Torsdagscykling i Uppsala - del II

AWi

Medlem
Tro det eller ej men i söndags var det premiärtur för första gången på länge ... Fick bli HT:n då FS:n behöver nya däck.

Vilka däck är det som gäller nuförtiden för Lunsencykling? Slanglöst, 29 tum.

Tack.

s

Aktiv medlem
AWi sa:
Tro det eller ej men i söndags var det premiärtur för första gången på länge ... Fick bli HT:n då FS:n behöver nya däck.

Tack.
Va roligt att du är tillbaks i sadeln Anders!
Hur gick det?

Däck har jag ingen riktig koll på längre. Kör med ett par slitna Ikon och det funkar för mig. Snabba men inget man presser hårt i kurvorna. Har ett Ardent race som jag skall testa att köra fram och hoppas på lite mer kantgrepp. Antingen blir det bra eller så blir det högläge.
Högläge är hippt.

JojjeM

Aktiv medlem
s sa:
AWi sa:

Va roligt att du är tillbaks i sadeln Anders!
Hur gick det?
+1 Kul.

Jag har noll koll på däck.
Har det verkligen kommit nåt bättre än Big Betty? ;)

/Johan

AWi

Medlem
Tack för glada tillrop. Skönt att glada "gubbgänget" är kvar, alltid bra med saker som är konstanta så man slipper oroa sig för förändring.

Det gick bra men var jobbigare än vad jag kunde minnas, säkert ett materialproblem tänker jag då det orimligt kan ha att göra med mitt åldrande eller brist på form. Kanske borde köpa ny cykel istället för att få den gamla Turner'n cykelbar igen?

For kolla upp Ikon och Forekaster då som Conan tipsar om, hittas de på Velotek?

s

Aktiv medlem
Glada???
Hur länge har du varit borta?

Velotek säljer Maxxis men om de har just dessa modeller hemma vet jag inte.

dnleriksson

Aktiv medlem
Vet ni vad? Idag lämnar jag ungdomen bakom mig och ansluter till det riktiga gubbgänget! Tyvärr förkyld så kan inte börja gnälla ute i skogen än ?
Ska flytta om en vecka och sen lite fix där, men sen så ska det nog kunna hojas igen!

JojjeM

Aktiv medlem
dnleriksson sa:
Vet ni vad? Idag lämnar jag ungdomen bakom mig och ansluter till det riktiga gubbgänget! Tyvärr förkyld så kan inte börja gnälla ute i skogen än ?
Ska flytta om en vecka och sen lite fix där, men sen så ska det nog kunna hojas igen!
Grattis Daniel! (Eller vad man nu säger ?).
Ska du lämna Forkarby?

Originell Photoshop Mårten.

/Johan

AWi

Medlem
Långsam progress. Nu nya däck på hjulen, som dock inte är monterade på cykeln ännu. Kanske en långsam provtur till helgen, om jag hittar stödhjulen. Jag glömde meddela affären Conans direktiv så det blev en annan uppsättning Maxxis. Första gången med det märket vad jag minns, å andra sidan är minnet dåligt.

Dansa lite soldans nu så det blir bra väder till helgen.

AWi

Medlem
Det var inte igår! Gammal cykel, grinig gubbe men nya däck i alla fall. Tur med torrt före som gjorde att den långsamma framfärden kändes relativt snabb. Dagens höjdpunkt var en svettig pensionär (vit äldre man av bästa sorten) som stoppade mig för att upplysa om att cykling i Lunsen inte var tillåtet. Charmig typ på alla sätt och vis, i övrigt noterades mer folk till fots än för ett par år sedan?

Sen har jag läst på nätet att geometrin på min cykel är så utdaterad att den knappt går att cykla på. Vad är det som gäller nuförtiden? Tips mottaget tacksamt.

IMG_8020.JPG

JojjeM

Aktiv medlem
Härligt att Turnern får komma ut. Tur att den inte vet att den är ocyklingsbar ;)
Jag har ingen riktig koll på vad som gäller men det ska väl vara långt, lågt och flackt (utom sadelvinkel som ska vara brant).

Härligt att träffa en äkta världsmästargubbe. Har faktiskt aldrig hänt mig.

/Johan

Plush

Moderator
Forumvärd
dustiekaltman sa:
AWi sa:
Dagens höjdpunkt var en svettig pensionär (vit äldre man av bästa sorten) som stoppade mig för att upplysa om att cykling i Lunsen inte var tillåtet.
Hur bemöter man det? Gissar att dom kan vara rätt motstridiga och hävda sin rätt...
Hur ligger det till då?
Är det tillåtet eller ej?
Och källa på det?

Som förhållandevis nyinflyttad vill jag veta..

Plush

Moderator
Forumvärd

Mårten

Aktiv medlem
Plush sa:
lundan sa:
Plush sa:
Hur ligger det till då?
Och källa på det?

Sid 24:
Reglering av vissa friluftsaktiviteter i föreskrifterna.

https://www.uppsala.se/contentassets/6c2310b15c7942109c71be9307793fa1/skotselplan-naturreservatet-norra-lunsen.pdf
Tack.
Dvs man får cykla efter markerade vandringsleder.

Hur mycket cyklas det efter ej markerade leder?
Den mesta cyklingen, kan inte svära på all, sker efter markerade leder.

Plush

Moderator
Forumvärd
Mårten sa:
Plush sa:
lundan sa:
Plush sa:
Hur ligger det till då?
Och källa på det?

Sid 24:
Reglering av vissa friluftsaktiviteter i föreskrifterna.

https://www.uppsala.se/contentassets/6c2310b15c7942109c71be9307793fa1/skotselplan-naturreservatet-norra-lunsen.pdf
Tack.
Dvs man får cykla efter markerade vandringsleder.

Hur mycket cyklas det efter ej markerade leder?
Den mesta cyklingen, kan inte svära på all, sker efter markerade leder.
Så länge man visar hänsyn och lugnt hänvisar till gällande dokument (om den här utgåvan är den senaste) så bör det inte vara några problem.. Så tolkar jag det.

(Blundar för den del som säger att det heller inte fick vara några störande ljud.. Dvs inga ljud som inte redan finns i naturen)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer