Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
garfunkel skrev:
-------------------------------------------------------
> Konkret skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad kör han för vevar, kadens, utväxling,
> > någon som vet?
>
> Enl. bsandborgh så har Steven så låg kadens att
> det var jobbigt att cykla bredvid honom, typ :)

Jo det läste jag men tänkte om det fanns något snitt från rundor han kört eller randolopp.

Tommy Godwins rekord ...
me.I.am skrev:
> Någon riktig statistiknörd här? Hade varit skoj
> med någon jämförelse typ längsta
> totalsträckan över 10 dagar eller så.

Godwin hade 17-Dagar på 300 miles eller mer. Hans 3 längsta pass va 331-348-361 miles.
Steve 201 miles i går.

Tommy Godwins rekord ...
Sergej Bubka, stavhopparen, förbättrade sitt rekord med en centimeter per gång, typ 20 gånger i rad. Kanske visste han vad han kunde klara, och hoppade konservativt först för att kunna göra så och synas i medierna som världsrekordskrossare ofta.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Han hade en världsrekordklausul i sitt
> sponsorkontrakt. Extra pengar för slaget
> världsrekord.

Sett ur ett ekonomiskt perspektiv väldigt smart gjort.
Problemet för Bubka är att han förmodligen hade kunnat hoppa än högre om han verkligen satsat på att höja ribban mer än den där ynka centimetern dagar som hans form och de yttre förutsättningarna var på topp.
Isinbajeva gjorde i stort samma sak förutom när hon hoppade över fem meter jämnt (misstänker dock att hon fick en rejäl extra slant för det).

Tommy Godwins rekord ...
Håller med. Jag gissar att om han verkligen satsat på det kunde han kanske ha grejat 6.20 om han inte hållit på med encentimetershöjningarna. Men, som nämnts så var det ur ekonomisk synvinkel med all sannolikhet smartare att göra som han gjorde.

Tommy Godwins rekord ...
64000 miles passerades idag av Kurt enligt fejan. 75065 är målet.

1770 mil kvar att klara då, 59 stycken VR. Det är egentligen helt ofattbart.

54 dagar kvar för Kurt som ligger lite grann "efter" Goodwin om man ser till årssnittet.

Det är en smula tight. Han har inte längre råd att tappa de där 1-2 mil per dag som han gör. I början av året kom det en hel del dagar med 220-250 miles men sedan sommaren har det bara varit några enstaka, men däremot fler tappade dagar med "korta" distanser.

Jag tror att det är möjligt att han planerar att trycka in några dagar med 40-45 milare på upploppet och kanske blir det tom en 24h, men det känns som det skulle vara önskvärt att gnaga in ett par mil per dag.

Humöret verkar dock vara på spår igen så jag tror förhållandena är bra.

Tommy Godwins rekord ...
Med 11065 miles och 54 dagar krävs knappt 205 miles/dag. De senaste 7 dagarna har han haft mellan 206 och 235 miles/dag. Sett ur den synvinkeln så är det snarare s.a. han bygger lite marginal just nu.

Tommy Godwins rekord ...
Miles i Australien drar sig ur tävlingen! Inte så värst oväntat om du frågar mig...

"Due to recent events, the compounding effects of prior problems, and discussion with my support team, I have decided to pull out of the HAM'R.
I wish the remaining competitors, and new competitors due to start in the new year, a good tailwind and thanks to all who boosted my sometimes flagging efforts with your messages of support and goodwill."

Tommy Godwins rekord ...
lundatok skrev:
> :D
>
> Två helt olika inlägg om samma snubbe? Känns
> som typiskt för hela denna tråden... ;)

GoranS tittar på senaste veckan, jag kollar på trenden sen sommaren. Men senaste veckan ser helt klart bra ut.

Tommy Godwins rekord ...
Kristoffer R skrev:
> lundatok skrev:
> -----
> > :D
> >
> > Två helt olika inlägg om samma snubbe? Känns
> > som typiskt för hela denna tråden... ;)
>
>
> GoranS tittar på senaste veckan, jag kollar på
> trenden sen sommaren. Men senaste veckan ser helt
> klart bra ut.

Mm, fast även om man tittar på en mer långsiktig trend så tycker jag inte det ser alltför illa ut. Om man i grafen på http://gicentre.org/oytt/ lägger in en linje mellan högsta punkten Tarzan haft och dagens punkt så tycker jag det ser ut som den linjen skär x-axeln strax bortom 365-dagarsmärket vilket skulle innebära att med den trend han haft sedan någon gång i början av augusti skulle räcka till ett nytt rekord.

Tommy Godwins rekord ...
Steve efter dag 101 på 2a försöket. " Appoitnment to keep and early night 147,2 miles"
33224km på 101 dygn. Snitt 204,4 miles i snitt,,,Aningen efter snittet han bör ha.

Tommy Godwins rekord ...
För att förstärka roligheten verkar han dessutom de senaste dagarna ha snurrat runt på en varvbana i något parkområde. Varvet ser ut att ta runt 20 min. Väntar nu bara på att någon attackerar rekordet på en velodrom.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS skrev:
> För att förstärka roligheten verkar han
> dessutom de senaste dagarna ha snurrat runt på en
> varvbana i något parkområde. Varvet ser ut att
> ta runt 20 min. Väntar nu bara på att någon
> attackerar rekordet på en velodrom.

:)

Fast med tanke på att han blivit påkörd av bilar (minst en gång kanske två), vurpor med trasiga cyklar som följd (en cykel dog), onda trottoarer som spräckt fälgar, åskstormar, regnelände och även problem med följebilen med så kan man nog förstå att det såhär på upploppet känns som läge att "sejfa" och så får han ju talrika tillfällen att cykla med sin nya fru.

Ny Garmin på väg också, båda krånglar. Man kan säga att Kurts rekordförsök inte varit någon bra reklam för deras prylar....

Jinx över? De postade på fejan att han nu tagit sig upp på andra plats efter Godwin.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Man får ju titta på vad tarzan presterade i
> Florida förra vändan. Rätt så långa
> distanser, klarar han hälsan så tar han detta.

Ja han se ut att ha läget under kontroll. Han har snittat 33,4 mil/dygn hittills och behöver snitta 31,5 mil de återstående 51 dygnen.

Tommy Godwins rekord ...
Trenden ser nu riktigt bra ut för Kurt. Kurvan vände uppåt för 9-10 dagar sedan och han lägger nu på en rätt bra marginal för varje dag. Varje dag över 199 miles ger "plus". Slarvigt huvudräknat, 2 mil extra per dag ger en "extradag" varannan vecka (14 dagar x 2 mil ca 30 mil) för oförutsedda händelser alternativt att han tar rekordet en dag tidigare.

Tommy Godwins rekord ...
Nån är kränkt. Saxat från Trazans fejsbook.

"THIS IS ALL ABOUT MILES.
This competition is not about elevation gain, level of suffering, heart rate, cadence, watts, heat, humidity, rain, wind, ice or depth of snowfall, tornados, equipment, clothing, sunglasses, color of hair, etc... - it's about miles cycled in one year! To compare anyone from the past or present, minimize their efforts in such an enduring grind is pointless. No one knows all the facts about what each competitor is dealing with moment by moment unless they are there. "If this were easy, more people would be doing it." Right now, there are only two on this entire planet! Remember, this goes way beyond anything most can comprehend attempting day after day after day after day... Encouraging, positive and helpful comments are received and go a long way. If there is anything you can do to assist either man in their world record attempt - DO IT!!! They are proving the impossible possible. No regrets. ~ Alicia"

Tommy Godwins rekord ...
*skratt*

Någon som sagt att Tarzan är en plyschcyklist jämfört med Steve?
Men det är väl inte osant? för glida runt på bana i Florida är lite omacho jämfört med att harva motvind och minusgrader på engelska småvägar med bilister som får svenska bilister att verka hänsynsfulla...

Tommy Godwins rekord ...
Tar han åt sig så vet han ju att det är sant ( det är ju sant). Men oavsett tar jag av mig kepan när han fixar rekordet.

Steve är ju hårdast av alla. Det finns ingen hårdare.

Tommy Godwins rekord ...
Konkret skrev:
> Tar han åt sig så vet han ju att det är sant (
> det är ju sant). Men oavsett tar jag av mig kepan
> när han fixar rekordet.
>
> Steve är ju hårdast av alla. Det finns ingen
> hårdare.

+1 Steve the man beyond imagination.

Tommy Godwins rekord ...
Hasse#7 skrev:
> Konkret skrev:
> -----
> > Tar han åt sig så vet han ju att det är sant
> (
> > det är ju sant). Men oavsett tar jag av mig
> kepan
> > när han fixar rekordet.
> >
> > Steve är ju hårdast av alla. Det finns ingen
> > hårdare.
>
> +1 Steve the man beyond imagination.

+1

Varje gång jag tvekar på att cykla på grund av anledning +ANNAT tänker jag "What would Steve had done?"

Tommy Godwins rekord ...
> Steve tappar distans pga hårda vindar ""Blow me!
> That was Windy"" 495miles på 3 dagar.

Finns det några regler hur sträckorna ska köras? Eller varför väljer han inte vägar så han får medvind?

Tommy Godwins rekord ...
Q&D skrev:
> > Steve tappar distans pga hårda vindar ""Blow
> me!
> > That was Windy"" 495miles på 3 dagar.
>
> Finns det några regler hur sträckorna ska
> köras? Eller varför väljer han inte vägar så
> han får medvind?

Antagligen för att vindriktningen är någorlunda konstant och han startar och börjar på samma ställe?

Tommy Godwins rekord ...
Q&D skrev:
> varför väljer han inte vägar så han får medvind?

Han har ingen kvinna i en rv som kan köra honom tillbaka medans han sover.

/Håkan

Tillbaka
Topp