Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
WSB sa:
Shrue sa:
Var uppe och rastade DHn på Stensture i förmiddags, föret ser fint ut inför lördagens test av tidtagningssystemet.

Har labbat en hel del med NytaTime och börjar väl få ordning på det. Tack till Dnl som varit med och beta-testat!

Jäklar vad fint! Och vad snabb jag är trots att jag inte trampat en meter

Ja, internetcykling is teh shiet.

Kl 12 it is!

Kan tänka mig typ vad som helst! Köttiga är nice :) vill inte få genomslag... har ett conti race king fram och ett maxxis holy roller bak.. inte köttigt nog. Något med mer dobbar behövs :)

Som det gamla ordspråket säger: det finns inga dåliga väder, bara dåliga däck. Och just det torde ju inte vara något bekymmer för dig och Shrue ;)

Jag lyckades cykla en liten sväng med vovven. Var riktigt fint i Nåsten och inga problem alls att ta sig fram med ett par cm nysnö. Parkerade vid läbyvad och körde en bit in på Lasses och vände. Lagom för oss gamlingar.

Provkörde Gustavs nya 40t och lyckades cykla hela inledande backen på Läbyvadstarmen söderut. Märkligt bra fäste i snön. För övrigt ruggigt nöjd med WTB trail boss (som jag köpte bara för att de var billiga). Funderar på att köpa ett till och sätta bak på 29:an.
20170304_135003_001.jpg

Ester knatade på ovanligt bra. Kanske för att hon gillar snön
20170304_135225.jpg

Slutet på led 22. Färska spår efter ett par cyklister mot rödmossen.
20170304_135945.jpg

På Lasses
20170304_142329.jpg

Hittade ett fint träd att hänga hojen i
20170304_143806.jpg

"Trams" tyckte Ester
20170304_143847.jpg

/Johan

Ser riktigt fint ut! Kul att Ester fick sig en vända på Lasses :)

Man kanske skulle ge sig ut på en tur imorgon ändå, någon mer som ska ut?

Myyys Jojje! Saknar min bättre hälft lika mycket som jag saknar hennes labbe. Eskilstuna är så himla långt bort...

[OT-plus]
Veckans tidigare hetsande har tagit hårt åt kroppen, så blev lugn promenad med brorsan, fönstershoppat bland Långedrags framtida fantasi-prospekt. Bitvis fullständigt galna kåkar, men ruggigt fint var det. Tacos på det.
IMG_20170304_165444.jpg

IMG_20170304_162552.jpg

IMG_20170304_160653.jpg

IMG_20170304_153321.jpg

// Erik

Senast ändrad:
STULET!

En gammal SS-kona (Hahanna -96) stals ur ett cykelställ i Luthagen i helgen (klippt vajerlås). Inget värde i pengar men funkade bra som vardagshoj för en av sönerna så den är saknad.

Hittade ingen riktigt aktuell bild men det är alltså denna:
filename=Kona.JPG

Det som skiljer från bilden:
Stolpe: silvrig Kona original + annan WTB-sadel
Kortare svart noname-stam, styre med lite mindre rise
XT-vevar (octalink) med genomskinlig e-thirteen bash
Skärmar monterade

Säkraste kännetecknet är annars att växelörat är kapat och dropoutsen filade för att tillåta justering av kedjespänning (dokumenterat i denna tråd https://happyride.se/forum/read.php/1/1116209/1243952 )

EDIT: hoppas inte s blir arg för att jag blivit av med hans gamla Avid-v-bromsar ;)

/Johan

Senast ändrad:
"Ska göra mos av han! Klippa hans tung! Har fullt med grejor i bilen." - Laserturken

Edit: Ska hålla utkik!

Senast ändrad:
Att jag utan att behöva tänka direkt såg att bilden är tagen i Gäsmesta, får mig att inse att jag måste vidga mina vyer lite. :-/
Men vad trevligt att det är börjar bli farbart för räser i trakten. Det ser t o m sopat ut, eller åtminstone grusfritt.

Cyklot B sa:
Att jag utan att behöva tänka direkt såg att bilden är tagen i Gäsmesta, får mig att inse att jag måste vidga mina vyer lite. :-/
Men vad trevligt att det är börjar bli farbart för räser i trakten. Det ser t o m sopat ut, eller åtminstone grusfritt.

Gäsmesta stämmer bra (enligt hitta.se, jag hade ingen aning om att det hette så :)). Kollar man noga ser man att de dragit igång grillen och sitter och solar vid gula huset. Lite grus på en del ställen men ingen fara.

/Johan

Härligt Jojje, ser ut som ni haft samma sköna vårkänslor som här. Efter ett mindre uppehåll (för att lugna ner andningen m.m.) provade jag mig idag att ta mig ut på cykeln igen. Och det gick bra. Kroppen kändes förvånansvärt pigg och följsam. Och vilket väder! Bilder tog jag också. Vågade mig dock inte på någon actionbild, så det blev ett par enkla lut samt en selfie i solen.

Lovade gott redan vid starten.
IMG_20170311_123716-01.jpeg

Premiär för att köra i shorts och utan jacka, kungligt!
IMG_20170311_130458-01.jpeg

Smög sig in ett ligg mellan alla lut.
IMG_20170311_132814-01.jpeg

Ett typiskt klipp-lut.
IMG_20170311_133420-01.jpeg

Blandat stök och flow blev dagens signum.
IMG_20170311_141251-01.jpeg

Här mer flow än stök, ner från toppen, till botten.
IMG_20170311_144049-01.jpeg

Stök på 'Sheep Cuddler'. Lugnt och sansat var ledorden.
IMG_20170311_151648-01.jpeg

Väldigt typiskt XC-mys. Nämnde jag hur premium allt var?
IMG_20170311_152154-01.jpeg

// Erik

Körde Graneberg och Skaris idag. Tyvärr lite besviken på den dragna slingan där, om jag hittade rätt via Strava dvs.. men (!!!) Jag drog ett nytt spår från toppen och ner. Det blev kort men rätt jävla schysst! Kolla min Stravalogg och följ spåren i snön vettja ;)

Bilagor

• 20170311_151601_045.jpg
    20170311_151601_045.jpg
    294 KB · Besök: 37
  • 20170311_142136_039.jpg
    20170311_142136_039.jpg
    458.4 KB · Besök: 29
Hur kan allt se så förbannat snustorrt och fint ut Loftberg!? Ni fick ju snö för bara några dagar sen!

Cyklat förbi Gäsmesta flera gånger utan att nånsin hört talas om det... Fick Enira det nu.

Ska nog cykla nån dag igen nu när det blivit fint igen! Ägnat mig åt snö framför traktor och bakom traktor och lite under skidor sista veckan :-)
Det jag ägnat mig minst åt är att sova.

Dagens bild från Kungsberget!
20170311_124131.jpg

Tror jag såg dig när jag var på promenad idag efter jobbet. Jag var och kollade vid stensture med min flickvän och bror. Vi mötte en herre på bakslangen på vägen efter Sture påväg mot Rosendal. Antar att det inte är så många som glider runt på en orange så utgår ifrån att det var du WSB

Tillbaka
Topp