Topeak iPhone DryBag - iPhone Cykelhållare

Har testat den i Glasgow ett par timmar och telefonen höll -faktiskt.
Har tänkt att köpa en själv, men den verkar vara slut överallt. Har kollat engelska, tyska, spanska och USA-webutiker, men alla är slut. De tyska butikerna påstår sig kunna leverear 20-25 maj, men jag vågar inte prova. Cykolteket vet inte när de får in, men sa i måndags (N:a Stationsgatan) att de får in i början av juni.

Posta gäran om ni hittar en leverantös som kan leverera omgående -då jag tänker köpa en till mig själv!

//Magnus

Hej, köpte min Topeak Drybag (för iPhone 4) på Cykloteket i Täby idag och såg att de har 8-10 stycken i butiken. Enda nackdelen är att displayen knappt syns när det är soligt, men jag tycker att den funkar bra trots allt.

Läst i nån recension att fästet är av skitkvalitet, nån som håller med eller dementerar de?
Fäster man "väskan" på styrtappen eller?

Om du menar Topeaks Drybag så är första intrycket helt klart "skitkvalitet (typ Biltema)", men jag har hunnit köra en hel del och än så länge så har den inte ramlat av, men jag kan hålla med att jag var skeptisk i början hade t.o.m. monterat ett säkerhetssnöre om den skulle lossna :-)

Jag har använt den här hållaren från samma tillverkare som Tigra,
http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-iphone-3g3gs
Jag modifierade den för att använda den i min båt och har inte testat den på cykeln. Det stod dock att den inte var lämplig för MTB. Det stod inget liknande på Tigra.
Jag tycker att skalet är väldigt kompakt och bra jämfört med det andra jag hittat. Tigra är kanske lite bättre då den har kommit senare men det heter inte samma från orginalsidan.

Jag har använt min i några dagar nu och är nöjd med den.
Har ingen iPhone utan använder den till en HTC legend med det går bra ändå.
Ända jobbiga är att få ut all luft innan man försluter väskan, då den blir luft tät.
Annars blir den som en ballong över skärmen.

Överlevt både en tur i Ängårdsbergen och en i Skatås.
Den kommer testas mer på Bokstensturen nästa helg.

Den finns också hos Sportab här i Sverige
http://www.sportab.se/cgi-bin/ibuti...56&visa=1-1000&Sort=Populara&Visn=Sokresultat

phattrance skrev:
-------------------------------------------------------
> Den här är jag sugen på o skaffa:
> http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-i
> phone-4
>
> någon som använder den?

Har tittat på den där oxå.. men frågan är om det verkligen är smart att åka runt med en så dyr telefon på styret inne i skogen med risken att göra volter m.m. i värsta fall..

JockeS skrev:
-------------------------------------------------------
> phattrance skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den här är jag sugen på o skaffa:
> >
> http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-i
>
> > phone-4
> >
> > någon som använder den?
>
> Har tittat på den där oxå.. men frågan är om
> det verkligen är smart att åka runt med en så
> dyr telefon på styret inne i skogen med risken
> att göra volter m.m. i värsta fall..

Jag kör landsväg ;)

däremot så verkar luren vara rätt skyddad! men vete fan om den klarar av volter :)

Min 3gs överlevde en flygtur tillsammans med min MTB i erstavik. Cyklade i alldeles för hög fart över en spång som knäcktes när jag var halvvägs över. Telefonen, i en topeak drybag, åkte rätt ner i lerpölen under spången. (jag klarade mig oskadd trots en otäck otb. Blev dock gul/blå efter några timmar).

Jag brukar köra med någon kartapp igång. Telefonen är då monterad på styrstammen. Hittills har telefonen hållit utan problem. Jag blir å andra sidan inte döledsen om den pajar. Så länge som den håller tills iphone5 släpps...

Fästet ser ut att vara skit, men har faktiskt funkat problemfritt.
Direkt solljus gör det lite svårt att se skärmen, men det är nog inte drybagens fel.
Pressa ut luften kan vara lite struligt, men iphonens touchskärm funkar rätt bra även med lite luft i påsen. Det som däremot inte funkar är att prata i telefonen och det är rätt pilligt att hinna få ut telefonen ur påsen innan det går till röstsvar. Bättre att ringa tillbaka när man cyklat färdigt.

Bilagor

• bild 1.JPG
    bild 1.JPG
    57.5 KB · Besök: 17
  • bild 2.JPG
    bild 2.JPG
    49.9 KB · Besök: 14
  • bild 3.JPG
    bild 3.JPG
    46.1 KB · Besök: 13
  • bild 4.JPG