N.Blomqvist
Aktiv medlem
Törs man köpa cykel utomlands?
Hej!
Jag fick en Scott Axis eRIDE 20 stulen i helgen och jagar ny hoj.
Först tänkte jag köpa exakt samma ige då jag trivs mycket bra med den.
När jag under dagen lusläst om dom olika modellerna så hittade jag en sida på nätet som heter ”Buycycle”.
buycycle.com
På den sidan hittade jag en firma i Ungern som säljer Axis eRIDE 10 FS för ca 10.000 SEK mer än vad jag kan få en Axis eRIDE 20 för i Sverige.
Man får köparskydd och dessutom går det att betala med PayPal eller Klarna för att gardera sig ytterligare.
Jag antar att garantier i Sverige bara är att glömma om man köper en cykel i ett annat EU-land?
Hur skulle ni ha gjort?
Spelat det säkra kortet och köpt en Axis eRIDE 20 i Sverige eller lagt till en tia och köpt FS 10:an i Ungern?
Man får ju onekligen mycket mer för pengarna…
Tilläggas bör att att cykeln i Ungern är fabriksny, från cykelaffär.
Jag fick en Scott Axis eRIDE 20 stulen i helgen och jagar ny hoj.
Först tänkte jag köpa exakt samma ige då jag trivs mycket bra med den.
När jag under dagen lusläst om dom olika modellerna så hittade jag en sida på nätet som heter ”Buycycle”.
Hitta din begagnade landsvägscykel, gruscykel och MTB | buycycle SE
Köp & sälj begagnade landsvägscyklar, gravelcyklar & MTB på buycycle. Den största marknadsplatsen för begagnade cyklar. Med köparskydd, frakt och säker betalning.På den sidan hittade jag en firma i Ungern som säljer Axis eRIDE 10 FS för ca 10.000 SEK mer än vad jag kan få en Axis eRIDE 20 för i Sverige.
Man får köparskydd och dessutom går det att betala med PayPal eller Klarna för att gardera sig ytterligare.
Jag antar att garantier i Sverige bara är att glömma om man köper en cykel i ett annat EU-land?
Hur skulle ni ha gjort?
Spelat det säkra kortet och köpt en Axis eRIDE 20 i Sverige eller lagt till en tia och köpt FS 10:an i Ungern?
Man får ju onekligen mycket mer för pengarna…
Tilläggas bör att att cykeln i Ungern är fabriksny, från cykelaffär.