Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
janolle sa:Steve är igång! Men på trackingen ser man var han är,men inte hur långt han kört?? Skumt.
Nån som har någon länk,el tips Göran S .
me.I.am sa:Har han kommenterat något om Amanda? Blir det liggcykel något? Annars tror jag inte han har en chans, tror inte han har en chans oavsett, tyvärr.
Håller med om att starta med sömnunderskott känns som em dålig idé.
GoranS sa:janolle sa:Steve är igång! Men på trackingen ser man var han är,men inte hur långt han kört?? Skumt.
Nån som har någon länk,el tips Göran S .
Passar vidare till JLarsson ...
Tror det, han startade väl efter midnatt.GoranS sa:Cyklade han alltså två turer med totalt nästan 20 timmars cykeltid första dagen?
Konkret sa:Han löser detta!
Steve lyssna inte på dom, du behöver inte den sortens negativ energi i ditt liv!
Supertramp sa:Över 400? Amanda har snittat 372km hittills och även om hon ökat lite på slutet lär hon nog inte ligga över 380km/dygn med det nya rekordet.
Supertramp sa:Konkret sa:Han löser detta!
Steve lyssna inte på dom, du behöver inte den sortens negativ energi i ditt liv!
Oj ursäkta, jag glömde att vi kommunicerar till Steve genom det där engelska cykelforumet! :-)
You are great Steve! And you speed is great! You're gonna set a great record! :-)
JLarsson sa:Supertramp sa:Över 400? Amanda har snittat 372km hittills och även om hon ökat lite på slutet lär hon nog inte ligga över 380km/dygn med det nya rekordet.
Det är väl rimligt att man försöker ligga över det snitt man försöker slå? Om man inte har några marginaler kommer man obönhörligen hamna på efterkälken mer och mer och dras in i en nedåtgående spiral.
JLarsson sa:Han behöver ligga på dryga 400 km, men det kanske var en reaktion på startdagen.
Supertramp sa:Med tanke på att hon har ett sammanlagt rullsnitt på 32,5 km/t och kör på en rundbana (kan inte utnytja någon medvind) så gissar jag att hon kör liģgcykel på rulle majoriteten av tiden.
mugge sa:Supertramp sa:Med tanke på att hon har ett sammanlagt rullsnitt på 32,5 km/t och kör på en rundbana (kan inte utnytja någon medvind) så gissar jag att hon kör liģgcykel på rulle majoriteten av tiden.
Mycket spekulation kring Amandas liggcyklande. Hur många av er har någon närmare egen erfarenhet av liggcykling?
Jag har svårt att tro att det för Amandas del blir mycket till liggcykling på rulle. Till att börja med så är det inte samma glädje med att ligga på rulle i och med att man rent geometriskt hamnar längre bakom framförvarande cyklist. Ungefär som att försöka ligga på hjul med 1m luft emellan. Sedan är det lite vanskligare att manövrera en liggcykel så av ren självbevarelsedrift så vill man inte gärna ligga direkt på hjul. En annan viktig faktor i Amandas fall är att hitta en cyklist att ligga bakom.
Jämförelsen liggcykel solo = racer på rulle tycker jag är en bra approximation och stämmer hyfsat med mina erfarenheter. Av nyfikenhet så försökte jag se om man i Amandas Strava kan urskilja när hon kört liggcykel. Jag hittade några dagar där det finns tydliga hopp i kurvorna som skulle kunna tolkas som att hon antingen fått draghjälp eller bytt mellan cyklar. De hopp jag kunde urskilja motsvarar knappt 2 km/h i medelhastighet.
GoranS sa:JLarsson sa:Supertramp sa:Över 400? Amanda har snittat 372km hittills och även om hon ökat lite på slutet lär hon nog inte ligga över 380km/dygn med det nya rekordet.
Det är väl rimligt att man försöker ligga över det snitt man försöker slå? Om man inte har några marginaler kommer man obönhörligen hamna på efterkälken mer och mer och dras in i en nedåtgående spiral.
Beror väl lite på om man tror att man ska hålla jämnt snitt över året eller om man tror på årstidsvariation. Borde ju vara lättare att cykla lite längre på sommaren än på vintern. En strategi skulle kunna vara att försöka matcha gällande rekordsnitt under vintern och ligga strax över på sommaren.
Supertramp sa:GoranS sa:JLarsson sa:Supertramp sa:Över 400? Amanda har snittat 372km hittills och även om hon ökat lite på slutet lär hon nog inte ligga över 380km/dygn med det nya rekordet.
Beror väl lite på om man tror att man ska hålla jämnt snitt över året eller om man tror på årstidsvariation. Borde ju vara lättare att cykla lite längre på sommaren än på vintern. En strategi skulle kunna vara att försöka matcha gällande rekordsnitt under vintern och ligga strax över på sommaren.
Men man måste sova även under sommaren....
Amandas rekord kommer bli (givet att inget händer) såpass bra att det inte finns så mycket utrymme för variation längre, man måste i princip bara cykla och sova varje dag hela året, och det får inte gå för långsamt heller.
janolle sa:Till Supertramp, va har du för dropp på den animerade tempohojjen?
janolle sa:Till Supertramp, va har du för dropp på den animerade tempohojjen?