Tolvmannabacken, Kisa

Kniven

Aktiv medlem
Tolvmannabacken, Kisa
Min gamla hemmabacke är till salu enligt lokala SVT. Nej det går inte att hoppas på återkommande mannaminnevintrar. Vem vill pynta upp för att bygga upp ett nytt Vallåsen, i Östergötland? Förutsättningarna är bra med 140hm. Stollift saknas och är givetvis en nackdel. Sen Kenneth and the knutters slutade besöka parken så har ungdomen irrat omkring utan meningsfull sysselsättning. Kanske när de en längtan efter utförscykling. Full face och och hängjeans har de redan :)

Tolvmannabacken, Kisa
Åker titt som tätt i backen, finns en fin led som det byggs en del på. Försökt få tag i trailcrew men utan framgång ?‍♂️ om det är någon här som bygger i backen så vill jag komma i kontakt, skicka pm om du vill vara "anonym" ?

Tolvmannabacken, Kisa
IMG-d6db3c46d736031cfcf1e34f2a5419c3-V.jpg

Tolvmannabacken, Kisa
Ok om man bor mitt på schlätta och inte har stått på ett par skidor förr, herr/fru journalist på Corren, men vad faen är ”nedförsåkning”?

Jag har åkt i Tolvmannabacken en enda gång. Kommer ihåg den som helt ok givet Östergötlands övriga platthet.

Tolvmannabacken, Kisa
Ok om man bor mitt på schlätta och inte har stått på ett par skidor förr, herr/fru journalist på Corren, men vad faen är ”nedförsåkning”?

Jag har åkt i Tolvmannabacken en enda gång. Kommer ihåg den som helt ok givet Östergötlands övriga platthet.

Det blir uteslutande uppförscykling hädanefter och lift ner.

Tolvmannabacken, Kisa
Var där för någon månads sedan och det är verkligen ordentligt byggt. De har fantastisk jord att gräva i och bra möjligheter till att bygga mer, då de ej är hindrade av att man behöver vidhålla en skidanläggning :)

Tillbaka
Topp