Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
Raggamuffin skrev:
-------------------------------------------------------
> Och idag tar han rest day, en av två som man
> tagit höjd för tydligen. Ändå ligger han väl
> lite bak?

Han halkar efter Godwin men ligger ännu över "medel".
Godwin trampade ju på rätt så bra under denna perioden.

Är man "sleten" med dålig motivation så är nog inte en vilodag rätt kur. [IMHO]
Det borde behövas flera dagar för att reparera sig mentalt och få lust till det hela igen.

Tommy Godwins rekord ...
Tarzan ligger nu 964km efter. Godwin 92107km VS Tarzan 91143km eft 273 dagar.
Steve ligger bra till i försök två,men han ska ju klara vintern i England.

Tommy Godwins rekord ...
Regarding SADDLE SORES:
At first, he would double up his shorts, but not anymore. Kurt wears Precorsa shorts and bibs that he gets from biketiresdirect.com and is religious about using DZ Nuts Pro Chamois Cream. Also, at night he uses baby ointment for healing. Soaking in warm water and a heat pad if the sores become a problem. Keep it clean! It's almost impossible not to get them. "Turn it to leather," is what he says. Changing seats caused a saddle sore to become a grapefruit, so now he only rides Adamo saddles by ISM Saddle. Alternating with the recumbent has been a major butt saver too. Thanks for following! - Alicia

Kurtans spellista börjar med "Keep On Pushin" med Reo Speedwagon

Tommy Godwins rekord ...
Steve ligger alltså i stort sett precis på det dagssnitt som han behöver hålla i ett år. Jämfört med vad Godwin gjorde under motsvarande period (d.v.s. från det datum i augusti då Steve startade sitt nya försök till dagens datum) så har han tappat ett par hundra mil. Han kommer alltså att behöva köra längre dagsetapper än vad Tommy gjorde under vintermånaderna. Inte omöjligt, men det ska göras. Och, det kan nog t.o.m. vara bra att bygga upp en liten buffert inför slutspurten då ju Godwins juni- och julimånader är rätt imponerande.

Tommy Godwins rekord ...
Jag undrar om inte hans sjukt låga puls och förbränning missgynnas när det är varmt ute och han därför presterar bättre lite off season. Inga belägg för detta, bara en känsla.

Tommy Godwins rekord ...
Även om jag inte gillar Tarzans förfarande med att åka hit och dit, fram och tillbaka för att få så gynnsamma rutter som möjligt, så måste jag säga att jag tycker det skulle vara tråkigt om han bommade rekordet.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Kurt och Alicia "råkade" visst gifta sig. Blir
> tre fantastiska smekmånader :)

Say what?? Taskigare tajming än Hedlund.

Tommy Godwins rekord ...
NLC skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kurt och Alicia "råkade" visst gifta sig. Blir
> > tre fantastiska smekmånader :)
>
> Say what?? Taskigare tajming än Hedlund.

De lär ju hinna beta av en hel del nöd för att förhoppningsvis få en ljusare framtid med extra dos lust. Om de inte hinner skilja sig förstås.

Tommy Godwins rekord ...
NLC skrev:
> Man antar att kommande veckor inte räknas som
> smekmånad/bröllopsresa?

Det har på verkat hans skörd av "miles" tydligen. Han ligger nu 1897km efter Godwin
Och Steve har plågats av Bad Legs.

Tommy Godwins rekord ...
Var det inte Björn Borg som sa något om att när man kunde läsa i tidningen att han förlovat sig så skulle man veta att han var slut som tennisspelare? Frågan är om det applicerar även på årscyklare.

Tommy Godwins rekord ...
Från 9/10: "[Steve] has now been moving on his bike for exactly 50% of every hour of 2015, including his time when recovering after his broken ankle."

Tommy Godwins rekord ...
Steve verkar go professional då han funderar på att överge korv-, vägkrogs- och snabbmatsdieten under turerna till förmån för något tillfilat av en dietist som kan atleter.

Det kan man förstå. Det kan inte vara lätt att äta tillräckligt och tillräckligt nyttigt under såna svängar på cykeln som han tar.

Tommy Godwins rekord ...
garfunkel skrev:
> Även om jag inte gillar Tarzans förfarande med
> att åka hit och dit, fram och tillbaka för att
> få så gynnsamma rutter som möjligt, så måste
> jag säga att jag tycker det skulle vara tråkigt
> om han bommade rekordet.

+1

Tommy Godwins rekord ...
Inte helt relevant att jämföra direkt med Godwin för avslutningen. Tarzan har ju varken vinter eller krigsmörkläggning som bromsar ner honom. Om han återvänder till Florida när orkansäsongen är slut kan han plocka lätta platta mil.

Tommy Godwins rekord ...
EFT: 287/dygn Tarzan 94992km/ 331km/dag VS Godwin 96965km/ 339km/dag i snitt.
Tarzan har nästan 2000km att ta in!

EFT: 77/dygn Steve 25382km/329km dag Tarzan 25167km/327km Godwin 19839km/258km/dag
Godwin började ju lugnt på vintern för att "pumpa" in 500km dagar på sommaren.

Klarar bara Steve vintern i GB så är det nog lugnt. Han verkar ju köra lika långt i
MISÄR väder.

Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
> EFT: 287/dygn Tarzan 94992km/ 331km/dag VS Godwin
> 96965km/ 339km/dag i snitt.
> Tarzan har nästan 2000km att ta in!
/.../

Har du kollat graferna på oytt-länkarna något? De gör det lätt att få en överblick även om man inte kan räkna. Tarzan ligger bra till - över vad som krävs för att ta rekordet även om han trappar ner hela tiden från och med nu.

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Naugas skrev:
> janolle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > EFT: 287/dygn Tarzan 94992km/ 331km/dag VS
> Godwin
> > 96965km/ 339km/dag i snitt.
> > Tarzan har nästan 2000km att ta in!
> /.../
>
> Har du kollat graferna på oytt-länkarna något?
> De gör det lätt att få en överblick även om
> man inte kan räkna. Tarzan ligger bra till -
> över vad som krävs för att ta rekordet även om
> han trappar ner hela tiden från och med nu.

Jo Tarzan håller ju mer jämn dictanse. Godwin va ju "ganska" slö i slutet på året då han
slagit det gamla rekordet.Så ja tror Tarzan slår rekordet,men sen kommer Steve & slår det
igen :)

Tommy Godwins rekord ...
Har var det med Godwins rekordförsök, var det primärt en satsning på att ta årsrekordet och 100000-milesrekordet var med en bonusgrej som han fortsatte och gjorde när han ändå var på god väg eller var det 100000-milesrekordet som var målet och ettårsrekordet var en bonus. Om det var det senare så har ju Tarzan och Steve en liten fördel i att de kan slutspurta de sista dagarna om det skulle behövas medan Godwin om han skulle fortsätta ju knappast ville bränna sig med 25000 miles kvar.

Tommy Godwins rekord ...
Tarzan har på 290 dagar snittat 331,25km enligt Trackingen,men på grafen borde han kört mer.Frågan
är vilken som stämmer. Godwin snittade 330,95km på 365dagar,vilket skulle innebära att om
Tarzan snittar det han har nu skulle slå rekordet med 65miles..? Hur vida Steve eller Tarzan
satsar på 100000miles vet ja inte.Man måste ju annonsera att man vill ta det rekordet i
förväg.Steve har ju redan 2st på 365.Undrar om man får ha 3st?

Tommy Godwins rekord ...
Den där grafen får mig att känna mig efterbliven.

Hursomhelst, läget är alltså att Kurt ligger lite över snittet han behöver hålla för att tangera Tommy. Läget ser med andra ord rätt bra ut men marginalen är väldigt liten; cykelstrul, sjukdom och ANNAT har knaprat på det rätt skapliga försprång han verkade ha i somras.

Jag tror inte Kurt kommer sikta på 100000; det verkar som han och Alicia är mätta på cyklandet redan nu tror jag att han börjar se målet och när året närmar sig sitt slut försöka trycka in några ordentliga distanser för att bärga rekordet.

Tommy Godwins rekord ...
Det jag menade var inte om Tarzan och Steve satsar på 100000-milesrekordet eller inte (är rätt säker på att de inte gör det). Det jag undrade var om någon vet hur Godwins mål såg ut när han startade. Var 1-årsrekordet huvudgrejen och 100000-milesrekordet en "kul grej" eller var det 100000-milesrekordet som var huvudmålet och 1-årsrekordet en kul bonus på vägen?

Tommy Godwins rekord ...
GoranS skrev:
> Det jag menade var inte om Tarzan och Steve satsar
> på 100000-milesrekordet eller inte (är rätt
> säker på att de inte gör det). Det jag undrade
> var om någon vet hur Godwins mål såg ut när
> han startade. Var 1-årsrekordet huvudgrejen och
> 100000-milesrekordet en "kul grej" eller var det
> 100000-milesrekordet som var huvudmålet och
> 1-årsrekordet en kul bonus på vägen?

Godwins huvudmål var 1-års rekordet.Sen låg han bra till och tog 100000miles rekordet som bonus.
För övrigt tuggar Steve runt 350km dagligen just nu.

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
I går höjde både Steve 336km & Tarzan 348km sina dags/snitt.Tarzan har nu 1974km att plocka
på Godwin.På Steves försök 2 ligger han 184km före Tarzan.

Tommy Godwins rekord ...
Och dagen efter tappar Tarzan 60km på Godwin.Tarzan ligger nu 2034km efter,det största avståndet hittils nu har han bara 73dagar kvar att ta in & förbi!!! Målgång
för Tarzan midnatt 9e Januari. Steve 325km i går.

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Konkret skrev:
> Jag börjar bli riktigt orolig för Tarzan. Man
> vill ju se honom lyckas trots alla "fula" knep.

Orolig på allvar nu, Då han tappade ytterligare 88km !!!! i går. Tarzans snitt per dag är
nere på 329,7km.

Tillbaka
Topp