Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Kul med fler deltagare!

Listan är nu:

1. WSB
2. Hetsjägar'n
3. Shrue
4. Johan
5. S
6. Mårten
7.Dnleriksson
8. Den artonårige sonen
9. Pnkcow
10. Loftberg
11. Ölsson
12. Stonetony
13. Stonetonys brorsa
14. AndréL
15. Tommy312
16. Ego
17. Wobblie

Senast ändrad:
Loftberg sa:
Shrue sa:
Förhandsfavoriterna... Jag börjar dreja direkt!
Pfff, flest timmar på Sten Sture av alla, och snabbast i Gozzis - du får nog köra med dubbla lerfat själv!

Riktigt bra allt detta, WSB och Shrue, kudos!

En fråga. Vilka (två?) tar tiden?

Kommer nog behövas mer än 2st, annars är det 2 som inte kan vara med. Är nog praktiskt ifall 4-5st kan tänka sig att starta stoppa någon gång.

WSB sa:
Kul med fler deltagare!

Listan är nu:

1. WSB [lerfat]
2. Hetsjägar'n
3. Shrue [2x lerfat]
4. Johan
5. S
6. Mårten
7. Den artonårige sonen
8. Pnkcow
9. Loftberg [lerfat]
10. Ölsson
11. Stonetony
12. Stonetonys brorsa
13. AndréL
14. Tommy312
15. Ego
16. Wobblie

17. Dnleriksson

Shrue sa:
Loftberg sa:
Shrue sa:
Pfff, flest timmar på Sten Sture av alla, och snabbast i Gozzis - du får nog köra med dubbla lerfat själv!

Kommer nog behövas mer än 2st, annars är det 2 som inte kan vara med. Är nog praktiskt ifall 4-5st kan tänka sig att starta stoppa någon gång.
Men är tanken att det ska vara deltagare som tar tid, eller ska vi ha någon (läs några) utomstående funktionärsaktig person?

Loftberg sa:
Shrue sa:
Loftberg sa:
Shrue sa:

Men är tanken att det ska vara deltagare som tar tid, eller ska vi ha någon (läs några) utomstående funktionärsaktig person?

Tanken är att det ska vara deltagare, men om det är 2st deltagare som tar tid så kommer du ju aldrig kunna ta tid på sig själva ;)

Kan man inte ha som regel att man stoppar för åkaren som kommer två efter en själv? Det blir en chans att snacka lite skit och det finns lite marginal om åkaren efter är snabbare eller om man kraschar.

Första åket åker sista 4 startnumren ner och stoppar för första två åkarna på samtliga sträckor.

Mårten sa:
Kan man inte ha som regel att man stoppar för åkaren som kommer två efter en själv? Det blir en chans att snacka lite skit och det finns lite marginal om åkaren efter är snabbare eller om man kraschar.

Första åket åker sista 4 startnumren ner och stoppar för första två åkarna på samtliga sträckor.

Vackert i teorin men risk för kaoz.

Den första får stoppa sig själv. Tvärnita vid mål och börja räkna sekunder, dra sedan av dom från tiden.
Den sista startar sig själv. Startar tiden och räknar till 10 och sen dra av det.
Så hade iaf jag löst bekymret?

Jag är ju långt ner på listan så jag börjar nere vid SS1 mål och tar tid på några tills förste tidtagare hämtat andan och är redo att ta över. Sen får någon av de första rulla upp tills jag ska starta. När vi kör sista SS5 får någon av de första cykla upp igen och starta de sista.

Tänkte mer att någon rullar ner till mål och stoppar typ samtliga på en SS. Sen cyklar personen upp till starten med någon annan, som sen startar de sista. Detta upprepas sen på nästa SS. Det vore bra ifall några fler kan anmäla sig/skicka sin e-post till mig, just nu är vi 4st men det vore bra om vi blir några till.

s sa:
Mårten sa:

Vackert i teorin men risk för kaoz.

Jag är teoretiker. Praktiskt genomförande får andra stå för.

Ni som har anmält er som tidtagare och fått mail från NytaTime, har ni kommit in och kan se tävlingen? Ni kommer behöva skapa ett konto och det verkar som att logga in med Facebook fungerar sådär. Gissar på att de enda som kan se tävlingen är Dnl och Jojje, gissar också att ni skapade ett nytt konto (och inte loggade in med FB). Återkoppla gärna så jag vet vad som funkar.

Jag valde logga in med Google och det funkade fint. Kör inloggad i Chrome både på pc och android (googlekonto=mejladress som jag pm:ade till Shrue).

/Johan

Bra respons! Nu verkar samtliga konton fungera. Kunde inte ställa in rätt behörighet för vissa konton, misstänkte att det var inloggningen som spökade men det kanske var något annat på sidan. Den är ju i trots allt i Beta..

Hmm, insåg just att Järvsö inte skickar min nyservade dämpare förrän i em så det blir bakstelt för mig på lördag. Min dämpare brukar ta rejäla semestrar i samband med service. Förra året cruisade den runt i omloppsbana mellan postterminalerna i Europa under några veckor, i år tog den ett par veckor i det vårvinterfagra Järvsö, medan JBP väntade på delar till sin vakuummaskin (!).

Jaja, nedför Sten sture-kullen ska man väl kunna ta sig utan bakdämp. Tycker dock jag sett konkurrens i både ht-klass och 26" så jag överväger att flytta lite prylar mellan cyklarna och ställa upp i hardtailklassen för 26.75-hjul (i medeltal).
Ses på lördag!

Hej Torsdagscyklister !

Cyklade förbi Stensture på väg till jobbet. Mycket sladdspår i skogen. Är det något vi skall försöka få godkänt av komunen ? Eller skall vi bara hålla oss långt borta ? Tyvärr såg ju stigarna roliga ut, så jag skulle vilja kunna åka dem med gott samvete.

Ha det bäst!
/Svaje

Dessutom, Första Maj Ride ? Är det någon som vill dra i det hela ? Skall vi be Stigcyklisterna om hjälp ? (Det borde ju vara ganska stort överlapp här... :) )

/Svaje

Svaje sa:
Hej Torsdagscyklister !

Cyklade förbi Stensture på väg till jobbet. Mycket sladdspår i skogen. Är det något vi skall försöka få godkänt av komunen ? Eller skall vi bara hålla oss långt borta ? Tyvärr såg ju stigarna roliga ut, så jag skulle vilja kunna åka dem med gott samvete.

Ha det bäst!
/Svaje

Såvitt jag vet råder inget cykelförbud på Sten Sture? (Men visst kan det se illa ut om det sladdas för hårt)

WSB sa:
Hetsjägar´n sa:
Shrue sa:

Ah, missade det. Tack Shrue!
Hur funkar det WSB?

Det ser ut som du kör heldämpat i helgen.

Trevligt! Mycket generöst erbjudande. Vad kör jag för dämpare om man får vara nyfiken?
Sms:ar om när och var jag kan hämta den.

Var ute på en runda i det fina vädret idag, shortspremiär dessutom!

Tanken med turen var främst att testa den nyinköpta GoPro'n inför helgens evenemang. Tyckte att jag fick till kamerariktningen bra, men när jag kom hem och laddade över filmerna visade sig att så ej var fallet. Bra att lära det sig nu än på lördag iaf.. Träffade även den mycket sympatiska GoPro-mannen!

Fan va najs Shrue! Skoj med film. Dessutom, kör du med GoPron på lördag hamnar du ju några gram närmare min öl-pasta-vikt så det uppskattar ju jag!

Imorgon ska jag känna på Stumpyn lite innan det är dags. Fortfarande så där jobbigt hardtail-van...

Nu ser ju dessutom vädret riktigt lovande ut.
meteogram.png

/Johan

Ja, det där ser ju nästa oförskämt förträffligt ut. Tyvärr lär det ju innebära att jag inte kommer kunna lägga lika stor bortförklaring på mina däck som jag hade hoppats...

Shrue sa:
Var ute på en runda i det fina vädret idag, shortspremiär dessutom!

Tanken med turen var främst att testa den nyinköpta GoPro'n inför helgens evenemang. Tyckte att jag fick till kamerariktningen bra, men när jag kom hem och laddade över filmerna visade sig att så ej var fallet. Bra att lära det sig nu än på lördag iaf.. Träffade även den mycket sympatiska GoPro-mannen!

Stiligt!
Ja ser ut som du är där jag skulle vilja gräva. Men det är flera möjliga nedfarter. Linjen jag vill fixa till har en stenig passage som knappt är körbar nu. Krävs några kärror jord tror jag. Känns som vi har för lite utförsstök i Uppsala så man får ta tillvara alla stenar :-)

Tillbaka
Topp