Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
Jag läste att Tarzans parkövningar på slutet varit mentalt tröttande men att starta med det är fascinerande. Det vore verkligen en intressant vändning på storyn om Amanda tar hem rekordet.

Men om man jämför med många arbetsplatser kanske det ändå är mindre monotont...

Hursomhelst smart då det bevisligen inte fungerat jättebra för vare sig Tarzan eller Steve att köra på allmän väg. Risken för olyckor är alltför hög, det verkar nästan vara oundvikligt med incidenter.

Vet någon hur det funkar med tex taxi eller lastbil där man kör hela dagarna i trafik? En smärre krock i det fallet resulterar ju i trasig bil men inte trasig kropp.

Tommy Godwins rekord ...
nisseson sa:
Det vore jävligt koolt om en dam kom och sopade hem rekordet.

+1

Hon har ju nu tydligt visat att hon har kapacitet att logga rejäla sträckor i massor av dagar i rad. Visserligen kommer det ju att bli färre timmar med dagsljus vad det lider, men det faktum att hon håller såpass bra tempo gör att det inte behöver bli så mycket mörkercykling. dessutom har hon ju i dagsläget ett snitt som är ganska precis 20 miles/dag över Tarzans notering så hon bygger ju gradvis upp en buffer som hon skulle kunna använda under vintern om det behövs.

Om hon tar rekordet ska det bli intressant att se om det taggar några gubbar till att försöka slå det. Har svårt att se Tarzan försöka återta det, men några andra galna gubbar borde det väl finnas!?

Sen kan jag tycka att jämförelsen med gällande damrekord i arket som JLarsson länkade till nästan spelat ut sin roll. Hon har ju klarat av nästan 3/4 av den sträckan bara drygt 1/4 av tiden!

Tommy Godwins rekord ...
Amanda har kört längre än Kajsa på mindre än hälften så många dagar.
Vad händer med Kajsa om hon efter 365 dagar har färre miles än Amanda som då har ~100 dagar kvar? Räknas inte hennes försök då? :(

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Hon håller c.a 32.2 km/h i snitt, typ sub9,5-tempo, solo. Dag efter dag. Är hon någon före detta elitcyklist? Annars känns det nästan lite sådär, epo?

Tommy Godwins rekord ...
me.I.am sa:
Hon håller c.a 32.2 km/h i snitt, typ sub9,5-tempo, solo. Dag efter dag. Är hon någon före detta elitcyklist? Annars känns det nästan lite sådär, epo?

Enligt https://www.gofundme.com/goamandacoker

"It all began at the age of 15 when my parents got me my first road bicycle. From that point on cycling has been a major aspect in my life. After racing and training for a couple years, in 2010 I competed in my first Juniors Road Cycling Nationals, gaining a whole new love for the sport. After a lot of hard work, I was offered and accepted a cycling scholarship to college. The month before college started, I began suffering a litany of misfortune that continued over a span of years. Resulting in:
Two seperate reconstructive shoulder/clavicle surgeries, spinal surgery, PFO closure heart surgery, closed Traumatic Brain Injury, and several other injuries. Unfortunately these events kept me from returning to college, being on the cycling team, and competing in races."

Sen verkar hon ha en hel del människor som cyklar tillsammans med henne. Känslan är att hon utnyttjar den möjligheten mer än Tarzan och ffa Steve.

Tommy Godwins rekord ...
Med nuvarande tempo kommer hon hinna cykla 13,400 mil på 365 dagar (Kurts rekord är 12,080 mil)!

Och hon ser ju oförskämt pigg och glad ut på alla bilder (i alla fall domhon lägger upp på Strava)!

Tommy Godwins rekord ...
Tur att hon inte lyssnat på janolle och beslutat sig för att harva på i 22-23 km/h. Då hade hon fått hålla på många timmar för att klara av de dagssträckor hon nu klämmer på löpande band.

Tommy Godwins rekord ...
All set for tomorrow
Setting off on a bid for the UMCA HAMR month record. Aiming for 7000 miles in 30 consecutive days.
Hope to get a film out explaining a bit more but no promises.
Apologies for non replies and ignored messages etc. Time is miles!

Detta stod på fejjan. Hoppas han klarar det.

Tommy Godwins rekord ...
Antar att det handlar om ren solocykling!?

Amanda Cocker tuggar f.ö. på med imponerande dagsetapper. De tre senaste dagarna har hon 385 km, 404 km och 396 km. Efter 109 dagar har hon ett snitt på 368 km/dag, i runda slängar 32 km mer än vad Tarzan snittade under sin årscykling.

Tommy Godwins rekord ...
Hon håller ju samma distanser som Steve ska göra i 30 dagar! Iofs mycket på rulle gissar jag och kanske även liggcykel? Men ändå... Hon ska cykla ett år! Och är tjej! Hon är ju bara helt otrolig alltså!

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Sen är ju det där månadsrekordet, som tydligen innehas av en André Goeritz på 6679,8 miles, än så länge lite larvigt då Cocker på 30 dagar (2-31/8) cyklade 6724 miles.

Tommy Godwins rekord ...
Jag tycker att Cancellara skulle göra ett försök nu bör han gått i pension! Han kan säkert sitta och softa i 45 km/r på sin tempojonne och då behöver han bara sitta i sadeln ca 8 rimmar om dagen.

Tommy Godwins rekord ...
Konkret sa:
Supertramp sa:
Hon hållet ju dana distanser som Steve ska göra i 30 dagar! Iofs mycket på rulle gissar jag och kanske även liggcykel? Men ändå... Hon ska cykla ett år! Och är tjej! Hon är ju bara helt otrolig alltså!

Hon varvar mellan ligg och linjehoj med tempostyre.

Är det andra regler för 30-dagarsrekordet än för ettårsrekordet? Ser ju ut som nuvarande rekordinnehavare i alla fall använt tempostyre http://www.ultracycling.com/wp_news/wp-content/uploads/2016/07/photo1.jpg Att Steve sen väljer att köra utan tempostyrenoch liggcyklar (om det är fallet) är ju mer hans val.

Tommy Godwins rekord ...
Supertramp sa:
Jag tycker att Cancellara skulle göra ett försök nu bör han gått i pension! Han kan säkert sitta och softa i 45 km/r på sin tempojonne och då behöver han bara sitta i sadeln ca 8 rimmar om dagen.

Jag skulle ju inte säga "bara" om att köra 45 km/h på en tempohoj i 8h/dag under 365 dagar.

Dessutom misstänker jag tyvärr att Spartacus inte bryr sig så mycket i vad en viktlyftningsmaskin från Stockholm tycker. ;-)

Tommy Godwins rekord ...
GoranS sa:
Konkret sa:
Supertramp sa:
Hon hållet ju dana distanser som Steve ska göra i 30 dagar! Iofs mycket på rulle gissar jag och kanske även liggcykel? Men ändå... Hon ska cykla ett år! Och är tjej! Hon är ju bara helt otrolig alltså!

Hon varvar mellan ligg och linjehoj med tempostyre.

Är det andra regler för 30-dagarsrekordet än för ettårsrekordet? Ser ju ut som nuvarande rekordinnehavare i alla fall använt tempostyre http://www.ultracycling.com/wp_news/wp-content/uploads/2016/07/photo1.jpg Att Steve sen väljer att köra utan tempostyrenoch liggcyklar (om det är fallet) är ju mer hans val.

Tempopinnar körde han på hamr iaf, tror han kör samma stil nu.

Tommy Godwins rekord ...
Undrar hur Amandas upplägg ändras iom Hermines förbifart. Surfa medvind i 100 knyck och bila tillbaka?

Nu verkar centrum dra förbi långt norrut från Tampa, men det fläktar på ganska friskt ändå.

map_specnewsdct-06_ltst_4namus_enus_650x366.jpg

Tommy Godwins rekord ...
Blev tydligen lite lugnare med cyklande under Hermines framfart:

Day 110 ended with 55 miles surpassing 25,000 miles!
To celebrate the milestone Mom, Dad, and I decided to use the horrible hurricane hermine weather and spent the day at Disney World!

Och dagen därpå dök större saker än myggor upp (min fetstilsmarkering):

Day 111 ended with 210 miles.
Horrendous hurricane Hermine left high gusts of wind and flooding in its path, but the cooler temperatures sure were nice.
During one trip through the flooded clay gully, Dad almost ran over a three foot alligator and a tortoise! Which one would you rather run over?

Tommy Godwins rekord ...
Hon måste ju vara galen. När man väl får en ofrivillig vilodag drar man väl förihelvete inte till ett nöjesfält och lever jävel?

Jag hade kört rodel i soffan med stora lass av carbonara, pannbiff, glass och punsch!

Tommy Godwins rekord ...
Att hon umder en ofrivillig vilodag går på Disney World och inte ligger i koma utslagen i en säng ser jag som ett tecken på att den här tjejen har läget under kontroll och ingenting (förutom möjligen en sjukdom eller alvarlig skada) kan stoppa henne!

Tommy Godwins rekord ...
Senaste fem dagarna har bjudit på variation mellan 240,3 och 241,3 miles/dag för Amanda. Dagssnittet som låg på 229,0 miles/dag innan orkanen och i och med den sjönk till 227,2 miles/dag är nu uppe på 227,9 miles/dag.

Tommy Godwins rekord ...
Ser ut som han tryckt upp farten lite jämfört med årsrekordsförsöket. Han har dock fortfarande skapligt med höjdmeter vilket inte kan vara idealiskt om man ser det ur perspektivet att försöka hinna så lång sträcka som möjligt.

Tommy Godwins rekord ...
Amanda går som klockan och kör 240-241 miles/dag förutom i tisdags då hon måste ha missat något för då blev det 10 miles till. Snittet är nu uppe på 228,7 miles/dag, d.v.s. 368 km/dag.

Någon som har koll på vad track resp. route betyder på sidan för Steves framfart? http://frrt.org/hmmr1/r/1-steve Är det skattad dagslängd baserat på några trackingpunkter resp. verklig väglängd?

Tommy Godwins rekord ...
Hm, det där var minst sagt förvirrande. Får väl hoppas att frågetecknen skingras vad det lider. Svårt att följa ett rekordförsök där man inte ens vet aktuellt tillstånd utan har tre olika att välja på!

Tillbaka
Topp