Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Schyssta filmer! Såg ut som rolig cykling.
Det enda som slår det är att äta en påse kanelbullar på toppen och sedan halvsova i liften på vägen ner.

Blev ingen bulle, blev en korv istället.
E6DFB23C-178F-4E96-9620-CBF127538C53.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Nu är det inte Uppsala och cykeln jag sitter på har motor, men jag är i Alta och råkade hamna mitt i Finnmarkslöpet MTB som startar i morgon bitti. Längsta banan är 700 km! Alla svenska lopp kan ju lomma iväg med svansen mellan benen. Loppet körs i ett svep med två obligatoriska stopp på sammanlagt 8 timmar, minst två timmar per ställe. Soloklassen har två drop-bags och totalt 12 matstopp. Vädret är kallt, iskallt, och regnigt här uppe…

Nackdelen för mig blev att hotellet var fullt vilket var en missräkning efter 14 timmar i mc-sadeln i +8 och regn. Jag drömde verkligen om den där heta duschen.

I Järvsö. Vi kanske kan starta en ny tråd för oss som bor i Uppsala men cyklar någon annanstans. Blev en burgare istället för bulle. Och jag mötte Lassie när jag fick åka lift med regerande SM-mästaren i Enduro, Z Johansen
DEE58836-778E-4635-9F38-EC0F31DF65FA.jpeg

Stort bokskogsområde som jag fattat det, var det bra cykling?

Ja, fast CX var sådär i enduro-spåren =) Med en MTB, som jag hade förra gången jag var där, är det skitkul. Finns en del lite enklare stig också. Skåneleden är relativt lättcyklad, nästan så det var ok med CX.

Äntligen tid för lite cykel igen. Mkt torrare och bättre i nåsten än jag trodde.
60007E0F-CCB4-49CF-9B6E-B4D780528AE3.jpeg
En bulle vid tillfälle till den som känner igen stigen :)

För att bumpa tråden kommer en kort rapport. Cyklade skogvägarna genom Nåsten, nya vägen till Asplunda, plockade majs hos Axel&Gren, vidare till Hammarskog och kollade på vattnet, hem via Dalkarlskärret, Lurbostigen och cykelbanor. Inga cyklister i skogen. En paddlare i Dalbyviken. Precis lagom med vatten på grusvägarna för att lösa upp sommarens damm, men inte tillräckligt för att det skulle rinna undan. Framstänkskärm hade varit bra.

Bilagor

• IMG_20210912_105955368.jpg
    IMG_20210912_105955368.jpg
    534.6 KB · Besök: 63
Precis tillbaka från kvällstur i Lunsen. Det är torrt och fint, bara ytfukt på sina ställen så passa på och cykla nu. Ska ju komma regn på torsdag men om det inte blir jättemängder så tror jag det kommer vara OK i helgen också. Inser att jag är sjukt dålig på att cykla med pannlampa, man hade nog kunnat gå om mig i kväll.

Fortfarande fint i Lunsen, optimalt till och med. Jorden är fuktig men rötter och stenar torra och surhålen har inte geggat till sig. Om ni funderat på tur så stick ut i dag. Det är lä i skogen och behaglig temp.

Testade MTB-banan i Storvreta. Riktigt bra. Naturstigar som är enkla att cykla med små tekniska inslag, några små berms och ett litet byggt trädropp. Kul som variation, särskilt när det börjar bli blött. Jag var rätt nöjd efter ett varv, kör man två blir det en bra sväng.

Den hade jag nästan glömt bort. Var där förra våren. Då var det geggigt här och var men det är säkert åtgärdat. Får uppdateringar via deras grupp på Facepalm och de har lagt ner en hel del jobb sedan jag var där.

Ja de har fixat till några delar och lagt på grus, men det är ytterst få ställen. Resten känns som skogsstig.

Flexade ut och irrade runt i Gozzis. Det är ju ett kul ställe där man kan blanda XC med några små utförslöpor och lite freeride i sanden.

Hörrni!

Imorgon skall jag cykla. Sannolikt efter lunch, måste byta däck på rullatorn till något greppigare så att jag inte välter och bryter lårbenshalsen. Någon mer som har ledsnat på att ensamsegla och vill hänga med?

Hörrni!

Imorgon skall jag cykla. Sannolikt efter lunch, måste byta däck på rullatorn till något greppigare så att jag inte välter och bryter lårbenshalsen. Någon mer som har ledsnat på att ensamsegla och vill hänga med?
Vart/när/hur? Jag är i uselt skick :)

Tillbaka
Topp