Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
s sa:Blir det för mycket administration med sportident så är Strava tusen ggr bättre än inget alls. Bara vi får till rolig cykling och en bra grillning så är jag nöjd.
WSB sa:Vi håller oss till Uppsala med omnejd, tävlingarna är till för att vi ska köra ihop här i stan mera!
mikipedia_ sa:WSB sa:Vi håller oss till Uppsala med omnejd, tävlingarna är till för att vi ska köra ihop här i stan mera!
Var det ett svar till mig? Om så förstår jag så det inte blir för stort.
dnleriksson sa:När vi var på Mikipedias happybbqride körde vi fasta starttider (typ 30 sek mellanrum lär ju räcka) och en som skrev i Excel i mobilen vid målgång.
mikipedia_ sa:dnleriksson sa:När vi var på Mikipedias happybbqride körde vi fasta starttider (typ 30 sek mellanrum lär ju räcka) och en som skrev i Excel i mobilen vid målgång.
Precis så gjorde vi? Est har nån app som gör samma sak fast automagiskt, kommer inte ihåg namnet tyvärr.
Hetsjägar´n sa:mikipedia_ sa:dnleriksson sa:När vi var på Mikipedias happybbqride körde vi fasta starttider (typ 30 sek mellanrum lär ju räcka) och en som skrev i Excel i mobilen vid målgång.
Precis så gjorde vi? Est har nån app som gör samma sak fast automagiskt, kommer inte ihåg namnet tyvärr.
Nytatime kanske? Det körde vi på Sbr i Nacka i höstas. Då kan man starta och stoppa varandra och alla kan hela tiden gå in och se hur man ligger till sträcka för sträcka. Blir rätt spännande faktiskt.
WSB sa:Vem tar på sig ansvaret för att vi har någon form av tidtagning på tävlingsdagen? :)
Shrue sa:Ska vi köra en runda på Stensture (eller någon annanstans) på lördag och testa Nytatime? Vilka är på?
Shrue sa:WSB sa:Vem tar på sig ansvaret för att vi har någon form av tidtagning på tävlingsdagen? :)
Jag hade ju lite halvt tagit på mig den uppgiften. Det verkar (som Luthman påpekat) kosta en del att skaffa programvaran som krävs för att köra Sportident. Gillar tanken med Nytatime (http://nytatime.se/) och det kan vara värt att testa nästa ride. Funkar det okej tycker jag vi kör på det, annars får vi testa andra alternativ. Personligen håller jag samtliga förslag som kommit upp högre än strava.
Ska vi köra en runda på Stensture (eller någon annanstans) på lördag och testa Nytatime? Vilka är på?
Shrue sa:Var uppe och rastade DHn på Stensture i förmiddags, föret ser fint ut inför lördagens test av tidtagningssystemet.
Har labbat en hel del med NytaTime och börjar väl få ordning på det. Tack till Dnl som varit med och beta-testat!