öl och nya
> stigar.

Härliga bilder Paxel. Visar hur fint det var. Lera, vatten, sol, värme, dunkel, mygg, fukt. Hade det inte varit för Nackamasterna och tallarna kunde man tro tropikerna..

Trevlig rajd med inledningsvis 11 man. 2 avvek för andra åtaganden när vi passerade skjutbanan. Vi turades om att leda gruppen på stigar och riktningar där endast den nedåtgående solen hjälpte oss att hitta hem igen. Två rookies på rajden. Pedro gjorde sin första men bekräftat inte sista rajd. Ett enastående arbete att hänga på, på en hardtail, utan att någon gång fara över styret.

Cykeln har inte varit så lerig sedan Witch Riden. Kroppen inte sedan lerinpackningen på Spa. Förstår att Göteborgs personal såg tveksamma ut till frågan: Något ledigt i matsalen för 9 pers? Vi bör lägga en lapp i deras förslagslåda: Vattenslang för att spola av gäster.

Nu ställer vi in siktet på Releasepartyt ikväll på Cykloteket .. och nästa tisdag i skogen

Jag tog med videokameran men insåg att med ett snitt på 6.4km/h i leran skulle alla actionscener utebli. Föga visste jag då att Adrian skulle lägga sig ner i en halvaktig ravin på A-Trail...

Fan Johan, att du ska leda mer uppmärksamhet till min minst sagt pinsamma lilla ravinbesök från igår. Jag sitter på jobbet med något som liknar känslan man hade efter man SMS'at olämpliheter till diverse bekanta på fyllan i sina yngre år. Piiinsamt!

Fint att bildjakten uteblev. Jag vill vara med men väntar på att mina ledband ska återhämta sig efter en oväntad krasch i Järvsö för fyra veckor sedan. Hur lång tid kan det ta...

Tillbaka
Topp