Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
Steve körde alltså 236,81 miles per dag i snitt...

Jag tog Amandas kalkylark och räknade ut alla hela trettiodagarssnitt, dessa är de 10 med högst snitt. Close but no cigar. Typ 32 meter per dag :o

236,79
236,71
236,39
236,23
235,73
235,21
232,52
232,25
232,18
232,06

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson sa:
Steve körde alltså 236,81 miles per dag i snitt...

Jag tog Amandas kalkylark och räknade ut alla hela trettiodagarssnitt, dessa är de 10 med högst snitt. Close but no cigar. Typ 32 meter per dag :o

236,79
236,71
236,39
236,23
235,73
235,21
232,52
232,25
232,18
232,06

Bra. Även om det naturligtvis skulle varit ett rekord även om Amandas siffror hade varit högre för ngn 30-dagarsperiod så känns det bra att Steves resultat är bättre.

Kanske vore en idé för henne att slänga in en ansökan om ett månadsrekordförsök för de sista trettio dagarna av årsrekordförsöket så att hon får lite extra motivation att avsluta starkt på årsrekordet!?

Tommy Godwins rekord ...
Undrar vad han kommer att köra för upplägg i så fall. Lyssnade bara på de första minuterna och jag fick intrycket av att han lite grann insett att det inte håller med jättelångsamt tempo utan att han måste hålla lite högre fart för att få tillräckligt med vila.

Sen misstänker jag att han kommer att hålla sig hemomkring även vid ett nytt försök och rent vädermässigt måste det vara en nackdel jämfört med t.ex. Florida. Även om han är stenhård och inte påverkas mentalt av det så kan det brittiska vädret inte vara idealiskt för cykling. Frågan är också om han kommer att försöka hitta någon relativt lågtrafikerad slinga med minimalt med höjdmeter och gärna lite skyddande skog där han kan snurra runt varv efter varv eller om han kommer att göra som vid föregående försök och köra längre slingor. Och kommer han att försöka cykla tillsammans med andra? Visserligen är det mer beundransvärt om han grejar det på det sättet han försökte förra gången, men det minskar rimligen också chansen att faktiskt slå rekordet.

Tommy Godwins rekord ...
Snittet för Amanda efter 159 dagar är 228,67 miles/dag. Hon börjar bygga upp en skaplig buffert då det skulle räcka med 192,81 miles/dag under resterande 206 dagar för att slå rekordet.

Tommy Godwins rekord ...
Efter dag 163 står Amandas mätare på 37169 miles. Då Tarzans notering är på 76076 miles borde hon med nuvarande takt nå halva det resultatet under dag 167, d.v.s. 16 dagar innan halvtid.

Tommy Godwins rekord ...
Senaste 11 dagarna har konsekvent varit över 230 miles/dag. Måste vara en del mörkerkörning nu då hon typiskt har rulltider på runt elva och en halv timme. Verkar som geologen hade rätt i denna fråga.

Snittet är efter dag 172 uppe på 367,6 km/dag. För att slå rekordet krävs under återstående tid 307 km/dag.

Med nuvarande takt kommer hon att passera 40000 miles på söndag.

Tommy Godwins rekord ...
Om hon fortsätter i samma stil som hittills skulle hon landa på 83380 miles (13416 mil), att jämföras med Tarzans 76076 miles (12241 mil)

Tommy Godwins rekord ...
Jag får återfödas rätt många gånger om jag skall komma upp i dom cykelmilen, tror inte jag kommer upp i det med bilen heller fast jag pendlat en hel del genom åren.

Tommy Godwins rekord ...
Får mig ooooosökt att tänka på den fina (bonde)barnvisan "Å traktorhjulen de går runt, runt, runt. Runt, runt, runt. Runt, runt, runt."

Tommy Godwins rekord ...
emmer sa:
GoranS sa:
Nej, men hon har cyklat drygt 7100 mil nu så jag fick inte alls ihop det.
Vi pratade nog inte om samma person :-)
(Det var Kajsa och Guinnessrekordet jag avsåg, men i kontexten av Amanda och Hamr så kanske inte det var supertydligt :-) )

Det förklarar det hela! :-)

Givet att Amanda fortsätter resten av tiden i samma stil som hittills kan jag dock tycka att det Guinnessrekordet inte kommer att vara så högt värde på.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS sa:
emmer sa:
GoranS sa:
Nej, men hon har cyklat drygt 7100 mil nu så jag fick inte alls ihop det.
Vi pratade nog inte om samma person :-)
(Det var Kajsa och Guinnessrekordet jag avsåg, men i kontexten av Amanda och Hamr så kanske inte det var supertydligt :-) )
Det förklarar det hela! :-)
Givet att Amanda fortsätter resten av tiden i samma stil som hittills kan jag dock tycka att det Guinnessrekordet inte kommer att vara så högt värde på.
Äh, det vet man ju själv. 5 misärmil är värt 25 sommarmil... :-)

Tommy Godwins rekord ...
Jag har inte följt Amanda så väl, men det är helt overkligt. Tyvärr inte fullt så engagerande Facebook/social som Tarzan och Steve med alla upp- och nedgångar och men hon känns mer professionell och ser och verkar inte ett skvatt sliten ut heller trots alla mil. Psyke och fysik måste vara ofattbar.

Damrekordet är väl en formalitet men kommer hon alltså kunna bli bäst "rätt av"? Två veckors buffert mot Tarzan?

Tillbaka
Topp