Torsdagscykling i Uppsala - del II

Loftberg

Aktiv medlem
I sommar återförenas jag med Uppsala och hoppas således få gubbstigfikacykla igen. Extra häftigt vore att få se vålnaden Jojje som jag fortfarande än idag aldrig fått direkta bevis på att denne existerar.

Plush

Moderator
Forumvärd
Loftberg sa:
I sommar återförenas jag med Uppsala och hoppas således få gubbstigfikacykla igen. Extra häftigt vore att få se vålnaden Jojje som jag fortfarande än idag aldrig fått direkta bevis på att denne existerar.
Flyttar hit igen eller?

Gubbstigfikacykling låter trevligt.

JojjeM

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Kul! Men finns det verkligen några KOM kvar för dig att plocka här ;)

Oddsen för träff är höga. Har inte cyklar en meter i år....
Men gubbstigfikacykling låter ju inte dumt.

/Johan

dnleriksson

Aktiv medlem
De hetsade på jobbet om träning så fick vika ner mig och cykla en sväng. Dricker dock öl i badkaret nu för att kompensera!

Började isigt, men gick sedan över en stund.
20190301_150340.jpg

Efter 20cm rasa igenom eller precis bära-snö blev det lite hårdare underlag. Om det var till det bättre vete fan dock...
20190301_151337.jpg

Många stigar var faktiskt jättefina, men ibland var det så mycket is att en stig som normalt tar 3 min tog en kvart. Där hade jag nog dock ramlat om jag pillat på mobilen så ni får lite fin klassisk Gozzisutsikt istället!
20190301_154415.jpg

Gav faktiskt upp på vägen tillbaka efter en riktigt jävlig stig och tog vägen hem. Efter några km lvg talade låren om att jag har varit jävligt lat i vinter ?
20190301_163244.jpg

Nu till det bästa. Belöningen!
20190301_171712.jpg

Klart värt att cykla igen!! Dock vänta ett tag eller skaffa riktiga hjul igen så dubbdäcken passar för idag var det klockrent dubbföre i GozzIS!

s

Aktiv medlem
Plush sa:
Loftberg sa:
Flyttar hit igen eller?

Gubbstigfikacykling låter trevligt.
Vissa personer är svårare än andra att gruppcykla med. Tror jag fått ihop max fyra skogsturer med Mårten på 15 år eller nått i den stilen. Jojje kan man ju faktiskt lyckas stämma träff med säkert en gång per år eller två om man har flyt.

+1 på Gubbstigfikacykling! Jag är grymt pepp på att komma igång å cykla igen så snart axeln tillåter.

Loftberg

Aktiv medlem
Japp jag kommer flytta tillbaka, antingen temporärt eller permanent (jag har lärt mig uppskatta västkusten, hur fel det än må låta, så vem vet...). Att så många nappar på gubbstigfikacykling låter väldigt sköj. Måste förbereda både GT och Linnébullar till detta!

Pearl

Medlem
Plush sa:
Beror lite på vad du är ute efter från verkstaden...
Tack för tipsen. Är inte svårare än så att jag har en ny hoj där bromsar, växlar, dämpare etc. skall ställas in perfekt.
Givetvis är det något jag kan göra själv, men leverantören av cykeln säger att den ska levereras finjusterad direkt från dem, vilken den inte var då bromsar inte tar. När jag frågade kring detta så skulle de ersätta mig om jag lämnade in den till annan cykelverkstad som fixade dessa saker, upp till ca 500SEK. Vilket kändes seriöst och generöst. Verkar som jag ska söka kontakt med Velotek, tack för tips.

Plush

Moderator
Forumvärd
Pearl sa:
Plush sa:
Beror lite på vad du är ute efter från verkstaden...
Tack för tipsen. Är inte svårare än så att jag har en ny hoj där bromsar, växlar, dämpare etc. skall ställas in perfekt.
Givetvis är det något jag kan göra själv, men leverantören av cykeln säger att den ska levereras finjusterad direkt från dem, vilken den inte var då bromsar inte tar. När jag frågade kring detta så skulle de ersätta mig om jag lämnade in den till annan cykelverkstad som fixade dessa saker, upp till ca 500SEK. Vilket kändes seriöst och generöst. Verkar som jag ska söka kontakt med Velotek, tack för tips.
OK.

Ja.. Köpa hoj på nätet kan funka men ibland blir det fel.
Dock har kunden ett ansvar med. T ex där du skriver om bromsarna.. Du har ett ansvar att utföra en brake burn in procedur. Det måste göras på alla cyklar.
Butiken kanske kan göra en del men du som slutkund har ju det ansvaret att det blir gjort..

Pearl

Medlem
Plush sa:
OK.

Ja.. Köpa hoj på nätet kan funka men ibland blir det fel.
Dock har kunden ett ansvar med. T ex där du skriver om bromsarna.. Du har ett ansvar att utföra en brake burn in procedur. Det måste göras på alla cyklar.
Butiken kanske kan göra en del men du som slutkund har ju det ansvaret att det blir gjort..
Absolut är det så, det är ju en risk man får ta när man beställer online.
Hade inte räknat med något mer från dem, men då de skrev att den skulle levereras provad och finjusterad av mekaniker ställde jag bara frågan kring vad detta innebär och vad man kan förvänta sig. De bad om ursäkt och bad mig lämna in den hon en cykelmek som fixar detta. Kanonservice tycker jag.

Utöver brake burn procedur, är det något annat jag bör tänka på innan jag börjar cykla på? =)
Är väl egentligen första "riktiga" cykeln jag äger, vill såklart att allt ska vara så rätt som möjligt.

s

Aktiv medlem
Begick smygpremiär idag i all hemlighet. Första cykelturen efter ett uppehåll på nästan 6 månader är alltid något lite extra.

Nåsten är fullt cyklingsbar. Det mesta av TT:n är torr förutom några småpartier med is och surhålen som är surare än någonsin.

JojjeM

Aktiv medlem
s sa:
Begick smygpremiär idag i all hemlighet. Första cykelturen efter ett uppehåll på nästan 6 månader är alltid något lite extra.

Nåsten är fullt cyklingsbar. Det mesta av TT:n är torr förutom några småpartier med is och surhålen som är surare än någonsin.
Tumme upp!

/Johan

JojjeM

Aktiv medlem
Fint, men varför har s en bunt insektsnycklar i handen? Försökte han stoppa i öronen för att slippa gnället? Han ser lite plågad ut.

/Johan

Conan arkivarien

Aktiv medlem
Han tyckte han inte fick ner kraften i framhjulet så han försökte finjustera något.
Jag fattade ingenting vad han gjorde så jag stod och pratade med mig själv medan han höll på.

Senast ändrad:

s

Aktiv medlem
Håkan den gamla spjuvern var på strålande humör och till råga på eländet snabb som tusan i skogen.
Tur att jag var med och kunde förpesta turen med både gnäll och stånk.

IMG_1837.jpg

Loftberg

Aktiv medlem
Vad är det här för skit? Herr Rooth är ute och stökar runt, när jag själv är ute på båt och inte ens kan försvara min heder. Å andra sidan hade mina 115 wrestling-kilon kanske satt stopp för det oavsett...
Screenshot_20190422-150625_Chrome-01.jpeg

Mårten

Aktiv medlem
Var ute i Nåsten och härjade. Sitter nu med arm och ben i högläge efter en fullfartskrasch i Fäbodarna DH.

Skulle ha hållit mig till Photoshop.

2B174712-8AD9-4627-9DD3-3664674E2797.jpeg

Foto: Aribr

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer