Torsdagscykling i Uppsala - del II

JojjeM

Aktiv medlem
Låter trevligt men funkade inte ikväll.

Postar en fin arkivbild på arkivarie istället:

/Johan

Senast ändrad:

JojjeM

Aktiv medlem
Tillbringade i princip hela kvällen igår med Photoshop. Rätt nöjd men fick dra ner ljuset i bilden för att det inte skulle bli för uppenbart.

DSC_0064.JPG

/Johan

Loftberg

Aktiv medlem
Tillbaka som landkrabba och för tillfället hemma för att importera ner lite prylar till väst. Skulle följa med och bada idag. Inga badbyxor passade. Fan. Så blev ut och fetto-psykla samt photoshoppa lite, när man väl är hemma. Frågan var om jag egentligen kom ihåg hur man gjorde...

Stordammen.
20180908_160937-01.jpeg

Stig #1.
20180908_161403-01.jpeg

Hällar.
20180908_163245-01.jpeg

Kortspång.
20180908_162735-01.jpeg

Solblänksstig.
20180908_163622-01.jpeg

Försökte mig på lite Photoshop som sagt. Tyvärr är jag rätt kass på det där änna, så klistrade in en clementin istället för mig själv.
20180908_170351-01.jpeg

Snabbdäck.
20180908_171237-01.jpeg

Grässtig.
20180908_172356-01.jpeg

Och nu givetvis afterbike-öl. Nu blir jag säkert ännu långsammare.
20180908_191639-01.jpeg

Analys? Jag är i jättejättelångsam form. Typ långsammast.

s

Aktiv medlem
Oj va fint! Lite sugen på att cykla blir jag allt.

Men det går nog snart över.

dnleriksson

Aktiv medlem
Mycket möjligt! Dock var det det absolut sämsta jag tröskat! Fick se tröskan som en j-vligt dyr puts och inte blir det många liter whisky av det som de där åkrarna producerade i år... Bara ett par tusen typ.

JojjeM

Aktiv medlem
Och visst gäller regeln att om man utannonserar en tur och inte får napp inom en timme så slipper man cykla?

/Johan

Loftberg

Aktiv medlem
Självklart Jojje! Men bara om du tar en öhl.

Jag var förbi Uppsala över dagen igår - jäkligt rolig bilresa t/r. Astma-blås-spring på Akkis. Och jajjemen, blir norsk doping för mig i fortsättningen. Blev samtidigt varse exakt hur stort min kroppskollaps blivit efter en rutten vår och en Mariekex-rik praktik. Väger typ som en halvstor bil... Så nu får det bli ändring på det. Började med en tur runt stan (assphalth) efter skolan idag. Insåg att 6 mil i Göteborgsk-kuperad terräng (+800hm) var en rejäl överskattning av min nuvarande förmåga. Hittade även den första cykelbanan jag någonsin sett med en 'varning för lutning-%'.

Men, jag kom runt och fick se en hel massa för mig nya ställen. Kastar in några få bilder från turen här.

20180919_164450-01.jpeg

20180919_164259-01.jpeg

20180919_163701-01.jpeg

20180919_162832-01.jpeg

20180919_153445-01.jpeg

JojjeM

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Självklart Jojje! Men bara om du tar en öhl.

Jag var förbi Uppsala över dagen igår - jäkligt rolig bilresa t/r. Astma-blås-spring på Akkis. Och jajjemen, blir norsk doping för mig i fortsättningen. Blev samtidigt varse exakt hur stort min kroppskollaps blivit efter en rutten vår och en Mariekex-rik praktik. Väger typ som en halvstor bil... Så nu får det bli ändring på det. Började med en tur runt stan (assphalth) efter skolan idag. Insåg att 6 mil i Göteborgsk-kuperad terräng (+800hm) var en rejäl överskattning av min nuvarande förmåga. Hittade även den första cykelbanan jag någonsin sett med en 'varning för lutning-%'.

Men, jag kom runt och fick se en hel massa för mig nya ställen. Kastar in några få bilder från turen här.
Fint. Ska kolla om det inte finns en tvåmastare i kylen.

Trist med astma. Hoppas att dopingen funkar.

Du få skaffa en "Mariekex byggde denna kropp"-t-shirt så är det lugnt med vikten ;)

/Johan

JojjeM

Aktiv medlem
Blev ju riktigt trevligt det där. En gubbklassiker i Lunsen.

Conny visar partyvantar
DSC_0409.JPG

Finhällar
DSC_0411.JPG

Rätt häng på rollatorn är A och O
DSC_0414.JPG

Snickersfika vid torpet
DSC_0415.JPG

Mer hällsurf på upplandsleden
DSC_0427.JPG

/Johan

Loftberg

Aktiv medlem
Fyfan va ni håller på och shoppar och croppar.

Själv hittade jag en trappa att springa uppför. Sveriges längsta av sitt slag tydligen. Jättejobbigt. Så jag shoppade inte in mig själv efteråt.
20180926_144831-01-01.jpeg

b m c

Medlem
Tips på ställe att ha som bas? Är det Fyrishov eller Studenternas som gäller om man kommer in med bil och har hojen med? Gärna tvättmöjlighet för cykeln också... Vad säger ni i Pelle-land?

WSB

Medlem
Studenternas om du ska ha cykeltvätt, annars vore det bättre att parkera nära Lunsen eller Nåsten så du slipper cirka milen på transport...

Jag skulle säga:

1. Lunsen, finast stigcykling
2. Nåsten, fin stigcykling
3. Sunnerstaåsen, korta tekniska nedförslöpor och en nygjord fin "DH"-bana som är trevlig!
4. Kronåsen, fler korta tekniska nedförslöpor
5. Sten sture, fåtal men roliga korta nedförslöpor (precis vid Studenternas)

Finns bra mycket mer.. Men detta är höjdpunkterna

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer