Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Blir det för mycket administration med sportident så är Strava tusen ggr bättre än inget alls. Bara vi får till rolig cykling och en bra grillning så är jag nöjd.

s sa:
Blir det för mycket administration med sportident så är Strava tusen ggr bättre än inget alls. Bara vi får till rolig cykling och en bra grillning så är jag nöjd.

Det är ju en beprövad teknik och verkade fungera riktigt bra på senaste SBR. Menar inte att vi ska binda oss till att köra sportident helt och hållet, mer undersöka saken. Kostar det inte allt för många kronor och är relativt lätt att sätta upp kan jag hålla i den biten. Verkar det krångligt kör vi på Strava eller manuell tidtagning.

Rastlös tråksöndag för denna Uppsala-utbyting. Lämnade Mölndal och tog en (asfalts)tur downtown, över broarna till Hisingen och upp på Ramberget. För why not? Sjysst utsikt. Faktum är att det var mitt första besök där, men najs!

IMG_20170226_174801_974.jpg

IMG_20170226_190938_117.jpg

// E

Årets första deltävling i EnduroSerien Uppsala (ESU) kommer att gå på Stenduroberget (i folkmun kallas det även för Sten Sture eller Sten Sturekullen, av oförklarig anledning) den 25e mars. Dåligt väder utlovas och risken för ishalka är påtaglig!

Plats: https://goo.gl/maps/J64uwKUPw9A2 Sten sturemonumentet
Tid: 11.00
Datum: 25/3/2017
Klasser: Elit, Dam, Pensionär 40+, 18-åriga söner, 26"
Kostnad: Gratis (vid Stravatidtagning)*
Anmälan: Genom att skriva i tråden så uppdaterar jag detta inlägg

*Kan ändras till sticka och då blir det några tior per person.

Observera! Alla klasser går i samma spår, hamnar på samma lista och är helt meningslösa för vi kommer vara typ 10 pers.

Tidtagning är ännu ej spikat, men Strava eller Sticka kommer att användas.

Bandning kommer att ske i minimal skala, men tillräcklig för att alla ska hitta. Samtliga sträckor börjar på toppen av berget (..."kullen"...) och sittliften är dessvärre inte i drift ännu så man får trampa för egen maskin upp varje gång. Det kommer vara 5-6 sträckor totalt sett och ett specialprov.

Mer info kommer!

98058313.jpg

Vi kommer givetvis att grilla!

Anmälda:

1. WSB
2. Hetsjägar'n
3. Shrue
4. Johan
5. S
6. Mårten
7.Dnleriksson
8. Den artonårige sonen
9. Pnkcow
10. Loftberg
11. Ölsson
12. Stonetony
13. Stonetonys brorsa
14. AndréL
15. Tommy312
16. Ego
17. Wobblie
...

Funktionärer:

1. WSBs sambo
2.
....

Senast ändrad:
Och som spoiler kan jag redan nu avslöja att det blir fler deltävlingar!

Deltävling 1 - STENDURO ("Endurot-som-startade-alltduro")
Deltävling 2 - ÅSDURO ("Vem-kommer-ner-levandeduro?")
Deltävling 3 - RÖBODURO ("Fan-vilken-liten-tråkig-kulleduro")
Deltävling 4 - GOZZDURO ("Fan, nu-fick-jag-sand-i-kallingarnaduro")
Deltävling 5 (FINAL) - LUGNDURO ("Äntligen-slut-på-misärenduro")

Så det blir totalt 5 deltävlingar, detta för att hålla lika hög klass som ESS. Men som alla redan vet vid det här laget så är ESU lite bättre!

Trevligt! Jag anmäler mig! Avvaktar med besked om jag kör i elit eller 26"... Lär bli enklare konkurrens i 26 men samtidigt svider det ju mer att komma sist där.

I slutet av mars ska det mycket till om vi får ishalka tror jag, särskilt på kullen där det är ganska öppet så solen kommer åt.
See you on Stenduroberget!

KUL! Jag anmäler mig i en lämplig klass. Bra drag att hålla all info i Uppsala-tråden. På så vis riskerar vi inte att det kommer några snabba nollåttor och förnedrar oss på vår egen kulle... Ska gräva lite mer i tidtagningsträsket, återkommer när jag vet mer.

Bra initiativ! Hade det inte varit för att jag bortrest den 25:e hade jag kanske masat mig ur mitt forumlurkande och gett mig ut på stigarna till och med.

25 mars... Jag siktar på att komma på platsen efter sist. Count me in.

Kan jag få en egen klass för 30-årskrisande soffliggare förresten?

Svartrejsfifaen!

Edit: Jag betraktar också alla som har cyklat mellan den 15 oktober och 24 mars som fuskare.

Senast ändrad:
Grymt! Ska uppdatera listan imorgon :)

Vi kan göra några klasser till, haha. Studentklassen är kanske given i Uppsala?

Vi håller oss till Uppsala med omnejd, tävlingarna är till för att vi ska köra ihop här i stan mera!

Jag vill inte kissa på er potentiella sportident-parad, men jag har för mig att man måste pröjsa för en licens för mjukvaran som behövs för att programmera stickor och dosor och grejer. Det är den stora posten, 1500spänn har jag för mig. Kolla med Stalle om ni vill ha exakta siffror. Han sa också att det tog honom typ tre timmar att programmera stickor och dosor till SBR'et. Men han har ju gjort det förr.

Nu ska jag sluta lägga mig i. .

mikipedia_ sa:
WSB sa:
Vi håller oss till Uppsala med omnejd, tävlingarna är till för att vi ska köra ihop här i stan mera!

Var det ett svar till mig? Om så förstår jag så det inte blir för stort.

Rumpmasar och annat folk är välkomna att vara med om de vill! Jag tror att vi får hålla oss mellan 15-20 personer för att det ska vara genomförbart. Det är ju som sagt mest för att vi ska kunna hetsa lite mot varandra i stan :)

Jag har en tidtagningsidé till!

Det kräver två walkie-talkies och två personer. Det är en person uppe vid start som räknar ner 3..2..1...KÖR-FÖR-I-HELVETE och en vid mål som trycker av tiden så fort den hör de magiska orden samt stoppar tiden vid målgång.

Nackdelar: Mänskliga faktorn, radioskugga & partiska personer
Fördelar: Det är kul med walkietalkiesnack och tiderna avgörs inte av GPS-noggrannhet.

När vi var på Mikipedias happybbqride körde vi fasta starttider (typ 30 sek mellanrum lär ju räcka) och en som skrev i Excel i mobilen vid målgång.

mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:
När vi var på Mikipedias happybbqride körde vi fasta starttider (typ 30 sek mellanrum lär ju räcka) och en som skrev i Excel i mobilen vid målgång.

Precis så gjorde vi? Est har nån app som gör samma sak fast automagiskt, kommer inte ihåg namnet tyvärr.

Nytatime kanske? Det körde vi på Sbr i Nacka i höstas. Då kan man starta och stoppa varandra och alla kan hela tiden gå in och se hur man ligger till sträcka för sträcka. Blir rätt spännande faktiskt.

Hetsjägar´n sa:
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:

Precis så gjorde vi? Est har nån app som gör samma sak fast automagiskt, kommer inte ihåg namnet tyvärr.

Nytatime kanske? Det körde vi på Sbr i Nacka i höstas. Då kan man starta och stoppa varandra och alla kan hela tiden gå in och se hur man ligger till sträcka för sträcka. Blir rätt spännande faktiskt.

Det låter bekant iaf. Den appen jag tänker på kan ha 100 individuella stoppur.

WSB sa:
Vem tar på sig ansvaret för att vi har någon form av tidtagning på tävlingsdagen? :)

Jag hade ju lite halvt tagit på mig den uppgiften. Det verkar (som Luthman påpekat) kosta en del att skaffa programvaran som krävs för att köra Sportident. Gillar tanken med Nytatime (http://nytatime.se/) och det kan vara värt att testa nästa ride. Funkar det okej tycker jag vi kör på det, annars får vi testa andra alternativ. Personligen håller jag samtliga förslag som kommit upp högre än strava.

Ska vi köra en runda på Stensture (eller någon annanstans) på lördag och testa Nytatime? Vilka är på?

Finns det någon i Uppsala som har en nerve/neuron i large som man skulle kunna få provsitta? Funderar på att köpa en 29". Funkar säkert att provsitta en 27,5" också för att få en känsla för storlek.

Shrue sa:
WSB sa:
Vem tar på sig ansvaret för att vi har någon form av tidtagning på tävlingsdagen? :)

Jag hade ju lite halvt tagit på mig den uppgiften. Det verkar (som Luthman påpekat) kosta en del att skaffa programvaran som krävs för att köra Sportident. Gillar tanken med Nytatime (http://nytatime.se/) och det kan vara värt att testa nästa ride. Funkar det okej tycker jag vi kör på det, annars får vi testa andra alternativ. Personligen håller jag samtliga förslag som kommit upp högre än strava.

Ska vi köra en runda på Stensture (eller någon annanstans) på lördag och testa Nytatime? Vilka är på?

Då spikar vi dig som ansvarig ;)

Var uppe och rastade DHn på Stensture i förmiddags, föret ser fint ut inför lördagens test av tidtagningssystemet.

Photo2017-03-02095208.jpg

Photo2017-03-02095218.jpg

Har labbat en hel del med NytaTime och börjar väl få ordning på det. Tack till Dnl som varit med och beta-testat!
Skarmavbild2017-03-02kl.12.12.55.png

Shrue sa:
Var uppe och rastade DHn på Stensture i förmiddags, föret ser fint ut inför lördagens test av tidtagningssystemet.

Har labbat en hel del med NytaTime och börjar väl få ordning på det. Tack till Dnl som varit med och beta-testat!

Jäklar vad fint! Och vad snabb jag är trots att jag inte trampat en meter

Tillbaka
Topp